{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Jobsamtale - hvad siger man? {{forumTopicSubject}}

I morgen skal jeg til mit livs første rigtige jobsamtale...
Har haft massere af job men aldrig været til nogle sådan seriøse samtaler...
Da jeg lige om lidt er færdig uddannet har jeg ansøgt om at komme på sygehus og skal i morgen ud og se afdelingen...

Men.... Hvad skal jeg sige? He, jeg har jo skrevet om mig i min ansøgning... Har self nogle spørgsmål til dem, men hvad forventer de af mig til sådan en samtale`?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobsamtale - hvad siger man?
  • #1   25. aug 2008 Hos os beder vi personen fortælle lidt om sig selv, famile, interreser osv.

Som regel stiller vi langt de fleste spørgsmål.

De vigtigste er efter min mening at være sig selv og svare ærligt på deres spørgsmål

• #2   25. aug 2008 Oki... Men det har jeg jo skrevet kort om i min ansøgning... Ikke at de ikke må vide mere, men jeg fik bare afvide at det gad de ikke læse om... smiley

Men godt hvis de stiller spørgsmål.. Det kan jeg da lige klare smiley

• #3   25. aug 2008 de plejer at spørge dig om ting, fx "Beskriv dig selv" dine erfaringer osv..

Det er en god ide at skive det ned i stikord hjemmefra, (især det med at beskrive en selv, det er enormt svært syntes jeg, især når man sidder og er nærvøs)

og så husk at læse lidt om virksomheden, de spørger sikkert også hvad du kan gøre for dem (eller hvad de kan bruge dig til, eller en anden formulering, men med samme hentydning) så er det godt at kunen lidt af deres historie..

Husk at komme til tiden, smile, virke selvsikker selvom du er nervøs, tale klart og tydeligt (uden at råbe *g*) bruge normalt sprog, dvs ikke alt for meget slang, heller ikke hvis det er en ung du skal ind til..

Virk naturlig, og en med masser af gå på mod smiley

og øøh.. tja, tror det var det XD

Held og lykke med det smiley

• #4   25. aug 2008 Det er svært at vide, hvad de forventer af dig...
    men vær dig selv.
    forbered dig ved at skrive nogle spørgsmål ned hjemmefra - ving dem evt. af, hvis spørgsmålene bliver besvarret i løbet af samtalen.

spørg også ind til, hvad de kan tilbyde dig!!

- og lad være med at sidde med korslagte arme smiley

Held og lykke

• #5   25. aug 2008 oki...... Og det vil de spørge om selvom jeg har skrevet om det i min ansøgning`?

• #6   25. aug 2008 Vær forberedt på at de helt sikkert vil spørge dig om 3 gode sider ved dig selv, og 3 dårlige.. den kommer næsten hver gang ;-D

• #7   25. aug 2008 det kan de godt finde på, så kan de sikre sig det er dig der har lavet ansøgningen smiley

• #8   25. aug 2008 Kropssproget er noget jeg ligger meget mærke til når vi har samtaler.

Spørgsmål hos os kunne være

Er du konfliktsky

Kan du efterleve en fællesbeslutning også selv den går dig imod

Hvad er en god hverdag på jobbet for dig

Hvad forventer du af os

osv

Men det er jo forskelligt fra sted til sted og vi er et lille sted, så hele personalegruppen deltager ved alle samtaler.

• #9   25. aug 2008 ja den med de dårlige-svage/gode-stærke sider kommer stortset altid

vær dig selv, slap af, virk ikke for nervøs, kig personen i øjenene

og de vil nok osse spørge om du vil fortælle lidt om dig selv, gør det kort, men beskrivende.

og ja de vil nok osse spørge om hvorfor du mener de kan bruge dig

• #10   25. aug 2008 Vi spørger aldrig om gode/dårlige sider direkte.

• #11   25. aug 2008 Oki det har da sat lidt tanker igang.....
    Meget rart at ha tænkt lidt over det, så man kan svare hvis man bliver spurgt

• #12   25. aug 2008 og det gør uikke noget du skriver stikord og tager dem med, så kan de se du er forberedt

• #13   25. aug 2008 Oki, der var min første tanke, at hvis man har stikord med så er det fordi man ikke kan svare for sig selv - agtigt?? men det er måske meget normalt med sådan nogle kort?

• #14   25. aug 2008 I ansøgningen plejer kandidaten jo at beskrive sig selv med nogle ord som "struktureret" eller "idérig" eller lignende. Jeg spørger gerne ind til nogle situationer, hvor disse egenskaber er kommet til udtryk. For at blive lidt klogere på, hvordan personen arbejder, hvad der motiverer dem, og hvad der "tænder dem af" ...

• #15   25. aug 2008 Husk for guds skyld at hvis de spørger hvad du synes er negativt ved dig selv.. Så SKAL du altså sige noget.. Og ikke bare at man f.eks er lidt tyk smiley

• #16   26. aug 2008 Mette - LooooL hehehe

Jamen min tanke er lidt at hvis man kan nævne nogle negative sider, så er man også bevidst om dem, og arbejder derved med dem.. Det er vel så alt i alt en positiv ting... Så derfor er jeg ikke nervøs for at skulle nævne nogle dårlige. Men man skal self ikke svine sig selv til smiley

Kommentér på:
Jobsamtale - hvad siger man?

Annonce