Den første tid med LisBeth .....:-) {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen......
Nu har LisBeth boet hos mig i 5 uger og jeg må nok sige, at jeg var temmelig overvældet i starten af dette lille bitte mikro minimale og helt uhørt tiny væsen.....
Det er første gang, at jeg har en hvalp fra 8 ugers alderen, da jeg altid har købt eller overtaget dem de andre ikke længere kunne have.
JEG SYNTES DET VAR HÅRDT.......
Jeg var SÅ bekymret over hendes vægt , hendes løb ind foran vores ben , fald fra sofa/ stole ......
Jeg så det ene skrækscenarie efter det andet hele tiden og jeg følte ansvaret ekstremt stort......
Jeg har haft hunde i 15 år og aldrig været bekymret over min egen indsats , da jeg altid har mit hjerte og intuition med mig....
Men her var jeg rædselsslagen og måtte bruge mine hunde venner til at støtte mig hen af vejen.....
Men nu efter hun har fået en størrelse jeg kan håndtere og hendes hjerne ligesom er vågnet op og er kontaktbar , ja så er jeg atter på hjemmebane igen.....
Og hun er bare den skønneste hund ever.......
Jeg fandt straks tre ord som beskriver hendes psyke perfekt og det er :
INSISTERENDE , ANMASSENDE OG PÅTRÆNGENDE
Hun ved hvad hun vil og går efter det, men jeg ved jo også hvad jeg vil og hvor jeg gerne vil have hende hen......
Så vi træner og træner og træner dagen lang i alle de almindelig ting sådan en ny hund skal kunne og jeg må nok indrømme overfor alle jer , at i har så evigt ret i , at en hvalp med et uskrevet blad er meget meget nemmere at præge end det har været med mine andre hunde....
LisBeth tager bare tingene ind og cooper med det som det mest almindelige i verden......
Men når det så er sagt , føler jeg også behov for , at sige , at når man ved hvor man vil hen med sin hund , ja så er der også stor opgave at løfte , til forskel med de andre hvor det hele var mere uvist om hvor langt jeg kunne komme med dem og hvor vi ville ende henne......
Og så mangler jeg bare min faste forklaring på min hunds adfærd , nemlig ......
Ahrrr , den har været ude i et andet hjem , så den har haft en hård barndom.......
Nu skal jeg selv stå til regnskab for LisBeths adfærd
Når jeg laver en status over hvad LisBeth har lært de sidste 5 uger og hvor fint hun tager det ind bliver jeg helt vild varm inde i hjertet og tænker ......
Det da ikke muligt at lære SÅ meget på så kort tid ??
Det har jeg aldrig oplevet med nogen af mine hunde før og det giver mig bare endnu mere tro på , at vi kan alt LisBeth og jeg.
Jeg føler virkelig,at denne gang står mine evner som hundeejer sin prøve , da der ikke er noget der skal rettes op på først , men bare udvikle et tæt og varmt vensskab fra starten med masser af oplevelser ....
Allerede da LisBeth havde boet her i 5 dage kiggede hun mig ind i øjene og holdt blikket på mig......
Denne kæmpe tillids erklæring fra den lille hund trak tårene frem hos mig og jeg følte en stor taknemmelighed.....
Kærlighed , tillid og følgen efter mig har jeg fået fra dag et af LisBeth ....
Alle disse begreber har jeg måtte kæmpe for og gøre mig fortjent til ved mine tidligere hunde.......
Jeg håber på mange mange år sammen med LisBeth , hvor vi bare skal være hinandens bedste venner
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
Sikke en sjovt men alligevel meget passende navn!!
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
(og så Eeelsker jeg hendes navn- fantastisk til en lille tøz)
Hvad siger Fru. Nielsen til LisBeth ?
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Kender godt rædslen for at de dør eller brækker et ben,når de er så minimalt små, min Sally vejede kun 1,3 da vi fik hende...uf hvor var det nervepirrende om hun nu fik en dør i hovedet osv. Hun klarede skærene od det damme gjorde jeg
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944