{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.338 visninger | Oprettet:

Indfangning af katte i have! {{forumTopicSubject}}

Nu kommer jeg nok med et meget vredt indlæg, og jeg er ked af at noget af det er lidt meningsløst, men jeg er bare så sur lige nu!

Det startede med at jeg skulle gå en tur med min hund, ned på fodboldbanen og lege lidt. Jeg når så hen til trappen hvor man går ned til banen. Derefter møder jeg så en dame, som ejer en hund, min hund er ret gode venner med, ja sådan set en slags kærester, så derfor vi kender hinanden. Vi står så lige og snakker lidt om hundene osv. pludselig siger hun at hun her idag i morges har været inde og lukke vores kat ud af en kattefælde (et bur, med lokkemad, som lukker i når katten går ind) - hos hendes nabo! som jo så er vores genbo tror jeg.. Spasseren (genboen) er næsten lige flyttet ind og tror han er totalt boss over alt og alle, og han har sat kattefælder op i sin have, og han fanger derfor kattene og derefter afliver han dem. F*ck en psyko, hvis han havde fanget vores kat, så grrrr. Jeg er så GLAD for at damen fik "redet" vores kat, men det er jo ikke forbi. Manden har jo stadig fælder oppe, og kattene er jo ikke klogere, så det er jo klart de går derind! jeg er vred..

Nu undersøger min mor imorgen om det er ulovligt, da vores katte har halsbånd, og man kan altså ikke tillade sig at gøre sådan noget, det er direkte dyreplageri, vi har fandme også boet her i 10 år, og han i et par måneder. Hvem fanden tror han han er?? - han meldes hvis dette viser at være ulovligt.

Ja undskyld hvis det ikke hænger sammen, og det giver ikke så meget mening, men jeg måtte bare ud med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indfangning af katte i have!
  • #2   8. jun 2009 Jah i har ret..
    Han ved godt vi ejer kattene. (Vi har 2)

• #4   8. jun 2009 En hund og en kat kan ikke sammenlignes på nogen måde, desværre. Den må du længere ud på lars tyndskid med! - det er alt for latterligt, en hun kan lave skader, men dog ikke en kat.

• #5   8. jun 2009 hun = hund

• #6   8. jun 2009 Så hold jeres kat inde.. Det er jo hans grund, og derfor bestemmer han over den, og det lyder ikke til jeres kat er velkommen. Det er næsten lige så ulovligt at lade jeres kat løbe ind i andres private ejendomme. desværre smiley En trist historie, og en meget kedelig ny nabo at få.

• #7   8. jun 2009 Ja i har pligt til at holde den på egen grund. Vores kat går ude i løbegård hele dagen og er inde om natten... Det eneste problem vi har haft er at vores kat har været stjålet fra løbegården (hun er norsk skovkat) Men nu er den aflåst så ingen kan komme ind uden nøgle

• #10   8. jun 2009

katte skal holdes på egen grund.

Loven siger klart, at hvis man vil indfange og aflive en fritløbende kat, skal ejeren af katten først have en advarsel.

Det vil sige.. at løber der nogle katte rundt, så skal der først findes ud af hvem der ejer dem... først når man har gjort det, så må man indfange dem/få dem aflivet.(dette gælder tamkatte.. anderledes forholder det sig med vildkatte)

• #11   8. jun 2009 Hvis han direkte lægger lokkemad til kattene, så er det jo klart at de kommer ind i hans have, det synes jeg er forkert - jeg ville nok også blive sur over det, han kan i stedet for komme og aflevere katen hos jer, og give jer en advarsel.

• #12   8. jun 2009
    Jeg gider sandelig heller ikke at have andre folks katte rendende rundt og skide i man have.... selv om jeg elsker katte - (Opdrætter Norske skovkatte)
    Det er noget forbandet svineri at små børn skal ud og lege i en sandkasse, som der kort forinden har sat en kat og skidt i.
    For ikke og tale om de biler de lynhurtigt kan få ridset med deres kløer.
    Hankatte strinter alle steder... og det stinker altså!

Så kan virkeligt ikke forstå at mange katteejere bare synes det er okay at lade deres katte rende rundt hvor de lyster... ikke alle er katteelskere... og vil simpelhen ikke have katte på sin matrikel.
    Man har endnu engang retten til selv at bestemme over sin grund!

• #13   8. jun 2009 Hvorfra ved du han afliver dem ?
    Er det fælder han selv sætter op eller er det en katte fænger?
    En katte fænger må aflive dyr der ikke er mærket , hvis han skynder af den ikke har et tilhørsforhold.
    Og ja katte kan også gøre skade. Min bror havde to papegøjer i volier i haven. En kat stessede dem så meget at den ene døde.
    Og endelig så siger loven at man skal holde sine katte på egen grund.

• #15   8. jun 2009 kan godt forstår din nabo, det er ikke sjovt at have andres katte inde på sin grund.
    At aflive dem, er da nok lige i overkanten.

Kan ikke se hvad det her har med at gøre hvor langt tid man har boet et sted. Bestemmer man mere i det område man bor i hvis man har boet der i mange år???

• #16   8. jun 2009 nogen katte er så osse så 'yderligtgående' at de ikke nøjes med at gå i folks haver... nej, de går osse ind i husene og strinter territorie af.

• #17   8. jun 2009
    Lars Og Mie N: Takker ;o)

• #18   8. jun 2009
    Byens Bedste Marsvin : Ja lige præcis.
    Og de der siger de ved at deres katte ikke render rundt hos andre... de ved ikke hvad de taler om ;o)

Man kan endnu engang ikke rende i r**** af sin kat 27-7
    Er katten udekat... så holden den sig altså ikke bare på ens egen grund.... den skal du godt nok længere ud på landet med..... og jeg er så lang ude på landet som man kan komme *GG* men hopper ikke på den ;o)

• #19   8. jun 2009 Ja ja, ja ja... Vi har kun hunkatte.
    og de går bestemt ikke ind hos fremmede !

• #20   8. jun 2009 fremmedes huse.

• #21   8. jun 2009
    27-7.. hmm, 24-7 selvfølgelig ;o)

• #22   8. jun 2009
    Monica: nå nå nå nå..... render du bag efter dem døgnet rundt da ????

• #23   8. jun 2009 At katten ikke gør nogen skade i hans have, det ved i jo altså ikke..! Det kan jo være han har dyre fisk i et havebassin, som katten fanger.. Eller kanariefugle i en voliere, eller en fin køkkenhave han går op i, som bliver ødelagt når jeres kat bruger den til wc.. Tag dog at hold jeres kat hos jer selv, hvis i er glad for den, det kan være han er glad for de ting den ødelægger hos ham.. Skal han så bare finde sig i det, fordi i har boet der længst?

• #24   8. jun 2009 May-Britt * ahh, der er faktisk nogle katte der holder sig på grunden smiley
    Mine forældres kat bliver på grunden, hun er dog heller ikke ret meget ude, men når hun er så er det kun på terassen for at trække luft - så det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #25   8. jun 2009 i princippet er det osse flintrende ligegyldigt om de gør skade i den nabos have/hus - faktum er, at han ikke vil ha dem der, OG at det er hans ret.

• #26   8. jun 2009 Læser kun 1 indlæg.
    Du har pligt til at holde kat på egen grund. En kattevoliere er løsningen på problemt.

• #27   8. jun 2009

Camilla - nu med nye billeder smiley H:
    Jah.. så længe det varer ;o)
    De får hurtigt smag for det "frie liv" smiley

• #28   8. jun 2009 Vi kender trodsalt vores katte, temperamentmæssigt, og skymæssigt hvis det kan siges på den måde. Vores katte er ikke lige nogle som lader sig lokke, og vil kæles af fremmede. Tværtimod så er de utrolig reserverede ! - det er jo ikke helt let at forklare dette her over en chat...!

LUCA

Vi kender haven smiley

• #29   8. jun 2009 Monica - Det er jo ligemeget om i kender haven.. Hvis han ikke vil have kat i sin have, så behøver han ikke finde sig i at have kat i sin have..

• #30   8. jun 2009 Luca

jeg snakker om, at du siger de kan have bassin og diverse !

• #32   8. jun 2009 Nej det er helt rigtigt.
    Men dog véd jeg at de ikke er inde hos folk. Mine katte går ud for at være <b>ude</b>..

• #33   8. jun 2009 Men det er jo også ligemeget om de har det.. Det kan også være han bare er ked af at skulle sidde og grille i en hørm af kattelort.. Eller at han bare ikke vil have kat på sin grund.. Nogen mennesker er bange for katte.. Og nopgen vil bare ikke have andres katte.. I har valgt at have kat, så hold den hos jer..

• #34   8. jun 2009 May-Brit* det er en gammel kat, og det er ikke sket endnu smiley så mon dog.
    Nogle katte har bare ikke interessen, måske de fleste - men ikke alle.

• #35   8. jun 2009 Luca

Ja ja fru kloggård ;o) - kan høre du har styr på det.

• #36   8. jun 2009 Du lyder godt nok ikke til at være ret gammel.. Så du bliver nok klogere når du bliver voksen.

• #37   8. jun 2009 Susanne

Det er jo et forum skal du huske på, så folk vil jo diskutere, og de elsker det ;o)

Luca

Du vil da ikke komme her og fortælle mig, at du kan bedømme min alder via tekst og holdninger? Den der må du vist længere ud på landet med - desuden siger alder ikke ret meget, nogle voksne kan da have hjerne som en på 3 ;o)

• #38   8. jun 2009 Monica:

Har ikke lige læst hele tråden igennem..... men må jeg spørge om du har været inde og snakke med denne nabo....?
    Det var måske en god idé at gøre det.... nogen gange bliver en fjer jo til 5 høns opg måske er det ikke helt sandt hvad i har hørt eller måske han er "ude efter" nogen vildkatte??

• #39   8. jun 2009 Monica

Det kan godt være at du lukker dine katte ud for at de kan gå UDE.
    MEN loven siger at du skal holde dem på egen matrikel - og så ser det gnistrende ligemeget hvilken grund naboen har... om han er bange for katte, om han ikke kan lide farven, eller om han bare er på tværs - DET ER HANS RET IKKE AT VILLE HA KATTE PÅ SIT OMRÅDE.

• #40   8. jun 2009 Mastiff

Min mor har talt med ham for 5 minutter siden, derfor jeg ikke lige var til stede, til at læse og besvare indlæggende.

Byens bedste marsvin

Tag en slapper ;o)

• #41   8. jun 2009 har set din film med hunden der springer, du virker ikke til at være ret gammel. Så katteproblemet er dine forældres.

• #42   8. jun 2009 Monica:
    Ok, så din mor har snakket med manden.... og hvad sagde han så?

• #43   8. jun 2009 Doggymom

Det er utroligt så kloge og påståelige i kan være...! Jeg deler faktisk denne bruger, både med min mor og søs, og det er netop min lillesøs som har oprettet videoen - jah, hun er ikke lige den ældste i familien, men klog det er hun da..!

• #44   8. jun 2009 Mastiff

Jeg har ikke fået talt med hende, da hun lige er henne hos min mormor - men, jeg kan da skrive det senere, når jeg har fået svar..!

• #45   8. jun 2009 maria

HAHA - den var ny og god - "og de overfalder hunden".. tihi, troede det var omvendt, men ja, der kan man jo bare se smiley

• #46   8. jun 2009 jeg er fuldstændigt afslappet.

Det virker bare som om at du er fuld af undskyldninger over hvorfor dine katte skal have lov til at rende hvor de lyster... og nemt og bekvemt ignorerer at det har de altså bare ikke ret til.

Ja, det er sgu trælst hvis man ender med sådan en nabo... men de har stadig retten på deres side, og sådan er det bare.

• #47   8. jun 2009 Syg kat.

• #48   8. jun 2009 Det må være en vildkat

• #49   8. jun 2009 Godt så, jeg ku jo ikke vide,at I alle hedder Monica.

• #50   8. jun 2009 (link fjernet)

Info om det at have katte i nabolaget.

• #51   8. jun 2009 Doggymom

Brugeren står i mit navn....!

• #52   8. jun 2009 Og ude ved Rosnæs bor der jo rigtig mange mennesker, så der er jo stor risiko for at din kat også kommer til at genere andre ved at rende rundt frit.. Evt. kolonihaverne ikke langt derfra..

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #53   4. feb 2014 Her er lige et uddrag af loven, du kan finde den på kattens værns hjemmeside.

Som katteejer har du ret til at få udleveret din kat mod du betaler for de skader, katten eventuelt har forvoldt på den anden mands ejendom. Nedskydning eller anden form for drab af katten må kun finde sted, hvis kattens ejer er blevet advaret i forvejen og inden for det seneste år. Hvis man ikke kender kattens ejer, er det nok at indrykke en annonce i et lokalt dagblad, med advarslen samt en kort beskrivelse af katten.

Og det er da bare så surt at have andres katte rendende og skide i ens have, husk det er dig der kan lide katte og ikke din nabo. Vi har 6 katte på vores vej og de går alle sammen i vores urtehave og besørger, vi har kæmpet med dem i 4 år, vi har prøvet alt, kaffebønner, hvidløg, træflis, vand osv. Ud over det hvæsser den en også klør på vores dæk på bilen, dette har kostet os 5000 kr indtil videre og ejeren af katten er ligeglad og griner. De katte bliver fanget og aflivet

Kommentér på:
Indfangning af katte i have!

Annonce