26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Er ved at gå ned med flaget igen :'( {{forumTopicSubject}}
Øv hvor har jeg det altså træls her for tiden...! :O(
Jeg lider ofte af depressioner, men har haft det rigtigt godt i snart et års tid.. Været i stand til at være glad og aktiv med min hund osv, og hvor har det det da bare været skønt!
Det har været første gang jeg har gået i så lang tid uden at gå ned med flaget, og havde virkelig håbet på at jeg havde vundet kampen over mine depressioner...
Udover mine depressioner har jeg også kæmpet meget med angstanfald, men også det havde jeg fået styr på her det sidste års tid, ved at arbejde rigtigt meget med mig selv.
Har endda haft det så godt at jeg for første gang i mit liv har haft et arbejde hvor jeg ikke har haft den første sygedag inden der var gået 14 dage (plejer at gå ned med flaget med det samme jeg begynder at lave noget om det så er skole eller arbejde)
Men nu er det hele så begyndt at gå ned af bakke igen, har det rent ud sagt af helvedes til :O(
Min energi er væk, lysten til at gå på arbejde er helt forsvundet, og det er ufatteligt svært for mig at blive ved med at være i godt humør... Har bare mest af alt lyst til at gemme mig under min dyne og bare sove...
Så sent som i dag havde jeg mit første angstanfald i lang tid, og det har virkelig taget hårdt på mig. Føler det som et nederlag at jeg ikke har kræfterne til kæmpe imod med mere...
Orker virkelig ikke at skulle til at kæmpe med en depression mere, og er sindsygt bange for at miste mit job. Blev nødt til at sygemelde mig igår og i dag da jeg er begyndt at falde om, hvilket sikkert skyldes at jeg ikke rigtigt får noget at spise. Og får lyst til at tyde bare ved tanken om at jeg skal på arbejde i morgen, kan virkelig ikke overskue det...
Øv hvor er det hele bare noget møg lige nu
Ved ikke hvad jeg ville med den her tråd, trængte bare til at komme ud med det :O(
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 211
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
Ved ikke så meget om angstanfald og depressioner... Håber dog at du får hjælp gennem selvhjælpsgruppe og professionelle..?
Håber det bedste for dig og håber virkelig at du kommer "på fode" igen!
Knus herfra.
Lise
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
Tager du medicin eller evt. behandling?
Jeg ved lidt hvordan du har det: Droppede ud af gym sidste sommer pga. depression og angst og intet har fungeret siden. Nu har jeg været ved først psykolog og nu psykiater - nu sker der noget. Jeg skal ind til en ungdomspsykolog og testes neuroligisk. Et eller andet sted øsnker jeg at jeg har en hjerneskade, så jeg ved hvorfor at jeg har de problemer jeg har..
Stor trøstekrammer herfra..
Mvh. Cecilie
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Ja det er bare en lorte sygdom som fanden har skabt da han kedede sig! Er ked af at høre at du går igennem det samme...!
Dorthe H:
Jeg har snakket en del med min far om det, han har jo set mig gå ned med flaget så mange gange før og ved at det er et kæmpe nederlag for mig at jeg er godt på vej ned igen... Har ikke rigtigt nogle veninder som jeg kan snakke med om det, de gamle veninder som har oplevet mig sådan her før har jeg droppet kontakten til af forskellige årsager, og de nye jeg har vil jeg ikke bebyrde med alle mine problemer :O(
Lise:
Jeg skal ind og snakke med en ny læge på mandag, og håber virkelig at han kan hjælpe mig, men ellers får jeg ikke nogen for for hjælp.
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Jeg stoppede med at tage medicin for ca 8 måneder siden da det jo gik super godt, fik noget angstdæmpende medicin.
Lyder heller ikke til at du har det for nemt, og føler virkelig med dig! Kan godt forstå at du på en måde håber at det er en hjerneskade, det er altså nemmere at forholde sig til end de her psykiske sygdomme, og det er nemmere at forklare til omverdenen.
Sugar:
Jo det hjælper lidt, og går da også dagligt nogle lange ture med hende, men det gode humør forsvinder meget hurtigt igen når jeg kommer hjem
nov 2006
Jeg sætter et link ind.... Nederst i link,et er der telefonnumre til forskellige telefonrådgivninger.
Måske du kan gøre dig selv en stor tjeneste ved at kontakte en af dem...?
nov 2006
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
Det er bare en møgsygdom som desværre flere og flere får ;(
Held og lykke til dig! Håber at du kommer godt ovenpå igen..
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Depressioner er ikke noget, som man bare skal tænke : det går over igen. Der er stor forskel på hvilken slags depression man har. En vinterdep. kan ofte klares med maser af frisk luft, gåture samt kunstigt dagslys (lyslampe)
Er der andre ting, som spiller ind, vil jeg klart anbefale at du taler med læge eller psykiater, om du skal medicineres. De moderne SSRI præperater kan have en god effekt på både depression og angst. Du skal ikke bare tro, du kan klare det efter nogle dage. Meld dig syg på arbejdet og ring til din læge og få en snak. Går der længere tid, får du en læggeerklæring, og så kan de ikke fyre dig, mens du er syg. Hold modet oppe og god bedring. De bedste tanker herfra :-)) Miv
J
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Har skrevet en pb
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
Alt det du beskriver kan jeg genkende, det med at gemme sig under dynen hele dagen....
For et års tid siden kom jeg videre. Jeg har aldrig taget medicin for det.
Nu har jeg fast arbejde, men de her vinter måneder er rigtig svære at komme igennem syntes jeg. Jeg siger til mig selv hver morgen når jeg vågner og ligger og tænker på hvordan jeg kan melde mig syg, at det skal bare overstås. For mig virker det at tænke regninger der skal betales osv. Ellers ryger vores økonomi i et sort hul osv. Og det giver mig blod på tanden for at kæmpe videre når jeg er trist..
Tror også du skal passe på med ikke at kræve for meget af dig selv.. Tag det stille og roligt. Snak med dit arbejde.. bliv evt. sygmeldt i 2 ugers tid hvis det kan hjælpe.. Du skal op på benene igen.
Tænk tilbage på hvor godt og dejligt du har haft det i et år. Og hver stolt af dig selv, 2 uger på arbejdet uden en sygedag... Det er fandme flot. Det tog mig 7 år at komme dertil, hvor jeg ikke havde en sygedag i 2 uger.
Du kan, du skal tro på dig selv. Husk, der er mange mennesker der elsker dig..
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Ved det er nemmere sagt end gjort,.. men jeg har på et tidspunkt i mit liv gjort op med mig selv, at angsten ikke skal få lov at vinde!!!
Det er MIT liv... jeg hader f.eks at flyve, rejse, køre elevator, køre på motorvej osv osv... men TVINGER mig selv.... for det er MIG der skal vinde!!!!!! det er mit liv!
Min familie har været en kæmpe hjælp for mig... og har jeg et seriøst angst anfald... så ringer jeg altid til min mor... sidst var kl 3 om natten... vi snakkede i 1½ time... og anfaldet stoppede...
Håber du har nogle mennesker omkring dig, som forstår, lytter og støtter dig...
Du skal nok få det godt igen... tro på det....
Er ved at gå ned med flaget igen :'(