{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva gør man?
  • #1   26. nov 2008 Man går på kommunen og får en snak med dem om bistand og fremtid..

• #3   26. nov 2008 har fået bistand.. men banken tar dem alle da jeg har bevilliget overtræk og pgr a finanskrisen kan de ik lade den hænge til jegh ar fået et arbejde... bar i den her måned har jeg kun spist hver 2 dag... har ikråd til mad og kommunene sagde hmm der kan vi ikk hjælpe dig ... ??

• #4   26. nov 2008 mann> hmmm det sært for jeg fik a vide de ik sku af min sagsbehandler på ydelskontoret.... engang boed jeg i campingvogn med lungebetændelse der ville de heller ik hjælpe med en lej... på trods a jeg til sidst måtte indlægges og nærmest bo på sygehuset?? hmm sært

• #5   26. nov 2008 Ja, de SKAL hjælpe dig!
    Kan du slet ikke bo hos familie eller venner?

• #7   26. nov 2008 Hvis du søger enten hos Netto eller Aldi søger de spandevis af medarbejdere..

Prøv at få en snak med banken om at de ikke tager alle penge hver måned - og så få lavet et fornuftigt budget istedet for at bruge mere end du har tjent, og så hør med kommunen om de kan hjælpe med et indskud til enten et værelse eller lejlighed..

• #8   26. nov 2008 bor i syddjurs... har lig haft ringet til min møggnavne sagsbehandler... det eneste hun sir er bar når du har fået penge den 1/11 kan vi ik hælpe dig.. jamen jeg fik kun 700 kr! de gider ik hjælpe folk herude... de har sendt mig i aktivering sagde jeg ik havde pengene til a kom frem og tilbage de har så trukket a kontanthjælpen for udeblivelse... what???

• #9   26. nov 2008 jeg ville høre familie og veninderne først om du evt kunne få lov til at overnatte er en tid, bare så du i ro kan søge de fornødne steder

• #10   26. nov 2008 har søgt hos netto og alle de andre... de søger ik i det herområde..! har kørerkort... men er lkidt bange for a kører i bil... jeg har søgt hmm 400 jobs uden svar udover 1 ... det ik spor nemt a finde arbejde... jeg har først li fået kontant hjælp får den første nu her den 30... har ik råd til a bo for mig selv før kje har arbejdet lidt... kan bo på et lille skod rum ved min far men vil blive sindsyg han er misbruger og emma skal ik bo der!! herude er det nemt a få lej til hund.. den boligforening jeg er i khar ik forbudt dettte...

• #11   26. nov 2008 bodil> har ik gæld som jeg ik kan betale... kun når jeg er endt på kontant hjælp hvor ydelserne err så forskellige fra person tkil person og gang fra gang... jeg har søgt og søgt alle jobs... ingen svar... har ringet til en masse lager steder ingen svar eller respons så ligefrem a indirekte si jeg ik tager ansvar det mener je altså kjeg gør.. men kjeg kan ik gøre for at lorte steder ik svare mig når jeg søger job.

• #12   26. nov 2008 har du overvejet at flytte væk fra dit nuværende område?? Jeg tog springet fra nordjylland til Kbh (faktisk malmø) og det er det bedste jeg nogensinde har gjort

• #13   26. nov 2008 manne> det da ik ævl jeg ik tør kører bil? min ven døde i en bilulkke holdte ham i mine arme mens han døe så siden har jeg bar været bange er det sært?

ja søger alt jeg kan selv indefor hjemmeplejen slevom det overhoved kikk er mig...

jo ydelserne er forskellige her min nabo får kun 3700 mens jeg får 5500 efter skat!

• #14   26. nov 2008 manne> jeg har søgt de jobs!! har arbejdet på pindstrup centeret før som cater.... og det var det rene helved havde aldrig fri .... men det os ligemeget... har søgt dem der og mange andre

• #15   26. nov 2008 manne> har gået ledig siden den 1 .... at jeg først skriver herinde nu betyder ik det hele er sket i dag.... vel? og nej er ik over 25 fikk a vide det havde noed a gøre med ens indkomst før og husleje osv... hva man fik i kontant og om man skylder kommunene penge

• #16   26. nov 2008 I behøver ikk ligefrem tryne hende - tror hun har det svært nok i forvejen !

• #17   26. nov 2008 lille my> tager det ik så tungt.... nogen er søde andre er mindre flinke når folk har det svært... sådan er det.. jeg gør mit bedste for a klare den ...

har lig haft ringet på et job fik a vide det kik var et tøsejob... og så blev der lagt på.. er det nemt a få job?? hmm ok...

• #19   26. nov 2008 ja jeg tar virkelig de råd til mig... hehe ud med aviser? hvor søger man det henne? skå ku jeg og ta emma med smart:D hun ku træk vognen:D genkialt...

men ja det svært når alt er sort...

• #22   26. nov 2008 post dk s side syns jeg ik der er noed de søger ihvertfald ik.. har os søgt på carletti uopfordret har intet hørt... men vil prøve med alt såååh:D selv som opvasker der tjerner man faktisk bedre end i føtex det sygt!

• #23   26. nov 2008 Jeg forstår godt din frustration. Jeg har selv gået på kontanthjælp i 6 år da sygedagpengeperioden udløb. Jeg fik så lidt forhøjet sats, da jeg har et delebarn.

Jeg synes du skal prøve at tage en snak med din sagsbehandler igen om de evt. kan hjælpe dig med at finde en bolig. Når du har en huslejeudgift, vil den sats du får også blive højere. For med mindre du står på lejekontrakten hos din x, har du ikke ret til boligtilskud og får derfor mindre udbetalt end den ven du nævner.

Du skal også snakke med din bank og høre, om du kan få sat afdragene på dit overtræk ned i en periode. Det fik jeg lov til i en periode, hvor det var helt skidt med økonomien (betaler selv af på et gmmelt lån)

Ellers vil jeg sige held og lykke - også med at finde noget arbejde. Prøv evt. div. vikarbureauer.

• #24   26. nov 2008 bodil> sætte sig ned og vrøvle om kommunen? det handler det her jo os om..? de jo ik kn arbejde det her handler om?

• #25   26. nov 2008 Prøv selv at møde op med ansøgningerne... så kan de (måske) huske dig og kigge nærmere på netop din ansøgning. Måske du sku få en udenforstående til at se på dine ansøgninger, så de kan gøres bedre...
    Min datter har været i den situation og heldigvis arbejdede en af mine veninder på et vikarbureau, så hun skaffede hende et par småjobs og da hun først kom igang vendte bøtten ret hurtigt....
    Så på med vanten og pøj pøj... og husk at opdatere dit CV for hvert enkelt lille job du kan skrabe til dig, så arbejdsgiverne kan se du dørger for at holde dig igang :o)

• #26   26. nov 2008 forstår dig sku godt, og som mange siger så SKAL kommunen hjælpe dig, men,, de gider bare ikk!
    jeg har også været det hele igennem med dem, (bare en anden situation)
    jeg var gravid, og skulle på barsel, men hvis man skruer bissen lidt på så kommer de tit i gang, og jeg fik både rækkehus og kontanthjælp.
    jeg søgte så job i hjemmeplejen for 2 måneder siden og jeg fik det dagen efter! smiley
    De er sååå tunge at danse med på kommunen!

• #27   26. nov 2008 bodil> du betaler måske 1 kr a min social hjælp eller rent faktisk måske slet intet... og desuden ved du intet om jeg har gjort hva jeg ku for a finde arbejde? syns du grov ..... ku da aldrig finde på a brug den med jeg betaler din kontant hjælp tsk mod andre!!! ih så sku jeg brokke mig over a have betalt dine børns skolebøger? nej for sårn fungere det jo ik vel...

Kommentér på:
hva gør man?

Annonce