{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.121 visninger | Oprettet:

Har min hund lus??? Hjælp!! :-( {{forumTopicSubject}}

Suk... For en måned siden var Cille sammen med en anden hund som havde lopper, og derfor fik hun selvfølgelig også lopper. Øv! Jeg googlede alle gode råd ang. dette og gav hende loppekur, vaskede ALT hvad der kunne vaskes tre gange på 60 grader samt vaskede gulv og støvsugede flere gange dagligt i laaang tid. Vi så hverken lopper eller ekskrementer siden da. MEN NU!! er hun begyndt at klø sig "bagi" - forstået på den måde, at hun PLUDSELIG bider sig selv i pelsen ved bagbenene. Derfor tjekkede jeg hende og der var selvfølgelig gevinst:-( Men disse små dyr er ikke sorte, de er lyse og de kan ikke hoppe - der er sorte eskrementer i hendes pels men jeg er næsten 100% sikker på det ikke er lopper.
Er det lus??? Har googlet men jeg kan ikke finde så meget om lus udover at de er sjældne hos hunde (ved ikke lige hvor Cille har fået det fra) og at man ikke behøver behandle omgivelserne da de kun kan leve på hunden.
Men hvad stiller jeg op?? Hvad med behandling? Kan ikke forstå hendes Frontline Combo Vet behandling ikke har virket siden hun har fået lus (eller hvad det er) igen...

Nogle der har et godt råd til os?? På forhånd mange tak for hjælpen!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har min hund lus??? Hjælp!! :-(
  • #2   10. jan 2011 jeg ville snuppe et par af dyrene på en strimmel tape og så styrte til dyrelægen i morgen... Er selv helt hysterisk med krible krable så jeg ville ikke vente.

• #3   10. jan 2011 Hvad med skab??

• #4   10. jan 2011 Skab ses ikke på anden måde end at hunden klør sig og hunde derfor bliver mere og mere irriteret at se på, ingen hunde i DK går så længe med skab at de får de væmmelige store sår skorper som man ser på hundene på Animal Planet. "Det håber og tror jeg da ikke"

Bortset fra det, så ville jeg gå ned på apoteket og købe en gang Bayvantic mod lopper og flåter, det virker self.også mod lus, men drypper du vuffen i nakken med det en gang om måneden, så er du helt sikker på at den INGEN kryb tar med sig hjem, alle dem der prøver at hoppe på den hopper af lige så hurtigt igen da Bayvantic brænder alle krybenes "tæer" for at sige det på godt danskt.. :o))

Mange hunde eller kryb er blevet resistente overfor frontline, så det virker næsten ikke på nogen dyr mere.

• #5   10. jan 2011 Anita: Du er helt ret i det du skriver.... Vi gør det samme med vores to og har ALDRIG problemer med noget som helst kryb.. En gang hvor jeg skrev det, fik jeg den tilbage melding at det jo også var dyrt, MEN hvad koster det ikke at møde op hos dr. dyr? Så det er en rigtig god måde at gøre det på + at man ikke skal gå og tænke på det forb..... kryb:-))

• #6   11. jan 2011 Nemlig Gitte. jeg har pt. 3-4 hunde af gangen herhjemme, "afhængigt om mandens hund også er hos mig" ;o)
    Men ingen af dem har haft "besøg" af kryb i deres levetid og "mandens meget korthårede Basenji er da 13år nu.
    Men jeg må indrømme at jeg skifter mellem 2 mærker, pga, at mine 2 store tæver jager ræve og kravler ned i rævegravene, men ved at gi dem bayvantic 1 måned og Advocate den 2 måned, så er de dækket ind mod flåter og lus,lopper fra bayvantic og skab,lus,lopper + alle slags orm incl.hjerte/lunge orm og hårsækmider osv.som Advocate beskytter imod.
    Det=dvocate er et universal vidunder middel,men desv.så beskytter det bare ikke mod flåter så derfor skifter jeg ml.de 2 mærker, og de har ikke haft et eneste kryb på sig siden jeg startede med at dryppe dem 1gang pr.måned, skiftevis med de 2 mærker.
    For vi ved vist snart allesammen at hjerteormene breder sig år for år, og det er nu skønt at vide at ens hunde er beskyttet med alle de ting de kan blive "besat" af når man er ude i naturen med dem.

Advocate kan KUN købes hos dr.dyr eller på apoteket på recept man får hos dr.dyr.
    Og spekulere nogen på priserne på de forskellige midler, så koster de det samme, f.eks. frontline koster det samme som Bayvantic og Advocate, så der er intet sparet ved at kbe det som dyrene er resistente overfor.
    Bare husk at hvis i har kat, så skal i købe et andet mærke end bayvantic da det er utroligt giftigt for katte, men spørg hos jeres dyller. *Ss*

• #7   11. jan 2011 Mange tak for jeres råd!!

- jeg har imorges været på apoteket og købe Bayvantic til Cille, sprøjtede det på hende imorges men hun klør sig stadig som før? Det undrede mig også at der hverken udenpå eller i indlægssedlen stod, at det virkede mod lus... kun mod lopper, flåter osv?
    En anden ting der undrede mig er, at der står man ikke må bruge det til hunde under 4 kg. - Cille vejer 3 kg. Har det mon nogen betydning? Sagde til dem på apoteket at min hund vejede lige knap 3 kg.

Endnu engang tak for hjælpen:-)

• #8   11. jan 2011 Hmm De skulle ha givet dig den mindste pakke, det er til hunde ml.1,5kg-4kg.
    Mange ville jo ikke kunne behandle deres hunde hvis 4kg var det mindste da mange Chi`er kun vejer ml.1,5kg-2,5kg, men dem der jobber på apotekerne ved som regel ikke SÅ meget om de forskellige midler som os der bruger dem ;o))
    Du har fået en pakke til lidt større hunde, men jeg tør ikke sige hvor meget det betyder, men så længe din hund ikke reagere allergisk overfor det og den vejer 3kg så går det lige.
    Men hold for en sikkerheds skyld øje med bivirkningerne..

Jeg har læst og læst om de forskellige midler, men det er de færreste som skriver at det virker mod lus selvom det faktisk også virker mod dem, så det vil jeg ikke være nervøs for hvis jeg var dig, med mindre at din hund slet ikke har fået det spor bedre om højst en uges tid..

Ang. at din hund stadig klør sig, så kan jeg sige, at har den f.eks.bare fået et loppebid så vil loppens spyt gøre at det KAN klø i huden i op til 14 dage efter biddet, self.vil det blive mindre dag for dag pga.du har behandlet vuffen så den ikke får nye bid, jeg siger bare at det KAN ta så lang tid før "giften/spyttet" fra bidene er ude af hundens hud, selv om det meget sjældent klør på hunde så længe..

Men jeg håber at det hjælper på din vuf, eller må du til dr.dyr og ha taget et skrab af hundens hud så de kan se om der er evt.er mider.
    Men den tid den sorg. Nu krydser vi fingre for at dette er nok. *Smiler*

• #9   11. jan 2011 Hej Anita,

Tusind tak fordi du er så hjælpsom, det er bare så sødt af dig... blev bekymret for om den overhovedet virkede siden hun stadig klør sig, men jeg skal vist bare have noget tålmodighed:-)

Bortset fra det, har jeg lige googlet Bayvantic og kan da godt se, at man kan få dem til under 4. kg. også! - for det første har jeg givet 280 kr. for denne pakke, hvor den til 4 kg. "kun" koster 220. Ovenikøbet har min hund jo slet ikke godt af en større dosering, går ikke ud fra det er for sjov skyld de skriver at det ikke må anvendes til hunde under 4 kg. Ih, hvor irriterende, måske jeg skulle gå ned og se om jeg kan få det byttet.

Men tak for hjælpen!:-)

Kommentér på:
Har min hund lus??? Hjælp!! :-(

Annonce