{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den første tid med den lille ny :O)
  • #1   9. jun 2009 vi startede også med indkald(det er jo en ret væsentlig ting at kunne), line føring, sit, lærte hende komandoen nej og betydningen af denne(da jeg også synes det er væsentligt at kunne stoppe det hunden er i gang med, verbalt så man ikke skal hen og have fat i den og så gøre det til en dårlig oplevelse) og ellers bare ud og opleve en masse gå nogle ture, kør i bil, tag til stranden osv osv der er oseaner af muligheder for at træne i andre miljøer end lige hjemme.

• #2   9. jun 2009 Gud ja, "nej" komandoen burde vi nok også hive fat i nu :O)
    Hvordan gør man den komando positiv?

(Er noget tid siden man sidst havde vaps) Ss

• #3   9. jun 2009 start med indkald, så den lille vaps altid har positive oplevelser lige inde omkring dig.
    sit er jo en nem ting at lære hunden,

men put ikke for mange ting på her i starten.
    der er jo i forvejen et hav af regler, som den lille skal lære.

alene hjemmetræning efter en uge, også selvom man måske går derhjemme. det er vigtigt at kunne, og det skal trappes langsomt op

ja/nej øvelse.

du er foran hunden og har kontakt, så smider du et par guffer, en af gangen, som hunden bare får lov at spise.

så smider du en guf, siger nej og sætter din fod på den. hunden vil sikkert lede og måske skrabe, du står bare stille, indtil han kikker på dig, så siger du ja, med en lys og venlig stemme, flytter foden og vender siden lidt til.

det er samtidig også en god kontakt øvelse

• #4   9. jun 2009 Connie, takker :O) Det lyder som en god måde at gøre det på.

Ja lige præcis.. Vil ikke "presse" for meget på. Så håber det er tilpas med de ting vi har under øvelse pt smiley Han virker i hvert fald glad og tilfreds. Ss

Og så er han super til at give lyd, når han skal ud og lave nr 2 i haven. Gg. Dog gør han det ikke når han skal tisse.. Og han sætter sig næsten og tisser et par dråber, hver gang han har drukket. (Dum vane?)

Men ellers er han virkeligt super.. Han er en sej lille en :O) Der har ikke været hjemve eller noget som helst. Dejligt at se

• #5   9. jun 2009 han lyder dejligt.

hvalpe skal tisse lige når de har spist, drukket, leget og sovet - hhhmmm er det mon hele tiden? smiley

• #6   9. jun 2009 Det er han skisme også. Ss

Ja... Finder det bare underligt at han gør det efter han har drukket, når det kun er meeeget lidt han skal, nogle af gangene.
    Men det er ikke hver gang :O)

• #7   9. jun 2009 Nu sover hunde-basserne efter en god omgang leg.. Gad vide om man skulle gøre dem selskab, til de vågner igen. Gg

Føler jeg har været oppe en evighed, fordi kæresten sku meget tidligt på arb, og vi andre også vågnede.

• #8   9. jun 2009 De første 3 uger sover jeg på gulvet, så hvalpen vender sig til mig, og så har jeg stillet uret til hvert 2-3 time, og så er det ud at gå med hvalpen, indtil den har gjordet det skal gøre.

Miljøtræningen starter så snart jeg er kommet hjem med hvalpen, her starter vi med haven og omgivelserne.

Så er det kører ture i bilen, og så er det en del tur til byen, ud og ind i forrretningen så hvalpen vender sig til de forskellige lyde.

Så går turen til københavn, in på støget, og så går vi en tur op ad Strøget.

Ned på jernbanenstationen, køre i tog , bus, elevator, og så skal den lige ud at gå på glatte gulve.

Alt dette er miljøtræning for hunden, det er jo naturligt ting der sker omkring den.

• #9   9. jun 2009 Vi startede også med de nævnte ting, men udover det har vi også fra første færd lært ham "Tak" komando ( eller slip eller hvad man kalder det ) Hvalpe tager hurtigt alt i munden og det er rart at kunne sige tak og så spytter den ud - så skal man ikke have kampe hvis den har taget noget den ikke må. Pepsi var lynhurtig til at lære det og han spytter ud hvis man siger tak, uanset om man står flere meter væk. Det er rart hvis de tager noget når man går tur osv.

• #10   9. jun 2009 Okay :O)

Ja "tak" skal han også meget snart lære... Men den komando vil jeg overlade til kæresten, da hans hund er SUPER dygtig til det der.. Så den komando er han vist bedre til at træne, end jeg er. Ss
    (Jeg lærte til gengæld hans hund at gø på komando.. Det kunne min kæreste ikke lære ham). Griner

• #11   9. jun 2009 HEHE det har min kæreste også lært vores - det er totalt irriterende synes jeg:-)

• #12   9. jun 2009 Jeg får forhåbenligt en hvalp hjem om 2 uger, så den kommer til at stå på renlighedstræning, indkald, stå, dæk og nej.
    Sit kommer han ikke til at lærer foreløbigt...

Kommentér på:
Den første tid med den lille ny :O)

Annonce