{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Hmm... {{forumTopicSubject}}

Ja vi bor et sted hvor en del hunde er blevet forbudte... nogle af dem er først kommet på listen indenfor den sidste mdr.
Men... i dag er jeg ude og gå med Hailie, og kigger lige op på et tidspunkt og får øje på en hund på en altan... bliver ret forundret og stopper... den har en meget leverfarvet næse og lysende gule øjne... spørger så min kæreste, hva der lige er gået galt i indskrivningen af den (han arbejder som ejendomsfunktionær i vores område) og han fortæller at den er indskrevet som en cane corso... HVAD? De to racer syntes jeg absolut ikke ligner hinanden... bryder mig ikke om at have sådan en hund lige i nærheden... øv...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm...
  • #1   23. apr 2009 Så må du jo klage, eller leve med det smiley

• #2   23. apr 2009 Ja, det havde jeg også regnet med.. at klage over det.. smiley

• #4   23. apr 2009 Det er da meget normalt at f.eks. pitbull bliver registreret i Dansk Hunderegister som en anden race. Dyrlæger kan ikke se forskel, eller er ligeglade og en bestyrelsesformand i en boligforening kan nok slet ikke. Lad dem om det og vent og se om der overhovedet bliver problemer med hunden..... Den lov er umulig at håndhæve med mindre hunden viser aggressivitet eller er til alvorlig gene for andre.

• #6   23. apr 2009 Krumme...

Bor man i en boligforening er det dennes pligt at holde kontrol med de hunde der er i boligerne. Hvor jeg bor, skal vi aflevere forsikringsnr og reg. nr samt betale ekstra 30 kr pr måned for at have hund. Desuden er flere racer af såkaldte muskelhunde blevet forbudt i bebyggelsen. Men jeg går da ikke og spørger naboerne om deres hunde er registrerede. Det er der personale til.

• #8   23. apr 2009 Tjah, sådan er vi nok så forskellige. Jeg gider ikke spille bussemand. Om folk laver lidt sort arbejde, kører lidt for stærkt i deres bil eller har en ulovlig hund (hvilket ofte er svært at bevise) gider jeg ikke blande mig i. Hvis de bliver nuppet - ok for mig smiley men jeg angiver ikke mine naboer, med mindre det er noget der generer mig eller mit barn meget eller de er til fare for deres omgivelser.

• #10   23. apr 2009 Jeg synes bare det snart er for meget med al den hysteri omkring amstaff og andre "muskelhunde" Jo mere der bliver talt om det, des mere fokus kommer der på netop disse racer og så bliver de bare endnu sejere at have for dem der vil gøre sig bemærket. - Lad bølgen falde, for så er disse hunde slet ikke så interessante at eje mere..... (måske)

• #12   23. apr 2009 Det kan godt være det er min medfødte nordjydske naivitet der gør sig gældende (bor dog i Århus), men helt ærligt har jeg aldrig oplevet større problemer med den type hunde end andre.

• #13   24. apr 2009 Hejsa...
    Undskyld jeg ikke lige har været på før nu... der har lige været en del ting herhjemme...

Men nu er jeg da ikke i tvivl om, at jeg kontakter boligforeningen i dag... Den var i dag ved at springe på Hailie... Vi gik vores sædvanlige eftermiddagstur, da jeg lige pludselig kommer springende rundt om et hjørne i flexiline... gør voldsomt, knurrer og ser virkelig ud som om den havde tænkt sig at æde hende... skriger til ejer om at få sin hund til sig... hvilket sker meget langsomt... og han så siger... ja hun kan jo altså ikke lide fremmede hunde, så du skulle nok ikke gå så tæt på... WHAT??? Og så siger han fandme... ja det er der jo ikke mange pits der kan... suk...

Så ikke engang en overvejelse mht. kontakt til boligforening... det sker med det samme mandag morgen...

Kommentér på:
Hmm...

Annonce