{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Hva gør man??? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og kiggede i markedet.. Og kom så til at tænke på hva folk gør hvis de har fået hvalpe, f.eks. labrador hvalpe hvor der altså ik kun kommer to stk..

Hva hvis ejerne satser på få alle hvalpe solgt, men at der så ender med at blive en tilbage som ingen vil ha?
Beholder de så selv hvalpen, smider den på internat, eller er der nogen som afliver?

Personligt har jeg det sådan at det er en situation man er indforstået med på forhånd når man vælger at avle.. Men har aldrig tænkt på hva andre folk egentlig gør hvis de ik selv kan beholde den sidste hvalp...

***HUSK KAMMERTONEN*** smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva gør man???
  • #2   24. jul 2009 Ej.. Det var da frygteligt... Man burde da tage det med i sine overvejelser INDEN der bliver avlet så...Hmm.. utrolig hva folk kan få sig selv til...

• #4   24. jul 2009 jeg har heldigvis solgt mine på forhånd, hvis de ikke blev solgt, ja så ville jeg beholde dem, indtil den rette køber kom

• #5   24. jul 2009 Nu har jeg ikke været indforstået med at man kan brænde inde med hvalpe, da jeg slet ingen skulle ha smiley
    MEN, sådan forløb det ikke... og kommer vi ikke af med hvalpene uanset årsag, jamen så blir de her - de blir aldrig hverken aflivet, eller indleveret på internat....

• #6   24. jul 2009 Netop en af grundene til at jeg ikke vil have hvalpe :0) Men, hvis nu jeg havde, ja så blev de her til rette køber kom ellers måtte den blive her resten af livet :0) Den blev i hvert fald ikke aflivet!!!

Der var en en gang der fortalte at hun havde måtte aflevere et helt kuld hvalpe på internat da hun ikke kunne få dem solgt. Det var ikke med hendes gode vilje, men de trængte til at komme videre og komme ud i nye hjem!!!
    Det skal lige sies at hun var/er en meget hundekyndig person, så hun vurderede at det var det der var det bedste for hvalpene :0)

• #8   24. jul 2009 Jeg ville os beholde hver og en af dem hvis det kom så vidt:)

-men det tror jeg nu at jeg ville under alle omstændigheder:) *gg*

• #9   25. jul 2009 jeg ville hellere give dem væk til gode familier end sende dem på internat, for på internatet ved du jo ikke selv hvor de kommer hen og kan følge dem efterfølgende

skulle den situation opstå ville jeg kalde det en udstationering og så bruge hundene i mit avlsarbejde, hvis de egnede sig til det.

drejede det sig om en enkelt var det ingen problem med at den fik et varigt hjem her, men flere fra et kuld eller gentagende problemer med at få solgt hvalpe, ja så måtte der jo andre løsninger til så som udstationering.

• #11   25. jul 2009 forære og forære, hvis det er mit indlæg du hentyder til Bodil, så skriver jeg lidt længere nede at det så skulle være som udstationering.....det var for at være lidt praktisk angående hvor mange hunde man kunne ende med at få

• #12   25. jul 2009 Bodil, bare fordig man ik har 10-12 tusinde kr at købe hund for, betyder det ik at man er en useriøs hundeejer.. Der er skam ingen af mine hunde som er en "hovsa" beslutning og har da absolut ik givet en bindegård for dem..

-Men udover det giver jeg dig ret, man ska ik forære hvalpe væk, da det for mange ville være for nemt bare at afhente...

Kommentér på:
Hva gør man???

Annonce