831 visninger
|
Oprettet:
Er det stress?? Opsummering {{forumTopicSubject}}
Først og fremmest tak til alle jer der svarede på mit forrige indlæg. Jeg har imidlertidig været til lægen som fortalte at jeg er i en lettere angsttilstand forårsaget af stress. (Det var hjertebanken, stikken i brystkassen, og svimmelhed jeg havde).
Dog har jeg siden jeg var til lægen i foregårds været svimmel hver gang jeg er ude med Buller. Det er død irriterende, og jeg ved ikke hvad det er. Jeg har aldrig haft det sådan før.
Kan jeg godt ringe til lægen igen, og høre? Jeg er normalt ikke en der tager til læge ligeså snart der opstår noget. Men synes at min tilstand har været noget underlig på det sidste.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Har du fået taget nogle blodprøver, for evt. at se om det skulle være noget andet der er i vejen ?
Jeg blev sygemeldt for lidt over 2 uger siden pga. begyndende stress. Min læge synes jeg skulle blive hjemme, men han ville også gerne lige se nogle blodprøver, for at være helt sikker på, at det ikke var noget andet.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
jeg var selv til lægen og fortalte jeg var svimmel men hun kunne ikke finde ud af hvorfor jeg var svimmel.. efter lang tid fik jeg konstateret at jeg har stress..
men at være svimmel er et af symtomerne på stress ..
hellere gøre noget nu end at vente da det kan blive meget værre...
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 1.229
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
Det er så træls at have det på denne måde - specielt når de ikke rigtig kan gøre noget. Andet at sige at man skal slappe af osv.
feb 2007
Frisk luft og motion skulle være rigtig godt hvis man har stress.
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 249
lægen kan godt gøre noget ved angst.
Anne P: svimmelhed når du er ude, kan være en ubevidst angst.
Det er ikke ualmindeligt at man ved stress, får lyst til at krybe sammen, beskytte sig selv, og når du går ud, er du fuldstændig "blottet".
Vær åben overfor din læge omkring de usædvanlige ting du oplever i hverdagen. Jo mere du oplyser lægen, jo bedre kan lægen vurdere din situation.
feb 2007
Men hvis man kryber sammen hjemme i sengen, så ender man med ikke at komme ud af den igen.
Til at starte med, kan man jo gå ud i sin have, hvis man har en sådan. Senere kan man tage ud steder, hvor man sjældent møder mennesker, hvis det er det at møde mennesker der gør at man bliver angst.
Det er i hvert fald ikke sundt at sidde og kukke indendørs.
dec 2007
hvordan har du det med at sove?
Nu går jeg på et kursuscenter inde i Vejle der hedder "En ny vej frem" noget min sagsbehandler spurgte om jeg ville.. Jeg vil sige at det er noget af det bedste der er sket imens jeg har været sygemeldt...
Fordi man får alt at vide omkring stress og hvad man kan gøre for at gøre det bedre i ens hverdag.. og det må jeg sige at det har hjulpet mig den rigtige vej frem...
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 249
Jeg skriver ikke at det er sundt at sidde og kukke indendørs.
Jeg skriver at det kan være en måde at reagere på.
Da jeg blev sygemeldt med stress havde jeg behov for, i den tid af dagen, hvor min datter var i skole, at lukke verden fuldstændig ude.
Efter en turbulent og overhektisk årrække på mit arbejde, var mit første behov at få lukket ned, at få mit system kørt helt ned i gear.
Jeg tror at vi reagere meget forskelligt på stress (og andre sygdomme) derfor opfordrer jeg bare til at Anne P er meget åben overfor sin læge, så hun kan få den behandling som er bedst for hende.
Om det så er motion på recept, samtaler eller noget helt helt andet.
feb 2007
Det lød bare som om du nærmest opfordrede hende til at lukke sig inde og det at komme ud og få noget frisk luft, gå en tur, få noget motion var en dårlig ting.
Det er præcis det jeg har fået at vide nu her hvor jeg har været sygemeldt med stress - det har både mit arbejde, mine venner, min læge og den psykolog jeg har snakket med, rådet mig til at gøre - komme ud og få noget luft, nyde naturen og gå en tur, motionere.
jul 2007
Mange tak for jeres svar - det er rart med forskellige input.
Jeg har før haft stress, men dog ikke på denne måde som jeg har nu, og den er meget anderledes. Det gik også hurtigere over. Men jeg tror at denne omgang er forårsaget af, at jeg har været under pres i næsten et år, og nu vil min krop vidst ikke finde sig i det mere.
Jeg er glad for at jeg har min hund i de her dage - for han skal jo ud Og jeg kunne ikke drømme om at forsømme ham bare for at sidde og kukkelure Sådan en periode har jeg haft, men der fik Buller mig ud Han er også en meget social hund så han hilser gerne på alt og alle.
Min læge sagde også at motion ville være godt - men det føles bare ikke så sjovt at gå når man er svimmel
jul 2007
Hvad angår søvn, så har jeg lidt svært ved at falde i søvn for tiden. Men det er mest pga. mine overboer der larmer. Sidste weekend blev jeg holdt vågen helt ind til kl. 5 om morgenen fordi en opgang i den blok jeg bor holdte en meget voldsom fest. Siden den weekend har jeg haft svært ved at abstrahere fra når de spiller ovenpå, og føler mig lidt forfulgt af musikken. Mest pga. det har stået på i en længere periode.
feb 2007
Dejligt at du har din Buller så du bliver nød til at komme ud. Kan godt forstå det med motionen kan være svært at tage sig sammen til og specielt når du er svimmel. Men så måske bare nogle længere ture med Buller - det må gøre det ud for næsten det samme.
Rigtig god bedring.
jul 2007
dec 2007
men ja det er rigtig dejligt man har ens hunde det er også med til at man kommer ud hver dag.. man skal være stolt af sig selv når man har været ude på en lang gåtur eller bare været ude på en lille gåtur.. for man kan ikk holde til at lave de samme ting i samme tempo som man kunne førhen.. det må man acceptere og leve i nuet og tage det stille og roligt - selvom det kan være enormt svært...
jul 2007
Mine tanker kører også for tiden - men mest ligger jeg og lytter efter om de begynder at spille (hvilket jeg ville ønske at jeg kunne lade være med).
Men i aftes var der bomstille - så jeg fik min nattesøvn
Nu må jeg hellere komme ud på morgenturen med Buller, han ligger og kigger ret bestemt på mig
Er det stress?? Opsummering