Nogle hestepiger på hundegalleri? {{forumTopicSubject}}
Heej!
Jeg søger virkelig hjælp til noget med min pony, men da jeg ingen profil har på hestegalleri, så ville jeg høre, om der er nogle hestepiger herinde der måske kan hjælpe mig?
Problemet er, at hans gamle dækken gav ham et skarve mærke på manken, og det har han været utroligt generet af. Bl.a. bukket mig af osv. Men nu har han fået nyt dækken, og det er bare super!
Men, men, men... Efter skarve mærket, så er han blevet utrolig berørrings angst.. Han ryster når man rør hans manke, og kan finde på at bukke hvis tøjlen rør der.. Desuden er han også mega kilden på bringen, men det har han nu altid været.. Og nu er han begyndt at bide, og det ligner slet ikke Felix... Min ridelærer siger jeg har været for sød og pyldret om ham, og at HAN nu vil være lederen..
Men hvad skal jeg gøre? han er slet ikke den samme pony mere.. at bidde ligner ham ikke, og han er blevet tjekket for smerter, og dem er der ingen af..
jeg er i syv sind.. aner ikke hvad jeg skal gøre. jeg frygter ham jo ikke, men det genere da. og jeg er sådan, at jeg ikke kan lide at klaske hesten en...
help på forhånd tak :):):)
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Tålmodighed og så ellers vise ham, at det ikke gør ondt mere, som det nok gjorde efter det sår han havde efter dækkenet. Ligesom når man træner hund. Mange positive oplevelser og gentagelser. Det vil på ingen måde hjælpe at tvinge ham, da heste er så store at de nok skal vinde, hvis det går hen og bliver en magtkamp.
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 469
ja, det er nok det. prøver også at gøre ham tryg ved at blive rørt der.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Måske nogle kloge hoveder der kan hjælpe?
http://hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2147
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Hvis såret er helet helt, så kan du jo igen vænne ham til at blive rørt der uden at det gør ondt, og på den måde vinde hans tillid igen.
Er nok ikke så enig med din ridelærer, men han skal selvfølgelig ikke have lov til at bide dig, så der skal du irettesætte ham, hvis han gør det uden grund.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
Start forfra med at vænne ham til din berøring de pågældende steder. Heste flygter fra smerte og ubehag, samt frygten for sammen. Det har intet med respekt og lederskab at gøre.
Begynd at rører ham så tæt på de urørlige steder som du kan uden at han reagerer. Arbejd dig roligt én cm tættere på og træk hånden tilbage igen, inden han når at reagerer. Brug evt. dygtig + godbid inden han når at reagerer. Arbejd dig ikke tættere på manken og bringen før, at han er helt afslappet med det punkt, som du er på nu. Giv ham tid.
Nogle hestepiger på hundegalleri?