{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

At snakke pænt? {{forumTopicSubject}}

Det her er ikke så hunderelateret, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk snakker så grimt til andre.

Jeg synes efterhånden folk mener at de kan tillade sig ALT?

Jeg arbejder i kundeservice, så jeg er vant til at blive svinet til dagligt.. Men selvom jeg er uforstående overfor det sprog folk vælger at bruge (især når de forsøger at opnå noget) så er der da en vis årsag til at kunden og jeg snakker sammen. Men i dagligdagen oplever jeg ofte mærkelige og upassende ting.

I sidste weekend var jeg til min svogers fødselsdag. Jeg kom et par timer senere, da jeg havde været på noget træningskursus med min hund. Da jeg kom havde sleskabet spist, og sad mest og snakkede. Jeg var dog sulten!
I forlængelse af at jeg fortæller om de ting vi har lavet på kurset, går snakken på hunde, og derefter kamphunde.
Meningerne flyver højt, og der bliver både snakket om at de alle skal aflives og hvad der er galt med de folk der ejer dem. Jeg gider ikke sidde og diskutere (og ønsker ikke en presset stemning) så jeg sidder pænt og spiser, mens jeg lader dem sige de ting de vil sige.
Nogle af gæsterne ved godt hvilken hund jeg har..
Jeg sidder som sagt og propper laks i kæften, for ikke at sige noget, da en kvinde som jeg har mødt 1 eller 2 gange vender sig mod mig og siger "hvorfor får du ikke bare en collie eller en labrador?" --- Er det kun mig der synes det er vildt upassende??
Jeg kender hende ikke, og deltager ikke i samtalen, da jeg får rigeligt af den slags diskussioner herinde! Jeg synes virkelig det er flabet den slags.

I dag var jeg så i skoven med nogle venner. Det er en skov hvor hundene må løbe frit, der er løbere og cykelryttere, så der er altså lagt op til at vi er en masse mennesker der skal vise hensyn!
Jeg følges med et ægtepar i 40'erne og deres to hunde, og har min egen hund med.
Vi skal krydse et sted hvor der er en masse mennesker, så vi tager de to yngste i snor, og den voksne hund får lov at gå fri fortsat, da hun er lidt mere velopdragen.
Pludselig står der en masse cyklister og skal til at køre, og Bella (den voksne hund) løber imellem dem og skal kaldes til. Og hun kommer selvfølgelig.
Cykelrytterne begynder så at køre, og da de passerer mig på stien, siger den ene et eller andet til mig om min "potensforlænger" Yep! Han brugte det ord til mig, en pige?

Jeg tuder ikke over at (uvidende) folk har noget imod disse racer, det ved jeg jo godt, men hvornår blev det okay for fremmede mennesker at snakke sådan til andre?
Jeg har pænt min hund i snor, og går helt inde til siden så de kan være der, alligevel mener ham på cyklen at det er okay?

Jeg har mange gange på arbejde undret mig over den måde VOKSNE mennesker, som man skulle tro var blevet opdraget i sin tid, snakker til andre..

Ja, måske er det bare et surt opstød, men jeg forstår virkelig ikke hvornår det blev okay at snakke så grimt, åbent og næsten overfusende til fremmede? Jeg synes virkelig det er upassende og uacceptabelt!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At snakke pænt?
  • #1   19. apr 2009 Maggie,
    præcis. Det er jo med vilje at han siger det så højt.
    Jeg bryder mig heller ikke selv om den lokale p-vagt (for hun snakker rigtig grimt) men jeg kunne da ALDRIG finde på at kalde hende for en p-so.

Og jeg er som sagt vant til at blive svinet til på arbejde, men der SKAL vi snakke sammen, altså, der er en grund til at jeg snakker med kunden. Men når det bare er en fremmed?
    Ham du nævner har ikke et problem med vagten og står ikke med en bøde i hånden, alligevel siger han så..

Der er virkelig nogen der burde få vasket deres mund med sæbe!

• #2   19. apr 2009 Min søster er desærre giftet sig ind i en papkæftet familie.
    Ved en børnefødselsdag kommer jeg og vi sidder alle sammen og hygger ude i haven. Pludselig siger svogeren til mig, altså man kan ikke farve sit hår så sort når man er så lys i huden.
    Jeg tog mig sammen for første gang og svarede igen at jeg godt kunne lide mit farvede sorte hår men ikke ønskede at dø af kræft. Men det var han da mere en velkommen til, sagde jeg imens han sugede løs på en smøg.

Jeg skal virkelig tage mig sammen når jeg skal besøge dem. Jeg snakker altid pænt og har jeg ikke noget pænt at sige så tiger jeg stille.

• #3   19. apr 2009 hvis jeg ringer til en kunde medarbejder plejer jeg at sige at jeg godt ved at det ikke er deres skyld at jeg har et problem og at jeg beklager hvis jeg taler lidt tunkt men at jeg er godt gal i skralden.
    Det plejer de at kunne forstå. Men jeg sviner dem ikke til.

• #4   19. apr 2009 Sandie,
    det er da også groft at sige!..
    og det er pænt af dig at sige sådan - det er desværre ikke alle der tænker på medarbejderen.. Men sådan er jobbet jo. Jeg kommer bare aldrig til at forstå hvorfor folk tror at de kan få lov at bytte noget uden bon, ved at kalde mig alle mulige øgenavne.. De glemmer ofte det der med honning og eddike smiley

• #5   19. apr 2009 Anja - folk er sgu tabelige.

Hvis de ikke kan tåle at stå pænt i en kø og vente så skulle de tage til Spanien. Der kan de lære noget. Der er masser af køer og i supermarked tager man det i et behageligt tempo hvor der både bliver sagt goddag og på gensyn eller man for en lille sludder imens.

Hvorfor det er så stresset her hjemme forstår jeg ikk emen det er folk selv som gør sig stresset og dermed også andre

• #6   19. apr 2009 Folk har ingen forståelse, empati eller respekt for det enkelte menneske mere.. Det er kun mig , mig og mig det drejer sig om... se bare på de mange tråde herinde hvor folk revser naboer, venner, ekspedienten i en butik ja alle mennesker de møder på deres vej.... " de er dumme og uvidende, jeg ved nemlig alt "

• #7   19. apr 2009 Det er et rigtig godt og aktuelt emne der er bragt op.Jeg undrer mig også daglig over folks måde at tale på.Jeg synes desværre også ofte at tonen her på HG er mindre pæn.Jeg arbejder i hjemmeplejen hvor en ordentlig tone er nødvendig og synes egentlig bedst om oså at bruge den når jeg har fri

• #8   19. apr 2009 jeg arbejdede engang i et super marked, og i kan tro at man kan blive svinet til som medarbejder sådan et sted. jeg er blevet galt " en snot dum tøs der var for lav i samfundet til at få nogen uddannelse", og dette kom sig af at jeg ved en fejl fik klemt en pakke æg på kassebåndet.. på daværende tidspunkt nuklækket student og vidste ikk hva jeg ville, idag sygeplejestuderende

• #9   20. apr 2009 Endelig en tråd hvor jeg føler mig hjemme. smiley

Jeg har som ganske få andre læst Emma Gads Takt og Tone fra 1889 og JA den er stadig hamrende aktuel. Mange af tingene er da håbløst gammeldags men den kære Fru Gad har en pointe. At vi skal opføre os pænt når vi er ude blandt andre... Men men men, Fru Gad var desværre også tynget af Janteloven ligesom mange er det stadig. Derfor er der nogle der virkelig sprænger rammerne på allergroveste vis ved at være trælse og sure fordi "der er fandme ingen der skal bestemme over mig".

Alle vi andre opfører os pænt, taler ordentligt og samler op efter vores hund. smiley Det er bare de få idioter som ødelægger det for alle os andre.

Kommentér på:
At snakke pænt?

Annonce