{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.241 visninger | Oprettet:

Jobsamtale {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er blevet ringet op idag og skal til jobsamtale imorgen.
Jeg har min sidste eksamen den 23. i denne måned og kan derefter kalde mig selv pædagog.
Jeg har søgt en masse stillinger omkring Næstved. Dvs. jeg har søgt 4. det er hvad der har været. Men det her er i en vuggestue og jeg vil rigtig gerne arbejde med børn i alderen 0-3 år.
Vuggestuen ligger vægt på empati, respekt og rummelighed.
Så nu vil jeg hører hvad I mener disse ord har af betydning for arbejdet i en vuggestue.

Selvfølgelig vil jeg også tage imod, hvis der er nogen der har gode råd til en jobsamtale.
Jeg er godt nok spændt og det bliver nok værre imorgen. Det kommer jo til at sidde lidt flere mennesker end der gør til en eksamen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobsamtale
  • #1   9. jan 2008 Jamen det bliver jo spændende både med jobsamtale og eksamen smiley

Jamen det vigtigste til sådan en jobsamtale er at være sig selv 100%- og ikke være bange for at sige gode ting om sig selv! Som arbejdsgiver tæller det hvis man har en god selvtillid og en udstråling! Husk at fortælle dem hvor meget du brænder for dette job- og hvorfor du søger hos netop dem!

• #2   9. jan 2008 De ord er essensen i al omgang med andre mennesker.....Og det er tit ord der bruges i forskellige jobannoncer.....det er nærmest blevet en standardbemærkning inden for vores fag......Og faren er, at det KUN er ord.......Rummelighed og empati og self. respekt er vigtig i fh til børn.....for ved at vise den attitude overfor børn, viser man et godt eksempel og giver forhåbentlig de egenskaber videre..

• #3   9. jan 2008 Ja, jeg tager det hele på en gang. Synes man er ret presse i slutningen af sin uddannelse. SUen stopper og selv om der bliver sagt at der mangler pædagoger, så er det ikke her hvor jeg søger. Og nu er det sådan at kæresten og jeg lige har købt hus. De to første måneder efter jeg er færdig, får jeg ingen pænge selvom jeg er i A-kasse. Derfor kunne det være rigtig dejligt med et job.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg vil egne mig rigtig godt til jobbet, men jeg ved også at jeg er nyudannet og ikke ved alt endnu. Men hvis ikke de ser min mangel på erfaring som noget negativt. Så er jeg sikker på de vil blive rigtig glade for mig.

• #5   9. jan 2008 Held og lykke med samtalen. Jeg arbejder selv som HR-konsulent, så det er mig der sidder "på den anden side af bordet". Det jeg lægger vægt på er kort sagt at finde den rette mand til jobbet - og det rette job til manden. Det handler altså om, at jeg får en fornemmelse af at dette bare er dit drømmejob, og at du vil komme til at trives i vores virksomhed. Så mit bedste råd er - bare vær dig selv. Tænk over, hvad der virkelig betyder noget for dig - hvad er et godt job, en god chef, en god kollega, en god arbejdsplads for dig? Og så skal du bare turde stille spørgsmål, så du kan finde ud af, om arbejdspladsen kan være din drømmearbejdsplads.

Held og lykke

• #6   9. jan 2008 Jeg har en veninde der nærmest sidder og skriver et "manuskript", hvis hun skal til en samtale, som hun så kan lire af...
    Det bryder jeg mig ikke om!

Jeg sætter mig selvfølgelig ind i arbejdspladsen og forberede et par spørgsmål, men ellers forsøger jeg bare at møde op...som mig og så tage den derfra, og indtil videre har jeg ikke været til en eneste samtale UDEN at have fået jobbet, så noget må jeg da gøre rigtigt!!!

Pøj pøj imorgen forresten!!!

Jeg er selv arbejdssøgende lige nu, og har flere ansøgninger ude, som jeg håber at høre fra!!! ;o)

Kommentér på:
Jobsamtale

Annonce