{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hvalpen skal gå pænt
  • Arne P
    Arne P Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 15
    #1   25. maj 2009 Klik, klik og atter klik.....positiv indlæring.

• #2   25. maj 2009 hvalpe har ikke som sådan brug for at gå tur, må faktisk ikke gå særlig langt de første mange uger.
    så du behøver ikke være bange for du ikke kommer til at gå nok.

det er vigtigt at han kommer til at synes det er trygt og sjovt, så lommen fuld af guffer og den blide lokkende stemme.
    gå et sted uden for meget påstyr i starten

de første dage er det sikkert nok bare at skulle vænne sig til sele og snor, så tag den tid det tager

• #3   25. maj 2009 Altså klikke hver gang han f.eks skal til at trække i snoren, og så belønne med godbid når han "følges" med mig, og bliver opmærksom på mig i stedet? :O)

• #4   25. maj 2009 Connie, ja det bliver nogle korte små ture :O)
    Har også overvejet at træne en del med det i haven, så han kan vænne sig til snoren

• #5   25. maj 2009 pas på du ikke kommer til at belønne at han trækker i snoren. du skal først klikke, når han fælges med dig

• #6   25. maj 2009 Connie, gud ja det er sådan man skal gøre. Gg
    Er noget tid siden jeg har trænet den metode sidst :O)

• #7   25. maj 2009 jeg træner slet ikke med klikker.

det kan min hjerne ikke koordinere og så skal hver hund have en klikker og ..... nej nej jeg holder mig til "dygtig" og guffer

men det er en rigitg god træningsmetode

• #8   25. maj 2009 Connie, ja den forvirrede også nemt mig, førhen.
    Men det er vel et spørgsmål om tilvænning :O)

Og skal man så bruge den i ALLE forbindelser?
    Eller kun i sammenhæng med at gå pænt osv?

• #9   25. maj 2009 jeg tror dem der bruger den træningsmetode, bruger den i alle forbindelser

• #10   25. maj 2009 Ja.. Jeg tror det er dér jeg ville blive forvirret. For så skal man jo faktisk have den på sig hele tiden, og rende efter hunden og klikke, når den gør noget rigtigt, samt huske godbiden, og rose. Gg

Mon ikke det er muligt at man kun bruger den på gåture, og så "nøjes" med god ros, og godbid herhjemme, når han gør noget rigtigt :O)

• #11   25. maj 2009 mon *tvede* ikke kuinne komme på banen og uddybe lidt.

jeg er jo netop ikke klikker-træner

• #12   25. maj 2009 (link fjernet)

• #13   25. maj 2009 Tak for link :O)
    Kan se at den helst skal bruges i forskellige forbindelser.

Vil da håbe at der ikke menes konstant. Gg
    Ros og godbid burde også kunne gøre det, i nogle af tilfældene smiley

• #14   25. maj 2009 Jeg tror, det allervigtigste er, at man sørger for, at hunden ikke altid for succes med at trække fremad.

Vi har selv gjort den fejl to gange - i miljøtræningens navn, har vi ladet hunden komme de steder hen, den søgte uden at tænke på, at en at strakt line for ham bliver forbundet med at komme hen til det, han gerne ville hen til.

Så havde jeg hvalp nu, så ville den ikke gå et skridt før linen var løs ;o)

• #15   25. maj 2009 *CH* Tavlemafioso !, ja den fejl har jeg også lavet, og Simba var ekstremt dårlig til at gå pænt. (Sikkert af den grund).
    Så det er jeg helt klart blevet meget obs på nu :O)

• #16   25. maj 2009 jeg synes ikke en hund skal trække. hvis du skal have udviklet din hunds muskler så lad den svømme eller løbe i sand, op og ned af bakker, der er nok af muligheder.
    når den går tur skal det helst være dig der går tur med hunden og ikke omvendt.

• #17   25. maj 2009 Miss Lund - der er tingene nok blevet blandet lidt sammen.

Jo, når en schæfer skal udstilles skal den netop trække frem i linen, og det bliver den også trænet i ringen.

Men det er to forskellige billeder for hunden - at trække i ringen og gå pænt i fritiden. Og så øvrigt også i forhold til det tredje billede, som er at gå lineføring på træningspladsen.

Så tingene skal holdes hver for sig.

• #18   25. maj 2009 Miss lund, det var da noget mærkeligt noget du har fået at vide...

• #19   25. maj 2009 Pia N - det er nu ikke helt hen i vejret..

Mange med schæfere træner den faktisk i at trække - de gør det med huskyseler blandt andet, som giver det helt rigtige træk og dermed den helt rigtige muskeludvikling.

Det, der er vigtigt er, at den lærer at trække rigtigt. En schæfer skal have et godt fraskub med bagparten og ikke bruge sin forpart til at hive sig frem. Derfor skal man målrette træningen lidt og ikke lade den trække på tilfældig basis.

Og for at ikke hunden skal blive helt konfus, så skiller man tingene ad, så billederne bliver tydelige - hvornår gør vi hvad. ;o)

• #20   25. maj 2009 *CH* Tavlemafioso !, Hmm.. Det kunne jeg godt nok aldrig drømme om.
    Må da være svært for hunden at adskille hvornår den må og ikke må...

• #21   25. maj 2009 Pia, det er det ikke. Hvis man sørger for at sætte tingene ind i kasser - at programmere hunden en smule, så er det så let som at klø sig i nakken for hunden.

Eksempelvis, når hunden ser en udstillingsring, så ved den, at den må trække fremad. Der kan høre en kommando til, eksempelvis TRAV, som betyder, at den skal trave fremad. Den får den kun, når den må det.

Selen eller halsbåndet, man bruger, kan også være et tegn for hunden på, at nu skal den lave det ene eller det andet - og så indordner den sig fint under de forhold.

En hund kan sagtens både udstilles og gå spor, hvor den må trække fremad i begge kategorier, og så samtidig gå pænt i sin fritid og lave en fremragende lineføring.
    Det handler bare om, at man fortæller hunden, hvad der forventes af den i den givne situation - og at der ikke er forskellige betingelser fra gang til gang.

• #22   25. maj 2009 *CH* Tavlemafioso !, Det er jo også noget helt andet, end bare at give den lov til at trække, som miss lund skrev :O)

• #23   25. maj 2009 Jep - lige præcis.. Der er noget, der er blandet sammen og så er det, man får problemer, når hunden er voksen ;o)

• #24   25. maj 2009 Ja det vil jeg skisme gerne tro :O)
    Så er det hunden der går tur med ejeren. Gg

Kommentér på:
Når hvalpen skal gå pænt

Annonce