Jeg er simpelthen så harm {{forumTopicSubject}}
Ja - det er en blandet landhandel idag med følelser. Jeg er lige kommet hjem fra en bustur i mit område der ligger tæt på en ghetto. Der var nogle små forbandede indvandrerdrenge på en 10-13 år. Jeg og en veninde sad bagerst i bussen, sammen med et par andre. Der var en der sad og læste hvorefter de små rotter begynder at kaste med aviser mod ham. Han ber dem til sidst om at lade være, og så bliver de bare ved. Herefter begynder de at kaste dem mod os - og jeg bliver simpelthen så gal at jeg ikke kan holde min mund. Jeg bad dem om at holde op, og de blev ufattelig flabede og begyndte at sige at jeg ikke ejede bussen, og at jeg skulle tale ordentligt.Det var tydeligt at de IKKE har nogen form for respekt overfor kvinder. Undskyld mig altså - men sådan nogle burde ikke have lov til at være i landet. Til sidst bad min veninde så om deres forældres tlf nummer - og startede en diskussion med dem. Det hjalp en smule - men åååååårrrh HA!! Hvorfor faen kan de dog ikke bare opføre sig ordentligt???
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 454
Jeg var blevet stiktosset og havde garanteret hidset mig oP!
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
der er vist ikke meget andet at sige til det, jeg var sgu også blevet tosset..
sep 2006
Følger: 51 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 319 Svar: 3.013
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 123
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
sep 2008
sep 2006
Følger: 51 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 319 Svar: 3.013
jul 2007
Jeg synes egentlig også at DK begår en fejl ved at lukke flere af dem ind - når vi ikke engang kan finde ud af at integrere dem vi har i forvejen.
De unger render rundt i grupper og tror de er så seje, og at de kan tillade sig alt. Så må folk sige om mig hvad de vil, men 3,5 år tæt på Gellerup - så oplever man lidt at hvert.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
sep 2008
Det kan ikke være rigtig at indvandrere som IKKE vil integreres og som ikke blir det kan få lov at være her og samtidig lave ballade! De skal bare uuuuud!
jul 2007
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 455
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
apr 2008
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 111 Svar: 1.173
feb 2008
og han blev skam også sent hjem i 3 uger fordi han satte ild til lokummet..de måtte lægge nogle nyefliser ved skralde spanden han satte ild til og der skulle males og der skulle gennem spulles og man måtte ikke bruge toilettet i 5 uger!
det var godt nok også kun drenge toilettet, men alligevel! sådan en uopdragen forkælet møgunge!
fatter ikke at han skulle være hjemme i kun 3 uger, hvis det var min skole havde han bare at fucke hjem til sit bombede afghanistan og blive væk fra skolen! han gjorde sådan vi ikke havde råd til at komme på tur fordi skoleinspektøren var nød til at bruge det meste at vores klassekasse!
fordi han skulle også betale lidt, men altså tak for lort tænkte jeg!
jul 2007
Jeg har oplevet så tit at folk ikke har sagt noget til ungerne når de laver ballade i bussen. De er bange for at der sker noget - og sådan burde det simpelthen ikke være.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 596
Selvom jeg selv bor i en "ghetto" og bor tæt på endnu en, hvor der tilmed er bandekrig mellem Bloodz og Black Cobra, så er der faktisk ikke de store problemer. Af de indvandre der bor her (og det er mange), så er det de fleste som er søde, rare og smilende - både mænd, kvinder og børn .. Også selvom jeg ikke går med hunden ..
apr 2008
Kan se hvad du mener - vil ikke skære alle 2 sprogede over en kam - men 80% del af dem laver ballade !
De gør det sågar fra 5års alderen - de lære ved deres brødere og hvis det er drenge - bliver der ikk sagt meget til dem i hjemmet !
Hvad skal vi danskere efterhånden gøre ? vi er jo magtesløse i eget land !
I koranen står der endda at de en dag vil overtage verden - de vil sprede sig ligeså stille - hvad er det de er ved nu ?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det tal vil jeg gerne se dokumentation for.
nov 2007
apr 2008
Men det var for at forklare at jeg føler - hører og ser, her i vores del af landet at e 80% laver ballade !
Nu har jeg selv talt meget med dem da jeg var nogle år yngre - og de er jo stolt af at skabe frygt når de kommer i "bander"
Det er svineri sådan noget !
nov 2007
sep 2008
Hvad ville der ske hvis vi kom ned til mellemøsten og IKKE opførte os ordenligt???!! En kugle for panden evt.? Ja, det tror jeg! Jeg tør sgu ikk nærme mig! Og hvad sker der hvis man voldtager i deres land og IKKE er muslim- tja halshugning!!!
Og hvad sker der her hvis de KUN kommer i fængsel for ja- hvis de overhovedet gør? Ja, så ser man en far og mor i nyheder MED undertekster, som har det ihh og åhh så hårdt og det er også forfærdeligt at være indvandre i sådan et racistisk land!!! SOM OM!!! Start emd at lære dansk og så kan vi tale om det! Men nej, det kan man heller ikke så længe de følger koranen til punkt og prikke...!
Ja, angrib mig bare med jeg er noget så inderligt træt af alt det postyr de laver! Alle skyderierne på Nørrebro og nu allierer de sig endda også med Bandidos... Hvis ikke vi har rockerne, hvad fanden har vi så? INGENTING....! Længe leve HA'erne selvom jeg normalt ikke er tilhænger af rockerbander!
sep 2008
Landet burde være ulovligt for alle slags ekstremister!
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 190 Svar: 1.894
Mangel på respekt når sådan nogle møgunger gør sådan noget, men hvis man gør dem noget har man både deres brødre, fætre, onkler, bedstefædre på nakken. Ja, kunne isge mange flere ting, men tror at jeg holder min kæft.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 596
Læste godt noget om, at vagterne i hundige centeret havde taget fat i en 14årig invandre og et kvarter efter kom der 20 invandre og smadrede vagterne .. Hvad sker der?!?!
sep 2008
Måske jeg også sgu klappe i ;-D
jul 2007
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Selve ordet Racist er bare blevet et total misforstået ord, som bliver brugt i flæng på ukorrekt vis.
En racist er en person som ikke går ind for blandig mellem forskellige racer.......i f.eks. ægteskab og ikke mindst produktion af afkom.
apr 2008
Der er stor forskel;o)
jun 2004
Når et ‘Danskersvin’ bliver tævet halvt til døde eller en ‘Danskerluder’ bliver masse-voldtaget betrages det af PET ikke som en rascistisk motiveret forbrydelse.
Er det så kun hvide mennesker der kan være racister?
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Den slags unger kan desværre ikke tales til fornuft.
sep 2008
jun 2004
Nu skriver flere det er mangel på opdragelse. Ja, men jeg har en tanke på at de ikke respekterer faderfiguren da han ofte er på bistand fx.
Så han optræder på den måde ikke som familiens overhoved.
Jeg er absolut ikke fan af "fremmede" udfører fremmehad under det danske flag. Er du utilfreds - så rejs!
apr 2008
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Jeg siger ikke, at der ikke er et problem, for det er der. Men hvor meget vil vi danskere gøre for at "lukke dem ind"?
Kan det være en del af problemet, at de føler sig så totalt uønskede? (Hvilket de jo er - det giver stort set alle de her indlæg jo også udtryk for).
jul 2007
Ja - der er også danske ballademagere - men slet ikke i samme omfang som udenlandske. De danske har i det mindste også respekt for kvinder... og det var DET jeg flejnede over idag. Selvom de var så små - vidste de ingen form for respekt overfor kvinder. Det er altså forkasteligt!
jul 2007
jun 2004
Der er altid undtagelserne der "bekræfter" reglen.
Jeg har været ude af Danmark gennem 5 år og tilbragt meget tid bla i østen og har mødt rigtig mange søde mennesker. Men selv de slår ud med armene i denne sammenhæng.
Det "smarteste" den danske regering kunne have gjort var at head-hunte ala det de har gjort i Canada.
Dvs - de har en stærk klasse af fremmede - forebilleder og folk der kan tale direkte til dem der ikke er så højt på strå.
I Danmark er der bare sluset ind og smidt i bunker - og integration mig i r...n.
Ergo er Danmark ved at få sig et mega problem - der skulle kunne løses politisk. At det så ikke bliver gjort er så op til os ved næste valg.
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 113
helt ærligt...
JA! der er mange som er trælse, og mange som opfører sig ordenligt, jeg er kæreste med en dreng, som kommer fra udlandet (vi har været sammen over 2½ år) og han er opdraget godt, det er lige før han opfører sig bedre end jeg selv gør.. så man skal ikke dømme alle udfra en dårlig oplevelse..
forresten, når du beder dem lade være at kaste med aviser og de bliver ved, og siger grimme ting til dig, så forstår jeg simpelhen ikke at du ikke bare går til bus chaførren (staves) og fortæller ham at du ikke bryder dig om det de gør, og så kan han smide dem af bussen og så kan de gå hjem, ellers kunne du vel sætte dig et andet sted hen.. hvor svært kan det være!
jun 2004
Hvorfor i alverden skal HUN rejse sig og flytte sig i bussen?
Jeg kan ikke se HUN har gjort noget som helst der fortjener det svar?
De som oftest råber højst om racisme....aner jo slet ikke hvad ordet reeelt står for !
Når alt kommer til alt, tror jeg de har mindst ligeså meget imod mange af os, som mange af os har imod "dem".
De må så bare godt bruge "vores" ytringsfrihed til at udtrykke det..........hvor vi snart intet må sige/tegne/skrive.......
aug 2007
jun 2004
Hørt!
jun 2004
Det havde du måske nok - men er det iorden?
aug 2007
at jeg flytter mig, ja... for jeg gider da ikke sdde og blive provokeret...
aug 2007
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
Jeg ville bestemt ikke ha rejst mig,nej for så finder de sku ud af at det kan de bare fortsætte med og vi andre går,de for deres vilje fandme nej..
Og ikke mange chaførre smider dem af alligevel.
Jeg forstår sku godt folk er træt af alt det ballade,og synes også at det er blevet værre de sidste 5 år..
Jeg har altid stemt socialdemokraterne meeen må da indrømme at sidste gang blev der sat kryds ved DF,for de er det eneste som kan se at der er problemer.
De recpektere ikke kvinder og sådan er det bare men om jeg vil finde mig i det NEJ det vil jeg sku ikke,de kan bare komme ud af klappen og lære dansk,få sig et job og lære at respektere andre mennesker..
Jeg har intet til overs for dem,når de laver alt det ballade og det er jo sku da unger ned til 9 års aldren hvis ikke yngre og der er sku ikke mange dankse børn i den aldre der laver lort..
jan 2007
Og tænker da nogen gange om,det er godt at sætte børn i verden,som den ser ud i dag,men er da glad for at vi er flyttet længere ud på landet..
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Enkelbilleter skulle vi trykke nogle flere af........og jeg deler dem gerne ud
nov 2005
jan 2008
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 770
han kørte også bus på sjælland i en periåde... Ved nivå... suk...
Det var et stigende problem med indvandrer unge og børn...
Chaufutterne klagede over ruten igen og igen, og ikke mange havde lyst til at køre den.... :o(
Min mand var kold..... Var der ballade i bussen, så stoppede han bussen og satte dem af....
Så blev der truet både med bål og brand og min mand var naturligtvis raccistsvin.....
men han var også en af de få der turdes at blande sig i balladen i bussen... Mange chaufutter lukker øjnene og er bange for den hævn de udlover...
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 190 Svar: 1.894
jul 2007
Citat: forresten, når du beder dem lade være at kaste med aviser og de bliver ved, og siger grimme ting til dig, så forstår jeg simpelhen ikke at du ikke bare går til bus chaførren (staves) og fortæller ham at du ikke bryder dig om det de gør, og så kan han smide dem af bussen og så kan de gå hjem, ellers kunne du vel sætte dig et andet sted hen.. hvor svært kan det være!
Nu var buschaufføren også indvandrer - og det er sjældent de gider gøre noget. Så nej - for det meste må man passe sig selv i bussen. Jeg synes det er forkert at man som dansker ikke kan sige noget til dem - de er fløjtende ligeglade, og det de gjorde i bussen idag - det er der absolut INGEN undskyldninger for.
Jeg er forbavset over hvordan nogen kan undskylde deres opførsel på en måde som du gør - du må åbenbart ikke bo i nærheden af et belastet område som nogle af os andre gør. Jeg har så tit oplevet ballade i bussen, og har ikke sagt noget. Men idag var det altså for meget.
De skal generelt bare lære at opføre sig ordentligt og lade være med at tro de ejer det hele - samt genere almindelige mennesker der sidder og passer sig selv. Det er for faen da små unger vi taler om, der allerede i en 10 års alder udviser at de ikke har respekt og laver ballade. Det skal på ingen måde accepteres.
Herudover har jeg også veninder fra Iran. De er kristne og fuldt integrerede og brokker sig over at muslimske børn laver ballade samt at de ikke har respekt for noget eller noget som helst.
Jeg er træt af, at de ikke kan opføre sig ordentlig!
jul 2007
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 1.190
er selv serber og er kristen. men hvis jeg var muslim havde det så været noget andet ?.. spørg bare af ren nysgerrighed, for læste lige alle de der beskeder og i skriver kun om muslimer:)
jul 2007
jan 2008
Jeg er nu af den holdning at folk må tro på det de vil tro på...:o)
Om det så er julemanden er jeg ligeglad....
Det det handler om, er at opføre sig ordenligt uanset trosretning...
sep 2008
sep 2008
jul 2007
sep 2008
sep 2008
nå men bare glem det.
nov 2005
Jeg syntes det handler om hvor meget vi ligner hinanden....ikke udseende, men væremåde, tænkemåde o.s.v....og der syntes jeg der en nogen som passer bedre ind i landet end andre ....b.la serbere :o)
sep 2008
Det var en hovsa men personen deroppe skrev det på en liiidt negativ måde. ellers er det bare mig der tager alt personligt.
- men som sagt JEG er enig!
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
feb 2008
fuldstændig enig..
jan 2008
det var IKKE negativt ment... beklager hvis du tøg det sådan...
Sådan skriver jeg mange steder, ment spørgende...
Nej jeg har absolut intet imod mennesker med anden henkomst, religion osv....
Det kunne såmendt også være unge krisne dansker, og jeg havde reageret akkurat på samme måde...
Det handler blot om at de unge mennesker skal opføre sig ordenligt... :o)
Og det synes jeg generelt det kniber med, generelt over hele linien med de unge...
kan nu godt forstå at du stiller dig undrende om det er med hensyn til muslimsk tro...Ikke alle "fremmede" er muslimer og det er tit sådan at folk skærer det over en og samme kam.... At være mørk er lige med muslim...
Generalisering..... :o/
Nå vel....håber det blev rettet op på den lille misforståelse....
jun 2004
Er ham på 1. sæde tilfældigvis muslim - men ikke deltager i ballade og uro - ja så er der da ikke en eneste der gør af ham?
Karin - som stadigvæk mener vi kan takke en sløv regering for tilstandene i dagens Danmark
jan 2008
I dette tilfæde var det muligtvis muslimer... Men det er det langt fra i alle tilfæde....
Fordi man har en anden etnisk baggrund, er man ikke altid muslim...
jeg synes også at vi ser et stigende antal voldsager, som omhandler unge mennesker, og det er langt fra kun unge med anden etnisk baggrund der er voldlige...
Og selv om de var muslimer, ja så kan man ikke komme udenom at der OGSÅ findes muslimer der kan opføre sig ordenligt...Heldigtvis...
Selvfølgelig skal ingen flytte sig for en omgang rødder, men der er den igen.... Det handler om at lære at opføre sig ordenligt....!
jun 2004
Det er derfor jeg skriver: " Nu ER det "tilfældigvis" muslimer - så det syntes jeg ikke er nødvendigt at pensle ud"
Jeg syntes kriminalstatistikken er ret interessant - hvem, hvor mange osv - kontra indbyggere -
Nogen der har kendskab til den?
jun 2004
Fakta
I 2006 var kriminaliteten for mandlige indvandrere og efterkommere henholdvis 31 og 93 procent højere end gennemsnittet for mænd.
I 2005 var kriminalitetsniveauet for voldsforbrydelser 42 procent højere blandt indvandrermænd.
I 2006 var niveauet 58 procent højere.
Tendensen er den samme, når det drejer sig om indbrud, tyverier og røverier.
Kilde: Danmark Statistik
Se fx: http://avisen.dk/politidirektoer-kriminelle-indvandrere-det-stoerste-p_97683.aspx
(link fjernet)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Jeg har mange etniske patienter og de eneste, jeg i de 8 år jeg har tilbragt i sundhedsvæsenet, har haft problemer med er muslimer.
Vil lige tilføje at jeg har mødt mange velintegrerede muslimer også men desværre flest der intet gør for at blive det ... De lader til at leve i håbet om at DK bliver islamiseret så de kan leve videre under de forhold som de er flygtet fra !!
Men jeg har aldrig haft problemer, med ukrainere, polakker, serbere, bosniere, tamilere etc. med anden trosretning end islam !!
Jeg er IKKE racist og har mange venner med anden etnisk baggrund og gør meget, synes jeg selv, for at hjælpe til at integrere de der ønker dette i det danske samfund.
Har arbejdet som frivllig på lektiecaféer, har specifikt studeret de forskeligge trosretninger for at kunne møde mennesker med disse med større forståelse, og tager aktiv del i at integrere nye sygeplejersker og øvrige kollegaer som vi hverver fra andre lande pt. etc.
Men de gange der har været problemer er det muslimerne, de der efter eget ønske, ikke er velintegrerede !!
Iben: Jeg har også passet flere somalske kvinder som nægter at lære at tale dansk, lever på bistand som de har gjort siden de kom hertil, har 5 børn, er gravide igen, og wuptidu ... faderen er den samme mand som de har været skilt fra siden de kom herop og han har anden adresse så han kan få sin bistandshjælp ... Jeg bliver så HARM !!
95% af de somalske mænd jeg har mødt regner ikke kvinder og behandler os som tjenere på et bedre hotel :o(
Anne: Det er da 100 gange mere din bus end deres? Du og din familie har bidraget til dette samfund i årevis (offentlig transport) mens visse andre intet gør for at tage aktiv del heri !! Hæh he :o)
Jeg stemmer DF og har altid stemt DF og vil sikkert altid stemme DF men jeg er stadig ikke racist :o)
Jeg møder alle med respekt der møder mig med respekt :o)
jul 2007
Desuden kan vi også skælde ud på vores retssystem - for det er også med til at de opfører sig som de gør. De får jo ikke nogen ordentlig straf, og hvis de endelig gør - så skal der nok være nogen til at hyle op.
Og så en anden ting - alle de indvandrerbander.... kunne man ikke sende alle de medlemmer hjem til hvor de kommer fra? Hvis der så evt. er danske statsborgere i blandt - så må de ryge i fængsel. De gavner jo ikke samfundet, og er der kun for at lave ballade. Aaargh - tror snart jeg skal finde mig en bedre bydel at bo i. :o)
nov 2005
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 177
Danskere kan da også være muslimer, men jeg kunne da ikke forestille mig, at i ville beskrive dem som muslimer!?
Så jeg synes ikke, at religion skal blandes ind i denne tråd. Bare fordi man har en anden hudfarve, er det da ikke ensbetydende med at man er muslim.
Sanne
Vil det sige, at du spørger alle patienter, hvilken trosretning de har, siden du kan lave den konklusion??
nov 2007
mar 2008
nov 2007
mar 2008
Okay, jeg troede det med artiklen var til mig.
jan 2007
Jeg er ligeglade med om de er muslimer,kristne,katoliker osv... så længe de opføre sig ordenligt..
Og fordi at der tilfældigvis er mange fra de muslimske lande som laver ballade,er det jo nok derfor man ser sådan på det.. for jeg tror bestemt at der er flere fra de muslimske lande(for ikke at komme med nogen bestmte lande) som laver lort end andre..
Så jeg synes politiet skal give dem en retur billet, på dem de fanger der laver ballade,og sende dem hjem..
De for aldrig min respekt så længe de laver og står for så meget lort i DK..
Hvad sker der for de børn der brænder børnehaver ned,som om de for deres vilje fordi de har gjort det???
Skal jeg så også brænde en ned fordi kommunen har behandlet mig dårligt..
jan 2008
Lad mig lige lægge ud med, at jeg absolut ikke forsvarer den opførsel, som trådstifter var udsat for...
Og jeg skrev også tidligere at min mand har kørt bus ved Nivå, så jeg ved også udmærket hvordan de kan te sig i bussen...Og jeg kender til chauførernes frygt, over for repisalier efter rettesigelser af optræden i bussen...
Sanne.....
Du skriver følgende :
Jeg har også passet flere somalske kvinder som nægter at lære at tale dansk, lever på bistand som de har gjort siden de kom hertil, har 5 børn, er gravide igen, og wuptidu ... faderen er den samme mand som de har været skilt fra siden de kom herop og han har anden adresse så han kan få sin bistandshjælp ... Jeg bliver så HARM !!
ENIG.....! Det er noget værre svineri....!
Men de gør det fordi de kan......!!!
Det er jo tilsynladende lovgivningen der er noget galt med, siden man finder sig i at der i den grad snyltes på systemet.....
Det er FORBUDT at leve uofficielt sammen, og for nogle år siden drev man klapjagt på disse familier...
Jeg begriber ikke at kommunerne hvor de bor ikke reagerer på den slags...Det er deres pligt...
jeg vil også samtidigt understrege, at ikke alle muslimer er ens....
jeg er godt klar over, at mange muslimer læser koranen som de selv vil, og mange af dem opfordrer til hellig krig. Men gud ske lov ER der altså nogle få imellem der ikke finder den slags interesant...
Det er et spørgsmål om fortolkning af koranen....
jeg synes det er grimt at generalisere.... det hverken vil eller kan jeg...
Husk på at heller ikke kristendommen var helt så fin i kanterne en gang. Der blev da også lavet hellig krig ud af det....
jan 2007
Utroligt at det kan ske sådan noget..
sep 2008
jun 2004
Balladen - den startede med muslimske rødder - det er altså ikke til at bortforklare uanset hvor meget man prøver. Statistikkerne taler deres tydelige sprog.
Karin - som stadigvæk mener vi kan takke en elendig politik og regering for tilstandene i dagens Danmark
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Så ja, alle mine patienter bliver spurgt om deres trosretning :o)
jan 2008
Ja, det er noget farligt noget , dem der fører hellig krig... Sådan har det altid været, og sådan vil det altid blive.... :o(
Fanatiske islamister er i den grad nok de værste, de er nemlig parate til at gå i døden, for at ophellige sig selv til matyrer... Og som regel, eller skal vi sige aldrig går de i døden, uden at trække en masse uskyldige mennesker med.... Det er ganske forfærdeligt.... :o/
Men når man ser tilbage på kristendommens historie, så var den heller ikke helt ren i kanterne...
Der er så sandelig blevet begået massemord , alt sammen i guds navn, mange steder, mange gange.... Hele folkefærd er blevet udryddet eller omvendt..... Det er forkasteligt...
Og værre bliver det, når vi enhvidere bliver mindet om det i kirken igen og igen :
taget fra 2. Mosebog kap. 20 vers 3 - 17
1. Bud.
Du må ikke have andre guder end mig!
2. Bud
Du må ikke gøre dig noget udskåret billede eller noget afbillede af det, som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vandet under jorden. Du må ikke tilbede eller dyrke det, thi jeg Herren din Gud, er en nidkær Gud, der indtil treide og fjerde led straffer fædres brøde på børn af dem, som hader mig, men I tusind led viser miskundhed mod dem, der elsker mig og holder mine bud!
3. Bud.
Du må ikke misbruge din Guds navn, thi Herren lader ikke den ustraffet, der misbruger hans navn!
Det er det vores egen kristendom står for, og teksten taler jo sit eget sprog.....
At vi så er blevet så cicilidiserede her på vores egne, at vi ikke længere tvinger folk til at tro på kristendommen, ej heller slå ihjel for kristendommen, det er en helt anden sag.
Faktum er, at vi kristne troende ikke var spor bedre en gang.... Vi har bare udviklet os anderledes..... Vi er blevet cicilidiserede...
Håber du forstår hvad jeg mener.... :o)
Alt for ofte er en trosretning , bygget op omkring vold/drab.... Det er sku sørgeligt.....
Men.... Du har ret..... Vi HAR en elendig regering, der ikke duer til andet end at hyppe de rige.....!!!
Læst i venstres valg materiale : Enhver er sin egens lykke smed...
Hm.....?? Jahaaaaja... Så blev vi det klogere....
Men så igen....De sidder der jo med et flertal, og det flertal er jo kommet fra den samlede befolkning......
jan 2008
jun 2004
Nej religion har ikke meget at prale af - hverken den ene eller anden.
Men det ændre ikke faktum i dag.
Flertal og flertal er vel så meget sagt. For mig at se er det hovedsageligt DF der siger det andre tænker "og sådan noget kan man da ikke stemme på" - for det er vi også opdraget til = tolerance.
Iben - nemlig!
Og så lige den ting jeg mener er den allerstørste fare: De våben der eksisterer idag! Det være sig atom - fly - tog osv - det fandtes nu engang ikke i "stenalderen" og kunne derfor heller ikke udslette jorden.
Det er den trussel vi ser i øjnene hver dag nu og fremover.
Terrorisme - fysisk og åndeligt.
Jeg føler åndeligt terror netop fordi jeg er "tvunget" til at tænke i baner jeg slet ikke er opdraget til - har mentalitet til og slet ikke hjerte for.
Jeg springer ikke fro og glad op i et fly mere- jeg befinder mig ikke i KBH om natten mere - jeg ville ikke turde hjælpe en der blev overfaldet mere - osv osv
Jeg er simpelthen så harm