{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Tyveri.. Hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Nu prøver jeg igen at lave et emne om hvad man kan gøre når hunden finder det spændende at "stjæle" ting..

Simba har altid gjort det, når han har haft muligheden.. Det ka være hvis jeg har en bluse hængene på en stol i hans højde.. så skynder han sig at hugge den, idet jeg kigger væk. Det ka være fjernbetjeninger.. Og alt andet.
Det er virkeligt trættende i længden...
Og nu står jeg i den situation at jeg muligvis snart flytter til lejlighed.. Og der har jeg ikke mulighed for at lukke ham inde i et "tomt" rum når jeg er i skole og lign..
Så nu er jeg sku lidt på den smiley

Råd søges.
Evt hvis i andre har erfaret det samme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveri.. Hjælp :)
  • #1   28. aug 2008 Kigger med, Bassen her gør det samme. Møg irriterende og har prøvet alt... :o)

• #2   28. aug 2008 >> BasseBoy << ,
    Har virkeligt også prøvet alt.. lige fra træning af "bytte ting", og til et hårdt nej.. - (hvilket hjælper hvis man griber hunden i det, i samme sekund...) Men desværre er han hammer ligeglad når han så har været hurtig nok til at stjæle.

Og nu er han jo en stor hund.. Så han ka nå mange ting i bord højder :S.
    Det mærkelige er at han aldrig gør den slags om natten osv.
    Men om dagen når jeg er væk fra et af rummene i kort tid, eller ikke er opmærksom på ham.. - ja så ka jeg være sikker på han har hugget noget.

• #3   28. aug 2008 Sjovt er det ikke, ved virkelig ikke hvad jeg har gjort galt. Har også byttet ting osv. Men han har længe luret at det eneste jeg vil, er at have det han har taget. -SÅ han løber da bare...
    Du skal ikke tage fejl af, at Basse er lille, vender du ryggen til i 5sek så hopper han op på bordet og snupper mobilen, fjernbetjeningen-you name it...

• #5   28. aug 2008 * I've got it all *, Nix... Han ka finde på det, selvom han lige er blevet aktiveret og er træt osv...

>> BasseBoy << , ja de syns det er direkte sjovt at gøre det "forbudte". Og de er møg hamrende hurtige..

Charlotte F & det snigende uldtæppe Boy .,
    Det ku jeg selvf prøve.. Forstår bare ikke hvorfor han gør det. Og når man ikke forstår situationen, er det svært at finde rette løsning.
    Er jo som om han finder det sjovt, netop fordi han ved det er forbudt..

• #6   28. aug 2008 Det lyder lidt som om din hund har fundet ud af, hvordan han skal få din opmærksomhed. Heller dårlig opmærksomhed end ingen opmærksomhed. Ubevidst har du dermed forstærket (belønnet) ham for samme ved netop, at koncentrere dig om ham, når det sker.

Løsning: Mere motion, mere aktivering og flere øvelser, så han dels kan få brugt sin energi på anden måde og dels får alternative metoder til at opnå din kontakt.

• #7   28. aug 2008 * I've got it all *, har jeg prøvet med "ligegyldige" ting han fik fat i.. hjalp intet. han bed det totalt i stykker selvom jeg ikke gav opmærksomhed..

Og det er noget rigtigt møg, hvis han har fat i noget som absolut ikke må ødelægges. eller kan skade HAM.

• #8   28. aug 2008 * I've got it all *, er lidt svært at løse det, idet man vender ryggen til, eller ikke er hjemme.. der er sku grænser for hvor meget jeg har råd til at erstatte :S
    Har mistet 4 tlf'ner på denne måde..

• #9   28. aug 2008 - og en masse andet. men de dyre ting er bare noget rigtigt møg at få ødelagt.

og hmm.. jamen hvad gjorde du så, idet hunden tog tøj eller lign.. lod den ødelægge det?

• #10   28. aug 2008 Det er bare noget møg.. forleden var det ledninger han begyndte at gnave i... og kan jeg sku ikke bare ignorere....

• #11   28. aug 2008 Har slet ikke tal på hvor mange ting han har ødelagt.. i sin tid foregik det også når jeg sov.. (er han dog stoppet med).

• #12   28. aug 2008 når jeg ikke er hjemme, ligger han og sover..
    Men igen, pt har han også et rum hvor han ikke ka ødelægge nogle ting, når han er selv hjemme.

• #13   28. aug 2008 Det irriterere mig bare noget så grueligt at det er så svært med den vane..
    Jeg har lært den hund så mange ting, og vænnet ham af med alle andre dumme idéer. Men det her er virkeligt slemt..
    Og er svært at fjerne alt fra de andre rum, som kan skade ham, eller virkeligt ikke må ødelægges.

• #14   28. aug 2008 * I've got it all *, ja kan ikke beskrive hvor belastende det er.. og nervepirrende...
    Både for hans skyld, og for de ting man har "kær" :).

Hvilke trænings metoder modtog du fra adfærdsbehandleren?
    Udover at ignorere den slags "unoder". smiley

• #15   28. aug 2008 thresa 41 år K, jeg har brugt den metode med nej og konsekvens i over et år nu... hjælper ikke. kun når jeg griber ham direkte i at tage tingene.. men han er tit så hurtig at jeg ikke når at reagere, når han ligger under sengen og er i færd med at ødelægge noget forbudt..

• #16   28. aug 2008 * I've got it all *, jeg roser ham meget når han er god.. også når han ligger og slapper af, som du nævner smiley

Han har også aktiverings legetøj.. kong f.eks... men han gider ikke lege med det. - kun bide i det.

har dog aldrig prøvet at ignorere hans "stjæleri" gennem længere tid...

• #17   28. aug 2008 Min hund har gjort noget lignende. Dog var der ofte tale om småting som kuglepenne og blyanter.
    Han gjorde det fordi han vidste at jeg løb efter ham når han gjorde det. Jeg gir dig ret i, at der er visse ting man ik kan ignorere, så jeg lærte istedet min hund, at aflevere tingen til mig, og så blev han belønnet for at aflevere.
    Han gør det så helddigvis ik længere, og jeg kan lade alt mit lort ligge og flyde igen:)

• #18   28. aug 2008
    *Camilla KJ og turbo-hunden *, okay.. jeg har også prøvet den med bytte, og beløning.. og den virker - til tider.
    Andre gange slet ikke desværre...

• #19   28. aug 2008 Husk at altting tar tid:) Normalt går jeg meget ind for metoden med at ignorere. Men jeg kan simpelthen ik bare sidde og kigge på en hund der ligger og splitter en af mine ejendele ad.

• #20   28. aug 2008 I`ve got it all- Uha klog hund:) Det havde jeg også på et tidspunkt overvejet om min hund gjorde. Men så klog tror jeg ik han er....hehe.

• #21   28. aug 2008 * I've got it all *, præcis.. simba syns simpelthen det er så skægt med den metode.. og er jo bestemt ikke formålet med det.

men jeg tænker lidt, om hunden så ikke har svært ved at finde grænsen? mht hvem der bestemmer, hvis man "tillader" ham at gøre noget han ved er forbudt..

• #22   28. aug 2008 Pia- har du mod på at ignorere hunden tror jeg det er vejen frem. Men det kræver også at du gør det 100%

• #23   28. aug 2008
    *Camilla KJ og turbo-hunden *, jeg blir gal af at se ham ødelægge ting.. så har det på samme måde. men er det nødvendigt, må man jo prøve det. som jeg ser det, er der ikke andre muligheder tilbage :S

• #24   28. aug 2008 Hehe sådan er hunde jo så forskellige. Min hund blev så stolt når han blev rost for at aflevere ting.

• #25   28. aug 2008 *Camilla KJ og turbo-hunden *, ja det er jo det smiley

Simba morer sig bare over at ha den "magt" at han står med noget i kæften som han ved jeg gerne vil ha tilbage... og gider jeg ikke jagte ham, kommer han hen og står med det, og gider først slippe laaang tid efter. eller også gemmer han sig under sengen eller trappen, og ødelægger det.

• #26   28. aug 2008 Min hund stjal på et tidspunkt sko hjemme ved mine forældre. Det var udelukkende for at få opmærksomhed, og da han fandt ud af at der ik var nogen der løb efter ham, stoppede han med den leg. Dog bed han ik i skoenen, så det var lidt lettere at ignorere.
    Jeg har så vidt muligt også ignoreret. Men når han stjal vigtige ting benyttede jeg byttelegen.

• #27   28. aug 2008 Jeg frygter hvordan køkken og værelse kommer til at se ud, den dag han har fri adgang til de andre rum, når jeg ikke er her... Griner

• #28   28. aug 2008 Jeg indskyder lige, at vores bytteleg gik ud på at hunden kom hen til mig med det han havde stjålet. ik noget med at jagte ham rundt.

I`ve- Imponerende at du kunne bevare roen:)

• #29   28. aug 2008 *Camilla KJ og turbo-hunden *, det ka simba oss være god til, hvis jeg ikke løber efter som en idiot. griner.
    Er bare ikke altid han kommer igen, og afleverer. Er derfor den løsning kun virker "halvt" på simba.. for han har endnu ikke tabt den lyst til at stjæle.
    Så måske man sku gøre som * I've got it all * foreslår.. Er det eneste jeg ikke har prøvet at holde fast i...

• #30   28. aug 2008 Og må hellere smutte til køjs. skal op kvart i 5 og op til mat - test. Puh smiley
    Kan i sove godt.. og tak for de gode råd.

• #31   28. aug 2008 * I've got it all *, Takker :o) Ja.. må være stærk. Griner.

Nat nat smiley

• #33   28. aug 2008 Pia- Det tror jeg er vejen frem, hvis du ved du kan gøre det 100%.

• #34   28. aug 2008 Lone- Det var dog en fantastisk klog hund:)

Jeg sidder og er glad for, at min hund ik er så stor, og derfor ik kan nå andet end sofabordet:o)

• #36   29. aug 2008 Lone ., Haha.. Simba er også helt vild med at hugge sodavands-flasker.. Og ødelægge dem. Og er der cola i, er det jo mums. Skøre dyr :o)

*Camilla KJ og turbo-hunden *, Ja det må prøves smiley Vil starte det allerede i weekenden, når jeg har fået gemt mine "må-absolut-ikke-ødelægges"-ting lidt væk.. Gg.

thresa 41 år K, takker smiley

Kommentér på:
Tyveri.. Hjælp :)

Annonce