puha hvor grimt:( {{forumTopicSubject}}
ja mig og manden stod idag ude i vores køkken og ud a køkken vinduet kan vi se en af vores fælles veninder som er polak komme halvløbene med sin bullterrier... hun vinker af os og vi går så ud til hende, hendes hund s øre var næsten bidt af!!! og det blødte helt sindsygt.. manden henter self førstehjælskassen med det sammen mens jeg hører hva der sket.. hun har været ovrei en park her i byen (meget lille park) hendes hund slipper hun tit løs og han er så glad for andre hunde tæver som hanner... og vil gerne lege... der kommer så en ældre mand med han s labrador en hanhund, den har en line på som nok har været 4 meter og hendes hund lunter derover da den bar gern vil lege.. det er labradoren så slet ik enig i og bider bolak som bullterien hedder.. han lagde sig ned med det samm og overgir sig... labradoren blev ved a rykke bolak i øret til hun går hen og råber a ejeren og sparker ud mod labben.. puha det var så synd for bolak han ville jo bar gerne hilse.. mit spørgsmål er så kan hun forlange på trods af hendes hund var løs og det var hans jo egentlig os med den line (mener jeg) forlange han betaler dyrelægeregningen?? eller?
det var så synd vi blev nødt tila forbinde hele hovedet for at stop blødningen til hun kom til dyrelægen med ham
jeg mødte så senere ham emd labben og bad ham holde hans hund i kort line da den sagtens ville ku komme hen til emma med den lange line han bruger og han strammer den slet ik op jeg blev lidt gal for syns det lidt uansvarligt når den nu havde hapset et ører af en hund i forvejen... er jeg for barsk? vil gern hører meningerne:D
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
Stakkels hund. Men ja flexliner er der ikke mange der bruger rigtigt!
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Hvordan går det med hundens øre ?
I al fald god bedring med den.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 248
håber hunden kommer sig snart!!
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Forhåbentligt har hun så lært ikke at lade sin hund gå til andre hunde uden det er aftalt med ejeren..
Synes det er almindelig pli at holde styr på sin hund og kalde den på plads når der kommer andre.... Eller have den i snor.
Rigtig synd for hunden.. Håber ikke den får varrige psykiske men..
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Men jeg stemmer i med de andre, hun fpr ingen erstatning da det er hendes egen skyld at hendes hund går hen til en fremmed hund.
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
Bare til info: ovenstående er ganske enkelt IKKE sandt.
Loven foreskriver at en hund(hvis den SKAL være i snor) skal være i KORT snor, så kort, at hunden holdes tæt inde ved føreren.
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
det jeg mener med labben er det ik en flexline det bar en snor... og self kan man ik forvente en løs hund ik får bank når den bar løber hen til en anden hund... men han ku da havde gjort noed da bolak overgir sig og hans hund bar blir ved? det ville jeg da gøre..
jul 2007
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 39 Hunde: 3 Emner: 75 Svar: 491
Det sker tit udfald fra en hund med snor, når en løs kommer tæt på. I princippet kan din veninde jo heller ikke vide om hendes hund er venlig mod alle hunde,,,,der kunne jo en dag komme en der sender nogle signaler den ikke bryder sig om.
Og ja gu er det synd for hendes hund, men hun kommer ikke til at kunne kræve noget, når hendes var løs...
Ja det blev så lige lidt langt, men blir sku så gal når folk ikke spørger først og at det så gik ud over hendes hund, hvordan vil den nu have det med andre hunde...... - ja bare en tanke...
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 1.150
Hvis hun vil undgå sådan noget skal ske i frem tiden må hun holde den i snor.
Jeg har selv en Lab han der ikke er vild med andre hanner og det er, for at sige det rent ud sagt, pisse irriterende at der kommer en løshund løbende/gående hen til os.
Jeg hader personligt flex liner -men det er en anden sag.
Jeg er ked af at det er gået så galt fordi venindes hund - god bedring her fra.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hvis man helt eller delvist selv er skyld i skaden kan forsikringen helt eller delvist bortfalde..
I og med at hun ikke har snor på hunden og lader den løbe hen til en anden hund bører hun en stor del af skylden selv..
jul 2007
jeg syns bar det grimt at se på, og ville os bar lig tjek om hvordan reglerne egentlig er... har sagt hvad jeg mener til hende sååh
puha hvor grimt:(