237 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

? om katte og udstilling ? om katte og udstilling

Min mand og jeg så en dag et program om katte udstillinger og de mennesker der udstillede kattene. Det var vist fra USA.
Vi synes jo at disse kattemennesker var mere eller mindre rablene skøre på den måde de havde disse katte. Men nok om det.

Min mand spurgte så, om der også er den slags katte-udstillinger her i DK. Jeg kunne kun svare, at det kunne jeg da kun tro at der var, men håbede ikke at de danske katte-mennesker var lige så skøre i bolden som dem i udsendelsen.

Der er da katte-udstillinger i DK ! ?
De har vel også en slags kennel klub som vi har DKK etc. ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? om katte og udstilling
  • #1   28. sep 2008 nu har jeg aldrig været til katteudstilling, men det findes skam, da katte jo også fåes med stamtavle :o)

• #2   28. sep 2008 Ja der er katteudstillinger i DK.. Hvis det er den samme udsendelse som jeg har set, så er der faktisk nogen som har katte herhjemme på samme måde.... Kattene bades føntørres børstes, og studses. De kommer aldrig frit ud, men er i katteløbegårde, og rum....Og så selvfølgelig på udstilling

• #3   28. sep 2008 I denne her udsendelse, havde de værelse(r) som var decideret katteværlse, ét til hannerne, ét til hunnerne og en af damerne have tillige et "honeymoon" værelse til når kattene skulle parres.

En af damerne indrømmede selv, at hun var lidt småskør og det var ok.

• #4   28. sep 2008 Ha ha hvor sjovt... Har en kat ved min mor, og den er fra en opdrætter, hvor kattene boede i store voliere(staves) hunner samlet, og hanner i hver sit, og hunner med killinger havde også eget bur/voliere...

• #5   28. sep 2008 Katte i bur -Hm
    Jeg er bestemt ikke katte-menneske, men tanken om at folk holder katte i bur som var de en vild løve eller en fulg, den tiltaler mig altså bare ikke.
    Der var også en dame, som havde voliere til sine katte. Det er da ikke naturligt for en kat. Den skal da kunne komme frit omkring og hoppe op og ned af møblerne, lægge sig til at sove øverst på reolen osv.

Jeg fatter det bare ikke.

• #6   28. sep 2008 Jo... og mange af dem er vist ikke helt normale... nu får jeg nok hug, men sådan var det ihvert tilfælde dengang jeg opdrættede... så jeg holdt mig generelt langt væk med mine katte... de blev føntørret, pudret op med ildelugtende pudder, man er ved at blive kvalt af (min race, perser), til sidst blev de rystet med hovedet nedad så pelsen blev rigtig fluffy, havde de hvide katte render under øjnene når pelsen var misfarvet, blev det bleget hvidt igen... o.s.v.
    Jeg ved ikk om det stadig er sådan, men det var det ihvert tilfælde for 15-20 år siden....

• #7   28. sep 2008 Annelise H
    I den udsendelse var det i hvert fald sådan så det ud til.
    Stakkels katte, som jo er et meget selvstændigt dyr i hvert fald set i forhold til hunden.
    Så synes jeg da, at udstillingshunde har langt bedre vilkår end udstillingskatte.

• #8   28. sep 2008 He he... nogen steder står tiden så stille, ka jeg se.
    Jeg ser ikke et problem i de sidder i bur til udstilling, andet er jo ikke muligt... men forbehandlingen for de stakkels dyr syns jeg tangerer mishandling... og jeg har da oplevet opdrættere, der er blevet skide sure på deres stakkels kat, fordi den ikke lige vandt den forventede præmie... Synd og ærgerligt... dyret er jo lisså dejligt alligevel.

• #9   28. sep 2008 Jeg har heller ikke problem med at de sidder i bur til udstillingerne, det gør mine hunde da også.
    Der mit problem ligger, er der hvor kattene sidder i bur i deres hjem eller i voliere - det er da for pokker ikke en fugl.

Og det kan jo aldrig være hunden eller kattens skyld hvis de ikke vinder, så ingen grund til at blive sur på dyret. Det er da en selv man skal blive sur på, for det er jo i bund og grund én selv som ikke har gjort det godt nok med forberedelserne og under selve udstillingen.

• #10   28. sep 2008 Altså det sted vi fik kat fra, der var det så store voliere at jeg ikke synes det var synd, både inden for og med adgang ud til...

• #11   28. sep 2008 I den omtalte udsendelse jeg så, synes jeg bestemt ikke at volierene var store og det så ikke ud til at kattene nogensinde kom udenfor.
    Mener også at nogle af kattene sad i bure

• #12   28. sep 2008 Mine katte kommer nu heller ikke udenfor... de har deres eget 3-værelses bur som de deler med mig og Luka... og jeg tror nu ikke de mistrives af den grund...
    Jeg ved opdrættere med mange katte har deres hanner i bur, når hunnerne er i løb, men det har jeg nu aldrig praktiseret...

• #13   28. sep 2008 Prøb at tage en smut ind i kattegall. og prøv så at se den reaktion som kommer, når man synes at katten skal leve frit.... UUUUUHA da da, så falder kløerne lige med det samme.......

• #14   28. sep 2008 Skal de heller ikke efter min mening...

• #15   28. sep 2008 Vi har selv racekatte og prisen for sådan en er fra 4000 og opefter så vores have er indhegnt da det for dyrt at de løber rundt og bliver kørt over det samme med hunde de løber jo heller ikke frit rund

• #16   28. sep 2008 Jeg siger bestemt ikke, at katte skal have lov til komme udenfor. Selvfølgelig findes der katte som stortrives som ren indekat - fint nok med mig.
    Men det var det der med i udsendelsen, at nogle katte boede i bure hele tiden. Det var i hvert fald det indtryk man fik. Det synes jeg ikke er i orden.

• #17   29. sep 2008 Anne... det er det bestemt heller ikke efter min mening... mine er over det hele, undtagen i soveværelset om natten, for med 6 katte og 1 hund i sengen, ka der godt blive trangt :o)

• #18   29. sep 2008 Annelise H
    Thi hi - ja, det kan nok blive lidt trangt.

Kommentér på:
? om katte og udstilling

Annonce