618 visninger
|
Oprettet:
Himmelhundene Vega og Mille.
8. jul 2007 Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 127 Svar: 623
8. jul 2007 Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 127 Svar: 623
til alle Dogue de bordeaux ejere {{forumTopicSubject}}
Har nogle bekendte som er meget interesseret i denne race og de vil gerne eje sådan en, men jeg har lovet lige at finde ud af lidt info om denne race:
hvordan er de!
- af sind?
- sammen med andre hunde?
- kan de fungere både som familiehund og vagthund?
- og har de større risiko for helbreds problemer?
de har i forevejen en fransk bulldog, men vil meget gerne have en større hund som vagthund/familiehund.
håber der er nogen som vil hjælpe mig med info!
vh Anna-Marie
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 213
http://da.wikipedia.org/wiki/Dogger
"Dogge bordeaux, også kaldet Dogue De Bordeaux eller Fransk Mastiff, er en gammel fransk kamphund, der i dag fremstår som en særdeles god vagt/familie/brugshund."
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Dernæst kan de rette hnvendelse til opdrættere og ejere af disse skønne hunde og evt. lave aftale om at besøge dem for at se hundene og få svar på mange af deres spørgsmål.
Det er også en god idé at tage på udstillinger og se hundene der og evt. snakke med ejerne.
Det er nok nemmere og bedre for deres bekendte, hvis de gerne vil have en ddb at de selv tager kontakten...((0:
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 127 Svar: 623
*Tibetansk Mastiff- Kolosserne fra Fyn* det har vi også snakket om at de skal men hvis nu der var nogen herigennem som kunne give lidt info så var det rart, men det er ikke nok for man skal sætte sig rigtig meget ind i hvad det er for en race man overvejer at købe. (håber du forstår hvad jeg mener c",) )
til alle Dogue de bordeaux ejere