Hjælp - hvad dælen gør man? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Min lillesøster og hendes kæreste er gået fra hinanden. De har stadig en lejet lejlighed sammen, som de har opsagt. I den tid de har været sammen, har de købt en del ting sammen. De havde fællesøkonomi, imens de var sammen. Hendes kæreste tjente mere end min lillesøster, men valgte alligevel at have fællesøkonomi, og dermed betale mere end hende.
Nu forlanger han at:
- få alle de ting de købte sammen + nogle af hendes ting, som hun havde inden de flyttede sammen.
- få alle de gaver tilbage, som han har købt til hende.
- hun skal betale halvdelen af hans egne udgifter (billån, a-kasse osv) fordi han har betalt mest i den tid de var sammen.
Min lillesøster har foreslået ham de deler tingene eller at de sælger tingene og deler pengene. Det vil han dog ikke være med til. Han siger, at han kommer og henter tingene en af de nærmeste dage.
Hvad dælen gør man i sådan en situation, hvor man ikke kan tale fornuftigt sammen?
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.103
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
En advokat koster jo virkelig mange penge. Ellers var det den bedste løsning.
Tina:
Jamen det er sofa, seng, spisebord, sofabord, service, køkkenting, computer osv. han vil have. Så skal hun jo selv ud og købe alle de ting, når hun finder en ny lejlighed. Det har hun desværre ikke råd til
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.392
De ting han har givet hende er hendes og dem har han ikke krav på.
Få hende til at skifte låsen ud og sørg for at der er en hos hende når han henter sine ting så det ikke går over gevind ...
Han kan ikke gøre karv på at hun betaler noget som helst hans udgifter da de ikke er gift. Deres forhold er slut og dermed også deres fællesøkonomi. Det er hans problem at han ikke har sørget for at holde sine penge adskilt fra hendes under deres forhold ...
Min veninde stod i omvendte situation hvor hendes kæreste endte med at skylde hende små 40.000.
Han var arbejdsløs og nassede på hende, hele deres forhold.
De penge får hun aldrig at se. Hun måtte få pladerne på sin egen bil klippet da bilen med alle regninger (ubetalte da han ikke hjalp til med betalingerne) stod i hendes navn men han kørte bilen ...
mar 2007
aug 2007
Det er en lejelejlighed, så hun kan ikke skifte låsen ud. Han bliver ikke voldelig eller noget.. slet ikke. Det er vi ikke bange for.
mar 2007
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
aug 2007
Du må meget gerne forklare mig i pb, hvordan man gør:)
aug 2007
Mange tak for jeres svar:)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.392
aug 2007
Hjælp - hvad dælen gør man?