1.189 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Camilla W
Camilla W
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp, hvad er dette? Hjælp, hvad er dette?

Jeg opdagede i dag at min hund gnaskede sig i pelsen, som hun normalt gør, hvis hun har en tæge. Jeg fandt dog denne mærkelige ting på hende. Jeg kan ikke vurdere om det overhovedet er et dyr eller noget fra hende? Jeg tog den af som en tæge og den er ca. 1 cm lang og hård. Nogen der ved hvad det er?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, hvad er dette?
  • #1   5. aug 2021 En tæge er et billelignende insekt, der lever i rådnende træ.
    En flåt er de klamme fætre der suger blod ,og spreder nasty sygdomme.

Den der ligner lidt en død larve af en art.

• #2   5. aug 2021 Jeg synes det ligner dét der kommer ud, når en talgknop begynder at tømme sig. Det kan ende med nærmest at blive helt forhornet, og næsten ligne en negl. Tjek om der er en bule, hvor den sad fast, og vask lige området med noget klorhexidin. Hvis der kommer betændelse, er det selvfølgelig et smut til dyrlæge, men ellers ville jeg ikke være alarmeret.

• Camilla W
    Camilla W Tilmeldt:
    aug 2021

Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #3   5. aug 2021 Anne Julie - Ja det er ikke en tæge, men blot for at sige, at hun opførte sig, som når hun er irriteret af en tæge, så derfor blev jeg i tvivl om det var et insekt af en slags.

A - Ah ja, det synes jeg faktisk lyder meget rigtigt. Den har netop samme udtryk som en negl. Jeg må lige tjekke efter bule. Tak for rådet!

• #4   5. aug 2021 Camilla, det Anne Julie forsøger at forklare, er at tæger ikke bider dyr. De spiser planter. De klammerter, der suger blod, hedder flåter.

Hvis det er en talgknop der har tømt sig, så hold øje, men lad være med at pille eller trykke. Det er ret normalt, særligt hos lidt ældre hunde, og er ikke farligt.

• #5   5. aug 2021 Enig med A. Ser ofte de talgdimser på hundene i salonen. Det ligner negle der kommer ud af huden hahaha

Kommentér på:
Hjælp, hvad er dette?

Annonce