Hvordan opdrager men en hane {{forumTopicSubject}}
Godmorgen, dejlig frisk morgen..
Er i friske til et morgengal.?
Ja, nu til dagens punkt, som liger har været i radioen.
Roskilde kommune vil ha alle haner ud af byen, på grund af de galer meget tidligt om morgen, hvilket er til gene for mange by-boer.
Problemet er bare hvordan opdrager man en hane til at den først må gale efter kl. 07:00 ?
Lærer man den klokken?
Eller stillem man et vækkeur, som ringer, når den må gale?
Eller burde man give by-boerne en tåt vat, som de kan probbe i ørerne, så de ikke bliver forstyrret i deres skønhedssøvn?
Ja muligheder er der nok af.
Hvorfor lave om på naturen, og hvorfor skal det gå ud over dem der elsker og holder fjerkræ.
Kom med din morgen bemærkning.. ind du vågner helt..
Godmorgen.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Jeg ville, hvis jeg boede i en by, være meget træt af at blive vækket af hanegal tidligt om morgenen...... Så fuld forståelse for dem der vækkes hver morgen af haner og brokker sig over det.....
Man kan dog lukke hønsene inde i et mørklagt hønsehus og først lukke dem ud på et passende tidspunkt...... Fo hanegal kl. 10 en lørdag burde ikke kunne genere nogen?
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 308
(ironi) og så kan du sende en tanke til genboens søn der kom larmende hjem på sin knallert kl 3, eller avisbudet der smækkede med bildøren kl 5
en hane reagerer på lyd og lys..
Jeg synes det er dyreplageri at spærre høns inde på den måde, vi andre kan da også godt lide at hilse solen velkommen om morgenen
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 308
Fakta om hanen er at den IKKE galer for at genere nogen. Den galer om natten hvis den bliver vækket af lyd eller lys, men det er for at advare sin flok, på samme måde som en hund ville gø hvis der var larm fra naboen eller gaden. Den galer om morgenen for at lade andre haner i nabolaget høre at den er i live og klar til at forsvare sin flok, den pisser sit territore af så at sige. en hane der går frit på græsplænen med sin lile flok galer ikke ret meget, og går de i en naturlig flok med både lavere rangernede haner og høns i et velordnet hiraki, høres der ikke meget fra dem.
Klager over hanegal dækker for det meste over andre problemer med naboer og genboer
nov 2006
Pia skriver til tråstarter vedr. underskriftindsamling og manglende svar i tråd, ikke til dig.
Jeg er bestemt ikke enig med dig i, at man ikke hører meget til en hane. Jo i løbet af dagen er det måske ikke så meget. Bor man i et boligområder, hvor flere beboere har hønsehold med haner, galer de rimeligt meget "om kap" når de står op....og nogen gange i løbet af dagen.
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
Jeg syntes bestemt ikke sådanne dyr hører til i byerne, de bør være på landet eller i udkanten af byen hvor de ikke er til gene for andre mennesker.
Kan slet ikke se hvad sådanne dyr skal lave inde i byerne.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 202
Fik i befrugtede æg uden hane :o)
nov 2006
det har jeg nu aldrig oplevet at vores høs har gjort.......
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
nu er jeg ikke hønsekspert, og har faktisk ikke været i nærheden af sådan nogle dyr siden jeg gik i børnehave. Men! Jeg har læst mange steder, at hvis man ingen hane har, vil en høne oftest overtage rollen, og begynde at gale og den slags ting..
Så det er vist helt naturligt..
Trådstarter,
selvfølgelig skal hanerne ud af byen! Hvad laver høns overhovedet inde i tæt befolkning?? Hvis man vil have bondegårdsdyr, må man bo i udkanten af byen, eller på landet!..
Vi ville da heller ikke være på god fod med vores naboer særlig længe, hvis hundene vækkede hele nabolaget hver morgen! Man må væk med hanen, og ifølge min mening, alle hønsene.. Ud på landet med dem!..
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
nov 2006
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
Synes til gengæld det er til grin når kirkerne skal dæmpe deres kirkeklokker for ikke at genere folk....
Hvordan opdrager men en hane