{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

avis overskrifter {{forumTopicSubject}}

først vil jeg starte med at sige jeg ikke laver afsnit i mit indlæg, fordi jeg er på nettet fra min tlf, og her er det ikke mulig.. Nå nu til min undren. Altså vi kan hurtig blive enige om at når en muskelhund/kamphund har overfaldet en anden hund, er er der som oftest ret stor skade på den anden hund. Men hvorfor er det lige at man ikke høre om når andre hunde overfalder små hunde fx en shæfer der overfalder en chi, så kommer det ikke i eb, men havde det været en muskelhund, så havde det sikkert stået der? Nu er det her ikke en debat om brok over den skræk osv der er over muskelhunde, for jeg forstår udemærket godt hvorfor folk er skræmte over dem, jeg undre mig bare om hvem der bestemmer hvilke racer der skal køres i stilling til en medie storm.. For nogen år siden var det rotten, og ja selvfølelig er det forfærdeligt når folk for skam bidt deres hunde af en sindsyg hund, men burde der ikke ligges mere vægt på hvordan man undgår de her former for overfald af forskellige racer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  avis overskrifter
  • #1   26. okt 2008 og nu er du så selv med til at oplyse folk om at musklhunde er noget særlligt, og ergo vil de også blive betegnet som noget særligt af medierne.....

• #2   26. okt 2008 hvordan er jeg med til at oplyse folk om at muskelhunde er noget særligt? Hvis jeg ikke skal bruge hele natten på at skrive en liste om hvilken racer der indgår, er det nemmere at skrive det sådan..

• #3   26. okt 2008 Mamma -jamen det er jo ret simpelt. For at det kommer i avisen, kræver det jo at avisen får det at vide. Og det gør de jo kun såfremt "offeret" selv henvender sig til avisen, eller avisen får historien fra politiet.

I mange af de tilfælde der har været i avisen, er et af problemerne jo at ejeren til den hund der har overfaldet, er stukket af bagefter. Eller at hunden ikke har været registreret osv.
    -derfor er sagen blevet meldt til politiet, og derfor er den endt i medierne.

I langt de fleste tilfælde hvor en hund bliver bidt, kan man enes om en løsning uden politiets eller mediernes indblanding... Og bliver en hund overfaldet af en chi, er der jo sjældent sket så stor skade at anmeldelse er nødvendigt eller vil blive taget alvorligt hos politiet.

• #4   26. okt 2008 jeg syntes nu heller ikke at de er noget særligt, er bare ikke blind for at hvis min amstaff bider en anden hund, kommer der betydeligt større skade på hunden, en hvis det havde været en golden, lab osv.. Min undren går på at jeg ikke forstår hvorfor at der skal skrives om hvert enkel overfald i de forskellige medier, i stedet for at de bruger tid på at skrive opråb om hvordan man kan undgå dem..

• #5   26. okt 2008 der kommer hele tiden sådan nogle (tudeindlæg) undskyld, om hvorfor er det vores hunde, og i får dem jo til at stå som noget særligt..... og så er det klart at opmærksomheden kommer over på jer.... dem der råber højst bliver set mest.....

• #6   26. okt 2008 se michelle, det er vi ganske enige om.. Jeg syntes bare at der er utrolig synd, at der næsten aldrig er fokus på hvad man kan gøre for at forhindre at overfaldende sker, fokus på hvordan man kan få stoppet den ulovlige import der er af hunde fra øst lande, og fokus på hvor dårligt politiet egentlig bruger den lov de har, til at tage hunde fra ejeren når overfaldet er sket.

• #7   26. okt 2008 ej jeg må ærligt grine lidt af jer, det her er ikke en debat om hvor synd det er for os med kamp/muskel hunde, jeg undre mig bare over HVEM der bestemmer hvilken race der nu er den udskældte i det har årti, lige som det var med shæferen var det for nogen år tilbage.. Igen jeg forstår til fulde hvorfor folk ikke bryder sig om min race.

• #8   26. okt 2008 og som jeg skrev i det første indlæg er det jer selv der har sørget for det. præcis som michelle skriver..... altså ikke personlig heds mod dig, men alle de idioter der render rundt med de på gaden.....

• #9   26. okt 2008 vi kan hurtigt blive enige om at der er rigtig mange klap hatte der ikke burde have anden en tøj bamser, både unge som ikke aner hvad de har af hunde, og udlændinge som syntes det er sejt at lade hunden bo i en kælder, ja der er nok af tumper.. Nu tænker jeg bare igen, hvorfor kommer der ikke mere fokus på hvordan man kommer de her ting til livs, hvorfor er det lige at der ikke kommer fokus på hunde kørekort, eller et lov forslag om at man fx skal være 25, og have ren straffe attest for at eje hunde af en vis kaliber,

• #10   26. okt 2008 Der er altså også alm familier der har muskel hunde og ikke kun idoter , men jo der er mange der IKKE skal have disse hunde .

Men giver Mamma M P ret i hendes indlæg ..

• #11   26. okt 2008 mamma, det er skam meget enkelt det er ikke gået ud over politikernes egne hunde endnu, og så koster det jo penge.... og dem har vi jo alt for travlt med at give ud til højre og venstre....

• #12   26. okt 2008 tarzan og jane, er der nogen der har sagt at familier ikke kan have muskelhunde... jeg har da mødt et par mere eller mindre velfungerende hunde og ejere, som ved hvad de har med at gøre...

• #13   26. okt 2008 men føler lidt at folk gerne vil misforstå det her indlæg her.. Og prøver at dreje det over i en anden debat.. Mit spørgsmål var ret simpelt.. Og den som er kommet med det bedste bud er michelle. Hun kom med konkrete eksempler som jo er ret relevante, og jo desværre er rigtige, der er nok for mange uansvarlige hunde ejere som løber fra deres ansvar og derfor kontakter den forurettede medierne, og deraf kommer historierne.. Egentlig sørgeligt at der er så mange der løber fra deres ansvar.

• #14   26. okt 2008 mamma præcis... og er enig i det sidse du skriver..

• #15   26. okt 2008 altså vi er da en familie med mor, far og barn. Vi har to amstaff som vi gør utrolig meget ud af ikke ender i statistikkerne over bid skader, og ja de kan jo sagtens fungerer som alm familie hunde.. Der er bare nogen ting man skal være ops på, og sker der uheld, for det kan jo ske for en værd, så må man være sit ansvar bevist, og ikke stikke af.. Samt ikke at skam avle på alt med puls så man kan mindske den over flod af hvalpe der jo desværre er kommet fordi mange har øjnet en mulighed for at tjene penge.

• #16   26. okt 2008 Patricia .

Mener bare at alle ikke er idioter men at der også er gode ansvarsbevidste hjem .

Men misforstod åbenbart dit indlæg .. sorry .

Mamma M P

Er fuldstændig enig med dig vedr det du skriver , ville selv kunne skrive det bedre.

• #17   26. okt 2008 nå jeg er nød til at logge af, min datter er lige vågnet, det er skønt med små børn.. Kan i have en god aften. Og tak for jeres svar,

• #18   26. okt 2008 Der mangler et IKKE selv kunne skrive det bedre .. *S*

det gik lidt for hurtigt på tasterne .

• #19   26. okt 2008 Mamma M P ..

Jep dejligt med de små pus , ha`en god aften .

Kommentér på:
avis overskrifter

Annonce