Hvad skal jeg gøre? (måske lidt langt) {{forumTopicSubject}}
I næsten al den tid jeg har levet har musik været en af mine store passioner. Og det er den vej jeg godt kunne tænke mig at komme frem. Jeg har spillet i 21 år, og i år 2005 bestod jeg optagelsesprøven til Musikvidenskab på Universitetet. Yes - tænkte jeg. Men siden universitetet er det ligesom gået ned af bakken (hvert fald med det teoretiske).
Det sidste års tid har jeg overvejet at finde noget andet pga. jeg mangler 5 eksamener, og de 5 eksamener er nogle jeg har været oppe i - igen og igen.
Min sanglærer er så kommet med den idé at jeg kan tage en overbygning på Esbjerg musikkonservatorium med musical sang som hovedfag - og det ville virkelig være en drøm at komme til det!
Mine forældre kan ikke forstå, at jeg bliver ved på uni - efter de nederlag jeg har været igennem, og de ser helst at jeg får mig en eller anden hurtig uddannelse - så jeg kan komme til nogle penge. Det kan der være noget om, for jeg vil også gerne kunne betale mit SU lån tilbage.
Det sidste årstid har jeg mistet min selvtillid hvad universitetet angår, og forleden var jeg til samtale med min lærer i det fag jeg skal op i for 5 gang til sommer. Hun sagde rent ud, at hun syntes jeg spildte min tid og at jeg skulle finde noget andet. Det blev jeg lidt ked af at høre, men havde faktisk regnet med det fra hendes side af.
Idag var jeg til sang, og forklarede min sanglærer situationen, og nu har hun tilbudt at hjælpe mig med det fag jeg skal til her til sommer. (Koral Harmonisering). Jeg havde ellers besluttet at melde mig ud - men med den hjælp og støtte fra hende, så vil jeg prøve at tage eksamen til sommer.
Jeg ved vitterligt ikke hvad jeg ellers skulle lave - hvis det ikke er musik af en art.
Jeg ved bare ikke om jeg gør det rigtige ved at prøve nu til sommer - eller om det er meningen jeg skal starte på en ny uddannelse. Jeg er trods alt 27 år, og vil gerne snart se en ende på skoleperioden.
Hvad ville I gøre?
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.289
Går det ikke, så går det ikke - måske du bare skal have en pause derefter, og så ta tingene som de kommer :o)
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
du skriver selv det er din passion - men du har midstet (med rette modet) og du trænger i den grad til at få en sejer --
du skal sku ud og have det sjovt og mærke hvorfor det er du vil det her -- ud og få glæden igen..
har en veninde som læser sygeplejevidenskab på uni - og hun havde som dig midste modet - så tog hun et deltids job som hjemmesygeplejeske efter 4 år på studie -- og fandt troen på hendes studie og sine evner frem igen og blev mindet om hvorfor hun ville det studie..
det lyder død banalt og jeg ved godt det er mere kombliceret..
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
Bare det at tænke på at skulle beskæftige mig med noget andet giver mig tårer i øjnene. Det ved mine forældre dog ikke.
Grunden til at det er musikken der betyder så meget or mig er, at det er det jeg har følt jeg var bedst til gennem folkeskolen osv. Når alt andet gik galt - så havde jeg altid musikken.
Nu er det så gået knap så godt på Uni, og så føles det lidt som en fiasko. Jeg er i forvejen 1,5 år forsinket pga. de møg eksamener.
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Kan godt forstå du er i vildrede og frustreret, men prøv en gang mere og ellers videre, det skal nok gå dig godt alligevel
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.697
Men jeg ville nok også give prøven til sommer en chance, nu har du kæmpet så længe, så vil du nok fortryde hvis du ikke giver det en chance..
Hvad skal jeg gøre? (måske lidt langt)