{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Endnu en vildkat {{forumTopicSubject}}

Hvorfor har nogen mennesker bare øjne for vildkatte? Hende her faldt bogstaveligt ned i armene på mig fra et skur. Hun er kun en stor killing og allerede højgravid. Sød, men så tynd du kan tælle alle ribben i hendes krop. Hun kastede sig frådene over mad og vand.. stakkels mis. nu er hun så i mit soveværelse med mad og kattebakke..og imorgen snakker jeg med dyrenes beskyttelse..

Iiiih! måtte lige af med lidt frustration!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en vildkat
  • #1   28. jun 2009 Tror bare visse områder har mange af dem. Da jeg var lille boede vi et sted hvor det osse vrimlede med dem.
    Vi havde dengang en fox-terrier, og så han dem først så var der alts en kat mindre i kvarteret. Men dem vi fangede blev aflivet ved dyrlægen. De var jo ikke tamme og de fleste var voksne katte, så videreformidling tror jeg ikke havde været en mulighed.

Men man kunne jo ønske at folk begyndte at passe på deres katte, så der ikke kom uønskede killinger osv, så tror jeg osse vi havde færre problemer med vildkatte.

• #2   28. jun 2009 Har nu kun haft en her der ikke var sød og vant t il mennesker, folk dumper deres katte her fordi de tror de kan overleve på de grønne områder ved voldgraven.. smiley hende her er ingen undtagelse..

• #3   28. jun 2009 (link fjernet)

• #4   28. jun 2009 Øv ja det er da snart endnu værre, hvis det er tamkatte der bare er blevet efterladt:o(

Der hvor vi boede, var det "rigtige" vildkatte -altså katte der absolut ikke var tamme eller hvade været der.
    EN enkelt bholdte vi -den kom til at bo ved min bedstemor. Den var ikek så gammel da vi fandt den. Men sådan RIGTIG tam blev den aldrig. Den ville gerne nusses lidt med, men ellers foretrak den at passe sig selv.

• #5   28. jun 2009 Det var da ellers en køm mis hvis den lige fik lidt sul på kroppen:o)

• #6   28. jun 2009 Ja det er nemlig forfærdeligt. Hvis man kigger godt efter kan man se hendes patter på billedet.. tror hun er tæt på at føde... Åh jeg bliver bare så ked af det. Hende her er sikkert blevet dumpet fordi hun er gravid...:-(

• #7   28. jun 2009 Undskyld jeg lige spørger her i denne tråd , men tænkte der kunne være nogle som ved det her... Jeg har en han kat som er 7 år og han er begyndt at savle , men han virker okay , og er som han plejer...

• #8   28. jun 2009 Nu ved jeg absolut intet om katte, men hvor tidligt kan de blive drægtige? For den ser da ikke ret gammel ud:o(

Det burde dælme være lov at katte SKULLE neutraliseres hvis ikke der var tale om avlsdyr.
    Synes der bliver født alt for mange uønskede killinger.

Jeg arbejder i et sommerhusområde, og der er jo osse mange katte der efterlades hvert år. Men fordi mange af gårdene herude har katte, er det tit de finder sådan et sted hvor de kan få lidt mad o.l. Problemet er jo så bare at de så får killinger = endnu flere uønskede katte.

• #9   28. jun 2009 Såvidt jeg ved kommer de i løbetid når de er ca. 6 mdr og hende her er ikke meget ældre.. Det er helt sikkert.

Men ja der burde være en lov! For det her er så tarveligt.

Hundenes tjener: han kan have noget siddende fast i munden?

• #10   28. jun 2009 Susanne: ja det ved jeg.. hende her er den 5 tror jeg.. det er noget svineri!

Okay ja hun er ihvertfald ikke særlig gammel!

• #11   28. jun 2009 Sussanne: nej jeg har allerede 3 hunkatte som er hittemisser (en tilløber, en der blev smidt i et sankthansbål som killing og en der blev fisket op af en skraldespand). Men altså vi har desværre prøvet det her før, så vi har en god kontakt til dyrenes beskyttelse i odense, og så må hun få sine killinger her hvis det er det det står og falder på..

• #12   28. jun 2009 ja nu må vi se hvad de siger derinde... synes bare det er så langt ude det her.

• #13   28. jun 2009 Jeg er også helt ked af det. Der ligger også en kuld killinger i min brors garage, og han ringet til dyrene beskyttelser, og for bare afvide af dem. Foder dem op og sælg dem.. er helt målløs så kold de er, ikke en skid de vil hjælpe en. så nu står de bare til et lorte liv. og vi har prøvet at ringe flere gange til dem og sige det er sgu da derfor de er der for at hjælpe de kære dyr. Men det vil de altså ikke. hvad gør man så??

• #14   28. jun 2009 Og jo jeg ville godt havde taget imod dem og fodre dem op, og give dem gratis ud. Men kan heller ikke for min hund vil splitte dem ad, så det er udelukkende desværre..

• #15   28. jun 2009 Dobermann så kontakt kattens værn.. så henter de dem. må jeg spørge i hvilken del af Danmark i bor i ? For så vil jeg nævne det for hende jeg skal snakke med imorgen?

• #16   28. jun 2009 DOBERMANN: Så kontakter man kommunen som så skal fjerne kat og killinger og betale for aflivning.

• #17   28. jun 2009 Ihh, sikke noget, og det er så pæn en mis smiley
    Hvis ikke det var en udekat, havde jeg gerne givet et hjem til dem..

Katte er nogle af de dyr der holdes allermest forkert her i landet..

Min kusine og hendes mand fodrer også vildkatte, og da de fortalte om det sidste sommer, advarede jeg dem, og rådede dem til at indfange kattene og neutralisere dem, hvis de fortsat ville fodre dem..
    De fik 17 katte fanget ind og aflivet for et par måneder siden (det tog sq overhånd for dem) men 3 katte blev boende.
    2 katte mere er allerede kommet til, så nu har de 5 voksne katte, hvoraf to har killinger..
    Jeg har sagt til hende at de skal fanges ind og neutraliseres eller aflives!! De kan sagtens fodre dem, men de SKAL neutraliseres!!!
    Hun har holdt nogle af killingerne, og jeg har også rådet hende til at aflive dem hun kan få fingrene i, men hendes mand vil bare være flink og fodre de stakkels katte....

Suk, det gør så ondt indeni nogle gange..

Det er ledt at efterlade hjælpeløse drægtige dyr, men jeg har det faktisk værre med den MISforståede godhed..

• #18   28. jun 2009 Anja: Enig.

• #19   28. jun 2009 ok tak for råd, jeg vil lige prøve og ringe til kattens værn i morgen. Og hvis det ikke hjælper så komune. Det er greve komune vi er fra;)

• #20   29. jun 2009 Jeg vil lige ringe til dyrlægen , vil ha ham tjekket efter! Kan nemlig ikke se der er noget galt i munden på ham. ... men vil ski lige ha ham set efter!

Kommentér på:
Endnu en vildkat

Annonce