{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Aktivering af kat?? {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver snart åndsvag. Min kat er fuldstændig hyperaktiv - den pisker rundt inden for - krasser kløer i min seng, miaver, går i vejen og er generelt bare belastende...
Den kommer normalt ud - men er af en race der kun har underuld og er nærmest nøgen så den nægter at gå ud i tiden.. Den er totalt rastløs og jeg er vildt irriteret på den.

Nogle ideer til at aktivere den - jeg kan jo ikke så godt give den et ben at gnave i elller ligge et spor til den

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af kat??
  • #1   2. dec 2008 Har den noget legetøj ? Eller en ven ?

• #2   2. dec 2008 Kan du da ikke give den en trøje på?

Min kat bliver kylet ud når hun er så irriterende *GG*

• #3   2. dec 2008 Og det med den kradser. Man kan købe et lille billigt kradsetræ til 100kr i maxi zoo tror jeg det var

• #4   2. dec 2008 Og hvor gammel er den ?

Min kat er 100% indekat og hun kan være noget så belastende. smiley
    men efter hun er blevet ældre så er hun blevet noget mere rolig smiley Det tog så også kun et år smiley

• #5   2. dec 2008 Han er efterhånden 2.5 år. HAr masser af legetøj.
    Han har ingen venner - flår dem levende. Men har fog overvejet at prøve med en kammerat til ham. Det er en cornish rex så den har ikke meget pels.. Men jeg har nogle gange smidt den udenfor når den var belastende - bare lige for at køle ned... Det resulterede i 14 dages snotnæseri - så det er nok ikk lige sagern:-)

• #6   2. dec 2008 Heh okay. Hvad med sådan en kradsetræ? Sådan et gulv til loft er pebret, men det værd smiley

• #7   2. dec 2008 Leg med den :o)
    Få den til at jage/fange noget.

• #8   2. dec 2008 Jo han har kradsetræ - ikke fra gulv til loft men det er vel 120 cm høj med hule og plader han kan ligge på og kradse i m.m.

• #9   2. dec 2008 Okay smiley

• #10   2. dec 2008 Vores kat, som bor hos min kæreste uden andre dyr og er indekat, får nogen gange sådan nogle godbid-pinde, som vi kaster, og så render han efter dem, leger med dem og indimellem bliver de gemt under et tæppe eller lign, og så finder han dem. Til sidst bliver de som regel ædt, og så får han en ny at rende efter og lege med. Lidt af hans tørkost får han af og til på samme måde.
    Lidt ligesom når man spreder foderet til hunde, så de selv skal arbejde for føden.

• #11   2. dec 2008 Hvis din kat ikke sætter pris på legekammerater, så bør du ikke anskaffe en kat mere. mange katte har det glimrende uden at se andre katte - permanent.

1. Leg med ham. Bolde, snor, papkasser osv.

2. Lad være at fodre ham i skålen. Del hans tørfoder op i en aktiveringsbold (eller lign) og gem resten i 3-4 portioner rundt omkring indendørs. Kate har ikke samme behov for at bruge næsen, som vi har, men de har stadig godt af at skulle finde deres mad.

3. Giv ham små øvelser. Kattemælk i et højt glas (skal bruge poterne), rejer i en skål med lidt vand i (skal bruger poterne eller dyppe næsen), lidt tun eller vådfoder under en papæske a la godbid under kop

4. Træn ham! Lån bogen "Træn din kat" af Maiken Lysholm Steen på bibliotekat og bliv inspireret. En række fordele - ingen ulemper

Kommentér på:
Aktivering af kat??

Annonce