{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Børn og hund ? {{forumTopicSubject}}

jeg tænkte på når babyen bliver lidt ældre at få en hund. men jeg er lidt i tvivl med mig selv om hvor gammelt barnet ca skal være før jeg anskaffer mig sådan en jo.. selv har jeg tænkt på 6 års alderen, men er der nogen af jer der har erfaring inde for det ? nogle der selv har børn og hund og hvor gamle vi de før i fik hund ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og hund ?
  • #1   12. nov 2008 Jeg synes man kan skaffe sig hund, når man selv føler man har tid og overskud til både barn og hund.

Jeg ved, at det er fantastisk for bittesmå børn at vokse op med en hund - så for børns vedkommende mener jeg ikke, der er en foretrukken alder.

• #2   12. nov 2008 Jamen altså vi har liige fået Tulle og har vores søn på 5 år og de bar blevet bedste venner hurtigt.. jeg tror det sundt for børnene at lære at være omkring hunde i en tidlig alder.. min søn har siden han var ca 2 år hygget med min svigerindes hund og der har aldrig været problemer, men det os en lille hund og tulle(mops) er os lille, det ikke sjovt hvis det en stor stærk hund der vælter dem hele tiden fx.. men jeg er glad for vi fik hund nu og jeg kan se hvor meget både hund og barn hygger sig med deres sjove gemme, hule lege osv.. løbe ture i haven er også et hit..

Så det kræver bestemt ikk store børn men det kræver man hele tiden gentager sig med at de ik må slå, drille hunden rive i halen osv til de forstår det..

min søn har fra start kunne forstå hun ik måtte få mad ved bordet fx. bare man laver klare regler de forstår og kan følge...

• #3   12. nov 2008 CH: okay... det skulle jo så ihvertfald være sådan at barnet jo selv kunne forstå meningen med hunden og opdragelse og ansvaret for den

• #4   12. nov 2008 katrine .: okay... men nu er jeg jo enlig og kommer nok også til at være alene med barnet... havde ihvertfald ikke regnet med at gå ud og finde en mand lige nu

• #5   12. nov 2008 Vi fik den første hund, da vores det ældste barn var 1 års tid...Efterfølgende har vi så fået 3 børn mere, mistet den gamle hund og har nu 2 hunde...
    Det kræver selvfølgelig at man har overskuddet til både børn og hund.

• #6   12. nov 2008 Jeanette, hvis det er dine krav, så skal dine børn sørme være gamle før du kan få hund.

Hvis du skal have hund skal det jo være DIG, der har den. Barnet skal have glæde af hunden, men at forstå meningen med hunden og opdragelsen og ansvaret kan man ikke forlange af børn.

Hvis man får hunden tidligt, knytter barn og hund tætte bånd - jeg synes det er det, der er fordelen ved at have hunde og børn sammen. Det er helt unikt.
    Meningen med hund, opdragelse og ansvar ser barnet og lærer af dig i de mange år, I har hunden.

• #7   12. nov 2008 trine H: jamen så er vi to.. men godt at hører at jeg ikke er den eneste

• #10   12. nov 2008 CH, kvinde, 34 år .: selvfølgelig vil det jo være mit ansvar.. men vil heller ikike havde en hund nå¨r barnet ikke forstår at det gør ondt på hunden når den f.eks trækker den i halen

• #11   12. nov 2008 et barn på 1-2 år vil fint kunne lære det, hvis bare du har tid og ro omkring dig til at lære hund og barn at være sammen:)

• #12   12. nov 2008 Jeg har lige nu en hund og 2 børn på 2 og 4. Havde også hund da de begge blev født og der har ikke været noget som helst. Min datter på 2 og hunden er de bedste venner du kan forestille dig. Hvis min hund ikke er med inde og hente hende om morgenen kalder min datter på hende for hun kan ikke stå op uden de har sagt godmorgen.

• #13   12. nov 2008 Jeanette, så skal dit barn være stort før du får hund...

• #14   12. nov 2008 Vi har altid haft hund, dvs også da vi fik børn, og der er ikke blevet hevet i haler, prikket i øjne eller lignende.

Vi så det som vores ansvar at hund og barn/børn ikke var sammen uden opsyn så det gav ikke problemer hos os.

Du skal få hund når du er klar til det, når din motivation er der... ikke når børnene kan tage halvdelen af ansvaret... uanset barnets alder er det altid den voksnes ansvar, og hvad nu hvis barnet ikke gider gåture osv med hunden?

Kommentér på:
Børn og hund ?

Annonce