{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad forventer I af en annonce?
  • #1   5. jan 2009 Jeg tænker faktisk tit at jeg ikke kan forstå at folk ikke gider gøre noget ud a annoncerne. Al relevant info skal være der. Hellere alt for meget end alt for lidt. Ville aldrig købe en hvalp hvor der står: 2 tæver, 3 hanner, salgsklare d.x/x, blanding a x og x.
    Det samme med billederne- gør dog lidt ud af det istedet for bare et sløret billede a hele kuldet der ligger hos moderen.

• #2   5. jan 2009 Altså hvis vi snakker hvalpe tilsalg så ville jeg have hele molevitten.
    Noget om forældrene (andet end de er søde og rare), noget om deres sundhedstilstand og resultater, noget om deres udstillings og prøve resultater. Derudover en masse info om hvalpene og hvorfor parringen var foretaget. Så ville jeg gerne have forvetninger til købere samt hvad der fulgte med hvalpene og hvad opdrætter kan tilbyde.
    Jeg vil have det hele, og det hænger meget sammen med at der i markedet er så meget useriøst l.... og mange fuldstændigt ligegyldige kuld til salg, så jeg klapper i mine små hænder når jeg ser en seriøs annonce.

• #3   5. jan 2009 For mig ville forældrenes sundhedsstatus være meget vigtig. Ville forvente at de var fotograferet for HD, øjenlyst og hvad racen/racerne har anlæg for. Køn, psris, alder hvornår kan de hentes. Krav til køberen,sælgers telefonnummer og forældres stambogsnummer. Ellers kan man jo ringe og spørge hvis der er andre spørgsmål.

Men svaret på forældrenes status på hofter, albuer og øjne det er nok nr. 1

• #4   5. jan 2009 Julie - det fatter jeg heller ikke. At det er for meget for folk at låne sig et godt kamera og lave et lille setup ude på græsplænen hvor man kan få nogle lækre billeder af hvalpene i godt lys med god baggrund...det giver bare ingen mening i min verden. Så gør dog lidt ud af det når man nu har sat hvalpe i verden og som gerne skal sælges...

• #5   5. jan 2009 Hov, enig med Mette. Glemte stambogsnummer og stamtavlenavn, det synes jeg også er vigtigt så jeg kan tjekke fakta.

• #6   5. jan 2009 NB: lige præcis. Og så skal man til at gætte sig til det. Hvis det var mig der havde fået hvalpe, ville jeg tage billeder af hver enkle med et skilt foran med navn (ikke bare "tæve", de ville få navne) eller lave det i paint bagefter.

• #7   5. jan 2009 Ja gode billeder af forældrene er også et must, gerne stående set fra siden så man kan se deres bygning. Også gerne billeder af hvalpene set fra siden. Er i øvrigt enig i at det er en god ide at skrive navn og køn på billederne, så er det nemmere for køber og sælger. Brugs resultater er også en god ide at få med.

• #8   5. jan 2009 Antal/køn
    Alder
    Salgsklar-dato
    Stamtavle (hvor)
    Forældredyrenes stamtavlenavn eller tavlenr samt hvad de er undersøgt for (med resultat)

Hvad følger der med i prisen (vacc, ormekur, chip osv)

• #10   5. jan 2009 Theo - "grædende fod, blæsende hår" - hahaha, hvor grineren smiley
    Men er ivrigt helt enig, så kan man heller ikke være mere grædefærdig når nu man vælger at skille sig af med sin bedste ven. Tror jeg hellere vil leve i en papkasse end at undvære min hund så kan ikke helt sætte mig ind i at man har grædende fødder og blæsende hår og meget andet enormt dramatisk smiley

• #12   5. jan 2009 Helt enig, synes også det er lidt halvpatetisk. Fair nok, man har taget et vlag, men kom dog videre og lad være med at skrive sådan noget blæsende hår ting...

• #14   5. jan 2009 <b>* Theo the Dog *</b>
    Tak skal du have :o)
    Det billede var også mere, fordi at han ligner moderen rigitig meget, og 3 af hvalpene ligner også moderen meget, men self. er der også en af Fifis gamle hvalpe der er helt korthåret, med hængeøre, så det er ikke til at sige.
    Men der kommer flere billeder ind af hvalpene senere :o)

Tak for alle jeres svar. Det er rart at se, hvad I andre forventer, så man kan forbedre sine egne annoncer.

• #15   5. jan 2009 Er berneren tjekket for HD? Synes også det kunne være rimeligt relevant i sådan en annonce at skrive hvorfor man har lavet den blanding, den er trods alt rimeligt usædvanlig og kræver nogle temmelig kompentente købere....

• #16   5. jan 2009 Enig med NB og Mette -hvad angår teksten i hvert fald ;o) Med hensyn til billederne, er jeg skam også enig i at der selvf. skal være nogle gode, klare billeder af hvalpen, MEN jeg skal da hilse og sige at det altså ikke er 'sådan bare lige' at få gode billeder af sådan nogle djævleunger, i særdeleshed ikke når man er alene om det, de bliver jo ikke ligefrem siddene eller stående hvor man gerne vil have det!! *GGG*

Men ja, nogle billeder af hvalpen i ordenlig kvalitet, billeder af forældre, info om sundhedstatus, forventning til hvalpekøber og info om hvordan hvalpen vokser op og hvad der følger med, om den bliver chippet og vaccineret mv. :o)

• #17   5. jan 2009 <b>NB </b>
    Tak - Jeg går ind og tilføjer lidt mere så :o)

<b>Anne T</b>
    Du har så evigt ret. Det er faktisk ikke så nemt, som man lige skulle tro, at få nogle gode billeder, af de små djævle :oP
    Vi har én af vores hvalpe. Hun er SÅ svær, for hun kommer løbene så snart man sætter sig ned, for at tage et billede, og bliver hun løftet op, kigger hun alle andre steder en på cam'et :oD

• #18   5. jan 2009 Jamen det jo det, hvis jeg satte mig ned i nærheden af hvalpene fik jeg ikke andet ud af det end en masse snudeaftryk på kameraet *GG* I sådan nogle siturationer er det lige før man ønsker at ens hvalpe ikke er så ekstremt sociale som min var, for det var aldeles umuligt at få gode billeder af de små slyngler.. :o))

Kommentér på:
Hvad forventer I af en annonce?

Annonce