Fra indekat til udekat {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen .. jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg bor sammen med min kæreste i en lejlighed. vi har både hund og kat. Vi har haft katten i et års tid snart, men nu står vi faktisk og skal måske til at flytte i rækkehus. Min kat har altid været indekat. så mit spørgsmål er nu. hvis man flytter fra lejlighed til rækkehus kan man så gøre sin kat til udekat? Han har aldrig været ude.
Synes bare det er synd hvis han ikke kan komme ud når man bor i rækkehus. Vi havde ikke mulighed for at have ham som udekat her hvor vi bor nu desværre.
Har hørt fra nogle at man skal have katten inde i en måneds tid også begynde at lukke døren op? Er der nogle der har prøvet det eller kender nogen. For aner virkelig ikke hvordan det lige skal gøres. Det ville jo være forfærdeligt hvis han løb væk eller ikke kunne finde ud af det?
På forhånd tak
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Katten lider ikke nød af ikke at have været ude. Du kan evt. bygge en voliere udenfor hvos du kan tage katten med ud eller den kan selv rende der ud gennem er katte lem.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 336
jan 2009
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
ca. 1.80 høj, og så med et hegn der går indaf foroven. Så kan katten ikke komme ud af haven, hvilket i øvrigt også er lovpligtigt.
Men hvordan er katten? For mine indekatte ville IKKE egne sig til at komme udenfor!
Min gamle kat derimod, var en anden historie. Jeg gav hende simpelthen til mine forældre, for hun længtes efter at komme ud.
Ideen var at hun skulle lære at være ude i snor først. Da de havde haft hende ca 1 måned begyndte vejret at blive bedre, så min mor gav Lazy sele på og tog hende ud.
Lazy gad dog IKKE den der sele, og kravlede rundt og blev tydeligt usikker og angst.
Hun begyndte at stå på lur ved døren, og ventede på at den blev åbnet, så hun kunne komme ud.
Til sidste droppede vi selen. I starten gik de med hende ud, og gik rundt om huset, og sørgede for at kalde hende med ind, eller lade døren stå på klem.
I takt med at det blev bedre vejr kunne de lade terrassedøren stå åben hele dagen, hvilket gjorde det hele meget naturligt.
Og katten lærte hurtigt at komme når der blev kaldt..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
jan 2009
synes nemlig det ville være så synd hvis han sku være inde om sommeren specielt og vi andre sidder i haven.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Enten det, eller indhegning af heeele haven..
hvor gamle er de?
Lazy der blev udekat, var lige omkring 1 år, men hun havde også været lidt ude da jeg fik hende som 13 ugers killing.. Og hun går sammen med en anden kat som er udevant, og det har nok hjulpet lidt på det..
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 21
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 486
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
jan 2009
Han er både kastereret, øremærket og vac. det ordnede jeg for en sikkerheds skyld hvis nu det skulle ske at jeg flyttede i rækkehus eller lignende. jeg kastererede ham fordi jeg syntes det er synd at have en ikke kastereret han kat som indekat.
Men ja er også mest bange for det med vejene. men vil da helt sikkert kigge på noget hegn og såen. vi ved ikke endnu hvor vi skal flytte hend. vi er igang med at lede:) men håber det er tæt på noget skov og lignende
jan 2009
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Husk at få den øretato. plus et kattehalsbånd på. Så er INGEN i tvivl om,at den har et hjem.
Og tro mig,den vil ELSKE sit nye liv.
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Men et kattehalsbånd,er også en god ting. Mine har et flot refleks-halsbånd, (20 kr) og alle i byen,ved at det er mine katte.
Det har bare kostet en 4-5 halsbånd,da de jo SKAL gå op,hvis katten hænger fast i et eller andet.
Men der er MEGET mørkt her,om aftenen,og så kan de ses,fra en f.eks bil.
jan 2009
jan 2009
Fra indekat til udekat