{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Er det stress? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle. smiley
Vil lige fortælle om vores lidt underlige tur i hundeskoven igår.

Vi er stadig lidt nye dernede og han er vist stadig kun ved at, vende sig til hvordan det er med, så mange hunde om sig.
Det går normalt altid fint, der er ingen problemer ( andet end hørelsen) smiley Men igår skete der noget underligt? Vi går vores normale runde i skoven og kommer ud på det åbne område, der render en flok hunde og lege i den anden ende omkring udgangen og vi går dernede af, Diego render i forvejen for at være med, det går også fint flokken består af 2 hvalpe under 6 mdr. og en schæfertæve, 2 andre store tæver og en meget gamle og stor han schæfer, ikke så længe efter kommer der en mand med en jagt hund (han) og en dame med en Rottweilerhan på et år, de kommer og hilser på Diego som de havde hilst på de andre hunden, Diego's reaktion er så at stikke halen mellem benene og være MEGET lille og virkelig utryg, han søger tilflugt hos/bag mig flere gange mens de andre løber rundt og leger, da de to hanner er færdige med at snuse til ham og begynder at lege med de andre, strygere Diego ned til lågen ( JEG VIL HJEM MOR) hvorfor gjorde han det? Jeg hentede ham for at vise ham at der ikke var noget at være bange for( Var det forkert af mig, burde vi bare være kørt hjem?) troede først selv det var pga. rottweileren ( han var virkelig en bulderbasse) men da alle de andre hunde køre hjem og det kun er os og damen med Rotten der er tilbage så tager begge drenge sig en ordenlig tumletur og hyggede sig super fint, så igen hvorfor stak han så af i den anden situation? og hvad skal jeg gøre i sådan en situation hvis det skulle ske igen? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det stress?
  • #1   21. sep 2011 Din hund har forsøgt at fortælle dig, at den ikke mentalt har kunnet kapere mere - og der synes jeg, man som ejer er ansvarlig for at læse sin hund og reagere på det.

Det er ikke kun fryd og gammen for en hund at være sammen med andre i en flok - og din hund har vist det ualmindeligt tydeligt, at det var for meget.

Der ville jeg have lyttet til min hund - trukket i baggrunden med den, bare siddet og observeret begivenhederne på afstand.

• #2   21. sep 2011 min lille vapser kunne ikke klare alle de andre hvalpe i starten og træk sig meget og jeg skulle bare følge ham, han ville hellere bare stå ved sidelinjen og kigge, men gangen efter var han viild med hvalpene og ville lege.. han skulle nok bare lige se de andre an...:-) du skal bare følge med din hund lidt væk..:-)

• #3   21. sep 2011 Okey helt sikkert.. Jamen jeg gik ned og hentede ham og mens vi gik snakkede vi og havde god øjenkontakt så han ikke var så fokuseret på hvad der skete omkring ham også satte vi os op til et bord der stod lidt væk fra de andre, men han havde stadig ingen snor på så han kunne frit gøre hvad han ville.. men jo vi gik væk fra de andre og sad og så på de legede, for tænkte at han at han måtte se at selvom det er lidt voldsomt så er det ikke noget at være bange for og jo mere det tyndede ud i flokken jo mere mod fik han også igen og som skrevet før, da det kun var ham og rottweileren var der heller ingen problemer smiley men det var også mere om det var stress, angst eller noget andet der fik ham til at reagere sådan. for utryg var han i hvert fald.

• #4   21. sep 2011 Mia - det er fuldstændig normal adfærd for en hund. Det er jo ikke naturligt for hunde at være sammen med tilfældige hundeflokke - så at hunden trækker sig er mere et sundhedstegn end noget andet. Den forstår at sætte sine grænser - og undgår netop stress derfor.

• #5   21. sep 2011 Okay, nu er Diego jo en temmelig stor hvalp og normalt ikke til at slå ud af kurs*griner* Mange tror at han voksen når vi møder dem og virker ret skeptiske når man siger han kun er 7 mdr. *Griner* det var mere fordi jeg ved at der normalt skal MEGET til at han bakker tilbage, så derfor tænkte jeg at det kunne være relateret til noget andet.. smiley

• #6   21. sep 2011 CH- Ej er det rigtig?? ja altså menneske psykologi og hunde psykologi eller altså underlidt cocktail, i mine øjne i hvert fald, virkede det jo ikke som en go ting for ham at han gjorde sådan, men fedt at han selv undgår stress på den måde!!

• #7   21. sep 2011 Mia, andre hunde ville måske have fløjet ind i flokken og i stedet have fået kørt sig op. Det er præcis det der sker, når der er hunde, der ryger på hinanden, når de leger i tilfældige flokke.

Pludselig kan de ikke kapere mere, og så siger de fra - med slåskamp til følge. Så hellere at hunden sætter sig ned og siger: DET magter jeg ikke lige nu. Og specielt hvis ejeren så respekterer det - hvilket mange nok ikke gør, desværre.

• #8   21. sep 2011 Okay det lyder dejligt - eller havd man skal sige, så jeg handlede altså OK i den situation? det er jo næsten det vigtigste så vi ikke svækker noget mellem os smiley

• #9   21. sep 2011 Hehe.. ja det er jeg enig med dig i, slet ikke tosset smiley er i hvert fald super glad for de råd jeg har fået indtil videre smiley

Kommentér på:
Er det stress?

Annonce