{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

så får vi papegøje herhjemme;) {{forumTopicSubject}}

hej med jer,imorgen skal vi til jylland og købe vores nye papegøje unge,det en grå jaco og er kun 10 uger gammel,så det jeg vil spørge om,hva syntes i sådan en skulle hedde hvis det bliver en han/hun,for afvide om ca 14 dage hva køn det er,da man ik kan se forskellen på den race!.. nogle der selv har en,eller kender noget til den,har selv lige haft en her for 1 års tid siden.. god week allesammen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så får vi papegøje herhjemme;)
  • #1   27. jan 2006 min mor har en pipper af en art der kan fløjte "dengang jeg drog afsted" *GG*

Han hedder Fister *LOOOOOOL*
    Vist nok oprindeligt jakob, men det kan jeg efterhånden ikk huske længere *GG*

• #2   27. jan 2006 Tillykke med den, min søster har en grå jaco hun og hun hedder Tea men kaldes Knirke *S*

De er jo nogle af de mest ordrige papegøje-støjer, så det er bare med at lære den det hele på den rigtig facon fra starten af - de har en klæbe hjerne uden lige og husker alt *S*

Desværre er min søsters gået hen og blevet meget mor syg og acceptere ikke rigtigt nogen andre, det ligger vist lidt til den race at de let bliver en 1-mands fugl.

• #3   27. jan 2006 Min nabo har 3 araer, det er lige lidt voldsomt. De er sku store, med et stort næb....
    Men de er tamme og alt det der... Det er da meget sjovt, men de kræver megen tid..
    Men tillykke med jeres JACO

• #4   27. jan 2006 det jeg ved om den race,det er den snakker meget når den bliver større,og skriger og lamer ik som mange andre papegøjer,den er 100% tam,betyder alle kan gå hen og tage den på hånden uden og blive bidt,det bliver dejligt!... glæder os til hvordan vovserne reagerer,for papegøjer og hunde kan blive de bedste venner,så nu skal der læres en masse med alle 3 smiley

• #5   27. jan 2006 jeg har en grå jaco som hedder viggo, har haft ham i 1 år nu, han bliver 6 år i år. og har aldrig fortrudt at jeg fik ham, det første han siger om morgenen er " godmorgen har du sovet godt" knævrer hele dagen og slutter af med " godnat sov godt drøm sødt ses i morgen" det er da dejligt.

• #6   27. jan 2006 ej det var lige det jeg ville høre yvonne smiley glæder os meget til det,bliver sådan at vi selv skal håndfodre ham osv,fordi vi får den nu,er at deen skal vænne sig til os og ik dens avler!.. kan du ligge et billed ind på din profil,vil godt lige se hvordan han ser ud som 6 årig..?....

• #7   27. jan 2006 Hej Michael og Julie.
    Tillykke med valget af fugl. Jeg har læst lidt om papegøjer, og har også altid gerne ville ha' en, men da det er ligesom at få et barn eller en hund for den sags skyld har jeg afholdt mig fra det, for en papegøje er lidt sværere at tage med rundt en en vovse...
    Er det en rødhalet eller en alm Jaco ? Er den håndopfodret ? Hvad skal i gi' for sådan en fætter ?
    Hvordan finder de ud af kønnet på fuglen...hvad har de sagt at de gør for at teste den ?

Hilsen
    Frederik...som er lidt misunderlig !!

• #8   27. jan 2006 Kal den "Luk Arret". Fo den vil snakke meget. Vi havde en der hvor jeg elev. Den kom i tv, fordi den kunne tale lange sjove sætninger.

• #10   27. jan 2006 har desværre ikke kamera. men han er rødhalet, og hvad jeg har kunnet læse mig til er de nemmest til at lærer at tale. det er sjældent at han siger de ting han kunne da jeg fik ham, da talte han med mandestemme, nu er det min stemme og de ting jeg har lært ham han siger mest, nogle ord lærer han nemt andre tager det måske 2 mdr. desværre er han ikke håndtam, har læst at det kan tage år at få en papegøjes tillid. men han må jo have dårlig erfaring med hænder, jeg må nusse ham på næb og hoved, og har meget respekt for hans næb.

• #11   27. jan 2006 hej allesammen!..det er en rødhalet,vi skal håndfodre ham når vi får ham hjem,så det bliver meget sjovt og prøve,samt lære gøjen og kende!.. vi skal give 5000kr,og ang køn,så tager hun 2-3 dun imorgen,er det samme som vi plukker et hår på kroppen,så bliver de sendt til englang og vi får svar om 10 dage hva køn det er smiley

ang navn,så har vi faktisk også tænkt os han skal hede ´Jaco hvis det bliver en han!..

så vovserne er hos mine forældre nu,så kan de sove længe under dynen med dem smiley sov godt.

• #12   28. jan 2006 min far opdrættet papegøjer, så jeg er opvokset med dem. det er sjovt at håndfodre dem, men hårdt arbejde ,nå de skal have hver 3. time.
    den vi havde indenfor lærte hurtigt hundens navn. så den sad og kaldte trunte 100 gange i træk. de første 50 gange gik trunte derhen, men fandt hurtigt ud af det bare bare en "dum" fugl

Kommentér på:
så får vi papegøje herhjemme;)

Annonce