{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

HJÆLP lus igen {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan give mig et godt råd.
in datter på 13 år som har et kraftigt hår har fået lus for mindst 4.gang i vinter.Før hun skiftede skole efter sommerferien har hun kun haft det et par gange og vi har aldrig før oplevet at vi ikke hurtigt kunne komme af med dem.Nu er det nærmest umuligt vi har oplevet at de også overlever brug af en hel flaske Hedrin ,et siliconeprodukt der skulle være effektivt.Jeg har flere gange oplyst skolen om problemet men der må jo være nogen der ikke ser efter.Jeg tænker på om hun kan få dem i bussen,de kan vel godt sidde i sæderne.Min datter har en veninde som fortæller at når hun har haft lus bruger de et middel til hunde og katte,som de kommer i og lader virke et stykke tid hvorefter de vasker håret.Det er lige før jeg overvejer at prøve,Hvis en lille hund eller kat kan tåle det kan vi vel også.Måske der sidder nogen med et rigtig godt råd,jeg er også snart ved at blive ruineret det koster 250 kr. hver gang.Hvis det så bare hjalp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP lus igen
  • #1   15. apr 2009 Da mine unger var små - og det samme var pengene smiley - brugte jeg også luseshampoo til hunde til dem.

• #2   15. apr 2009 min datter er ozo kommet med hjem mange mange gang sålæste jeg et sted man kunne bruge loppeshompo til hund
    vi vaske hendes hår i det lod det sidde i ca 5 min og så balsam så kæmme vi og o lus efter den tur

• #3   15. apr 2009 Man kan også få noget forebyggende shampoo hos frisøren. Mener det koster 65-70 kr for en flaske. Det kræver selvfølgelig at man er blevet lusende kvit inden. Det virker her i huset ;oD

• #4   15. apr 2009 lus er simpelthen en plage når det ikke er alle børn der kæmmes i skolen.....!

min datter får håret sat op og må ikke slippe det løst...de små sataner vandrer jo fra hår til hår....og ellers så får hun en B12 vitamin hver dag, det har hjulpet gevaldigt på problemet, da Hedrin heller ikke hjalp hér ! -nu har hun ikke haft lus i 6mdr selvom der er andre i skolen der har haft det......

• #5   15. apr 2009 Vask, godt med balsam i håret og kæmning. Gerne 2 gange om ugen. Lad hende se en film eller noget imens, så er det knap så træls:-))

• #6   15. apr 2009 Jeg ved at lus i havens planter ikke kan overleve , hvis de bliver sprøjtet med .... SKUMMET-MÆLK......det klister så lusene bliver kvalt... og æggene ikke kan klække..... det har virket i min have.

Da mine 4 unger ( nu er de voksne ) aldrig har haft lus..... har jeg aldrig brugt lusemiddel....... men mon ikke ....SKUMMET-MÆLK.... også virker på hovedlus.....

Det skal sidde i et stykke tid.... så mælken " stivner " lidt..... og mon så ikke det virker ??...............bare en tanke...og et forsøg værd... ikke ?... :O)

• #7   15. apr 2009 (link fjernet)

Jeg har sådan noget til hunden... men jeg har også brugt til mit eget hår når der har været lus i omløb. og så ellers kæmme..
    Jeg lader det sidde lidt i... Mit hår bliver endda dejlig blødt af det smiley

Ellers kan de ik li tee tre olie....

• #8   15. apr 2009 Hvis ikke du kan få din datter overtalt til at cutte håret af, er I nok nødt til at forebygge på andre måder.

Først og fremmest skal hun af med de lus hun har nu.
    Brug hundeshampoo, hårfarve, kæm, gør hvad der kræves, og hvad der kan virke på dem.

Og selvom det er nederen i den alder, er hun nødt til selv at forebygge smitten.
    Snak med hende om altid at have håret sat op, når hun er i skolen.
    Når hun krammer de andre piger, skal hun passe på med at gnubbe håret op af hinanden. Lad være med at få ordnet hår med de andre pigers produkter.
    Det er rigtig irriterende når man har den alder, men der er ikke andet at gøre. Hun synes vel også selv det er møgirriterende at have dem?
    Hvis de har sofaer, puderum og andre af den slags ting hvor hun kommer (klub osv) må hun lade være med at sidde i dem.
    Det er skideirriterende, og der var også lus på min efterskole.

Når ikke alle vil hjælpe med at gøre noget ved det, må hun selv gøre det.
    Hvis hun er lidt sporty kan du med fordel snakke med hende om at gå med kasket eller andet hver dag. Som andre selvfølgelig IKKE må prøve!

• #9   15. apr 2009 ang. vitaminer skal det være b12? og ikke stærke b.vitaminer hvor alle forskellige b vitaminer er i ?

• #10   15. apr 2009 de B12 vitaminer min datter får er fra natur drogeriet og er et naturmiddel...om de er stærke eller milde-aner jeg faktisk ikke...jeg ved bare at de virker....

der er tit lus i hendes klasse og de er faktisk kun 5 piger..resten er karseklippede drenge...og hun går nu fri for lusene hver eneste gang... :o)

• #11   16. apr 2009 Mange tak for alle rådene jeg har indkøbt b.vitaminer håber det kan forebygge

• #12   16. apr 2009 Vil da lige give mit input hertil.

Vi har haft lus i huset 2 gange, begge gange kun i datterens lange tykke hår - selvfølgelig :-S

Vores metode er simpel og billig - balsam, bare den billigste du kan få fingrene i, gnides i tørt hår, brug så det er godt fedtet ind første gang, det kvæler dem. Lad det sidde ca 45 min. (vi puttede en pose over for at holde det fugtigt) gerne længere, og dernæst kæmme kæmme og kæmme. Vi kæmmer så efterfølgende dagligt i ca 14 dage, mest grundig den første uges tid, og stadig med balsam.

Forebyggende bruger vi tea tree oil ren, hvor vi tilsætter en skefuld i hendes hårshampo og ryster godt (hun har ikke haft lus siden vi begyndte med det, så jeg tror på at det hjælper)

held og lykke med at bekæmpe de små sataner!

Kommentér på:
HJÆLP lus igen

Annonce