må bare lige ha luft.. {{forumTopicSubject}}
Jeg bor i aalborg med min dejlige kæreste, vi har været sammen i 3 år, på godt og ONDT, han lider nemlig af en rigtig voldsom depression, som nogen gange går helt over gevind, har fået ham ud i selvmordsforsøg osv, han siger frygtelige ting til mig, som tiden så stiller læger, men jeg er selvfølgelig rigtig påvirket af det hele mens det står på. MEN når han har det godt kan man slet ikke forstå det er samme person som når han har det skidt, og gudskelov er det heldigvis mange flere af de gode dage end de dårlige.
Som lille blev han tvangsfjernet og hele hans familie har ikke gjort andet end at skuffe ham, tage ham forgivet og udnytte ham, og de gør det stadig. for 1 år siden fik jeg ham til at indse at han klare sig meget bedre uden hans forældre og siden han har brudt kontaket næsten helt med dem, har det gået rigtig godt. MEN så er der hans storebror. min kæreste elsker ham så højt, men jeg kan bare stå og se til på sidelinien at han gang på gang brænder ham af, bryder 8 ud af 10 aftaler. anders bliver ked af det og det er selvfølgelig mig det kommer til at gå udover fordi jeg er den der er tættest på. denne weekend fik jeg så nok. skrev et meget meget overvejet brev, om at jeg rent faktisk hader ham og hans lille familie fordi de smadre anders, og skrev MANGE eksempler, bl.a at de fik anders til at betale dem 5000 kr for at låne et sommerhus, som vi først have fået at vide var gratis. men for ikke at miste kontakten gav han de 5000 kr. de aflyser aftaler med os for at være sammen med andre osv osv... nu er hans storebror selvfølgelig meget meget sur på mig, anders har besluttet sig for at han vil have en lang pause fra det broderskab og håbe på at han så vil blive respekteret. anders havde sidste år en periode hvor han tit bare gik om natten og var væk til næste morgen med truslen om selvmord det er sket 5 gange og ikke en eneste gang er hans bror mødt op for at finde ham eller være der for anders når han kom hjem. sidste jul tog broderen så samme tur og anders var ude hele weekenden for at finde ham.. der er så meget uligevægt i det forhold..
ahh nu fik jeg luft
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
Det er godt du er der for Anders. Og du har ret. Sådan familiære forhold duer bare ikke.
Jeg ved ikke hvad skal Skal/kan sige for at det skal hjælpe. Men hæng i. Hvis Anders har brudt med sin familie så kommer der nok endnu flere gode dage end dårlige.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 248
apr 2008
apr 2008
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
men så vil jeg så sige... du elsker ham ja,, er du 100% lykkelig med det liv i har os selvom han er syg ?ved det lyder hårdt... men jeg ville måske bare på et tidspunkt sige til mig selv. jeg kan ik mer gøre her, jeg er her for ham, jeg prøver at forstå... men alligvel går det tit ud over mig.... ik med vilje er jeg sikker på... men har du ik ret til at være fuldt ud lykkelig? at ku tænke på fremtiden og børn? det med hans selvmord tanker der ville jeg ik skride og lade ham i stikken, men jeg ville sige jeg ik ku klare den slags fordi jeg elsker personen så højt... det hårdt men du har ret til a være lykkelig....!!!!!
apr 2008
apr 2008
jul 2007
har i snakket om at starte helt og adeles på en frisk? fx flytte til sjælland...?over mod din famiklie? det ku måske være godt med ny luft for jer begge....
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
Venner vælger man selv. Og alligevel så halser man efter familien selv om de svigter!?!
ud fra det du skriver så er der noget jeg studser over.....
er du sammen med Anders af ren kærlighed, eller fordi du ikke vil svigte ham, har ondt af ham eller føler du skal være der for ham?
Hvorfor er du sammen med Anders?
Hvis min søster Malene havde truet med at begå selvmord 5 gange og blevet væk uden vi ku finde hende - havde jeg altså også givet hende fingeren. Hvor lavt er det ikke at opføre sig sådan? det er da bare totalt teenager se mig opførsel.
ja undskyld mig, men jeg kan altså godt forstå anders storebror. Kunne det tænkes at hans storebror brænder ham af fordi han egentlig ikke gider ham - eller inderst inde er sur på ham pgr. af hans opførsel? kunne det tænkes at dette også galt hans forældre?
som skrevet i toppen familien er ikke en man vælger.... Måske orker Anders familie ham ikke?
jul 2007
apr 2008
jul 2007
apr 2008
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 379
Det er ikke nemt at ha en depression - og man er faktisk lidt ligeglad med alle andre... eller, det er man jo ikke.. man har bare ikke overskud til at vise at man holder af dem... man føler at de ville have det nemmere hvis man ikke var der...
Anders har brug for hjælp, men du skal huske at tænke på dig selv også... Du må ikke blive trukket ned sammen med ham... Jeg ved det lyder hårdt, men måske er han så langt nede så du ikke kan redde ham ?
Jeg har sgu ikke altid behandlet min kæreste pænt da jeg var depressiv, og det fortryder jeg så inderligt nu.. for han gjorde alt for mig... og han gør det stadig..
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg mere skal skrive.. men.. han har brug for hjælp.. men det går også ud over dig.. og det kan trække dig ligeså langt ned.. og det må det ikke.. det er ikke nemt at komme ovenpå igen.. men man må være villig til at arbejde for det, selvom det er svært.. ellers lykkes det ikke...
Held og lykke, og kram fra mig,
Rikke
apr 2008
?
?
apr 2008
apr 2008
jul 2007
FRU A> syns det virker ret sært du smider det indlæg men ik vælger at svare ????
apr 2008
apr 2008
jul 2007
vil da gern lig fortælle hvis det ok hehe....
jeg blevfjernet fra hjemmet da jeg var 2 år pgr a min mor lod mig være alene med min bror som var spæd...en hel uge..vi leved a mariekiks og saftevand fordi det havde hun dog alligvel stilt hvor jeg ku nå det...
boed ved min morfar i 3 år uden kontakt til andre, da han døde kom jeg på et børnehjem i århus hvor jeg boed til jeg var 10...i den tid opleved jeg min mor og far sked højt på mig og min bror... de fik 2 andre børn hvoraf min søster os blev fjernet bar som kun 2 måneder!
min mor kom længere og længer ud og til sidst skred min far med min mindste bror som han idag bor med selvom han stadig tar stoffer...
jeg kom i plejefamilie som 10 årig og er så lykkelig for det... dog var det kæft trit og retning der men jeg elsker dem for det... og betragter dem idag som mine forældre jeg altid kan finde støtte hos....
min bror rene er 17 og bor på ungdomshjem/fængsel han har 2 voldsdomme men er vokset enormt ved a gå i mesterlæer som slagter og holde sig på stien!!!! min mor snakker jeg nogen gange med det ik tit... har oplevet at stå ved siden a hende i et kryds og hun ku ik engang kende mig! hun drikker sig selv ihjel og jeg er helt afklaret med at min mor dør inden længe! men mit mål er JEG VIL ALDRIG BLIVE SOM MIN MOR. det er dette der har holdt mig fra a ryge med ned i hullet....
men jeg er os blevet tæsket og har været vidne til min mor blive tæsket fordi jeg havde fundet et glas piller på en legeplads... men hun fik bar straffen... sååh jov har haft det hårdt men medlidenhed har jeg ingen gavn af:) det rarrt folk mener det synd men igen fortiden er sket... det fremtiden jeg fokusere på
apr 2008
jul 2007
men tak
apr 2008
nov 2006
Jeg synes bare at dét er dybt ego at efterlade folk bange, for at man gør skade på sig selv. Min mor har haft en dep. Men hun har aldrig opført sig sådan? Hvis de har været onde ved ham, hvorfor har han så overhovedet lyst til at have kontakt til sine forældre?
nov 2006
Kunne tænkes at dét var fordi jeg ikke var online? Måske en tanke?
apr 2008
nov 2006
min mors deperation var en hård tur, for os alle. Som også bunder ud i omsorgs svigt fra hendes familie. Hun valgte så at sige farvel til dem alle og fokusere på sine egen lille familie (min far, søster, svoger, mig, min mand og min søsters børn) og brugt mange timer hos en psykolog.
Det har hjulpet helt enormt, for hende.
Men jeg tror måske ik at Anders "udbrud" eller hvad man kan kalde det - kan være 100% pgr. af en deperation. og var egentlig det jeg prøvede at skrive, tidligere som så kom helt forkert ud. På mig virker det som om han skriger efter noget accept og opmærksomhed, når han gør som han gør? Og hvis han kommer ud af en familie der har nok i sig selv, så er det jo egentlig forståeligt nok, at han har det behov....
det er godt han har dig! men det skal han også vide at det er!
apr 2008
må bare lige ha luft..