{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Jobsamtale {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg VED at der sidder mange herinde med guldkorn. Jeg skal til et par jobsamtaler i den her uge og er så småt ved at forberede mig.

Jeg er blevet bedt om at tage udtalelser og eksamensbeviser med. Men - hvor "gamle" beviser og udtalelser ville I tage med? Jeg har jo et eksamensbevis fra gymnasiet, men tænker at det fra universitetet er mere sigende? Jeg har også en udtalelse fra et "sabbatårsjob", som måske er knapt så relevant for stillingerne, men ville I tage den med, bare fordi? Den er fra 2009/2010 smiley

Ellers tager jeg gladeligt imod ALLE de fifs, tips og tricks I har - jeg har været til samtaler før, men der har jeg ikke haft så meget tid til at forberede mig. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobsamtale
  • #2   8. jan 2018 Øjenkontakt og smil når jeres øjne mødes. Ikke før så det virker påtaget.
    Tænk på en dejlig oplevelse - så virker du naturlig da du ikke skal ''fake ''

Fast håndtryk

Ingen hænder under bordet

Ingen albuer på bordet

Ingen leg med kuglepenne, hårtot og andre indikationer for at du er presset

Træk vejret ! Tænk over dit svar. Tag det helt rooooligt.

Forbered dig på alle mulige spørgsmål også dem de ikke må stille omkring babyer.

Rolig med makeup og parfume.

Gå i bad og hvis tendens til at svede meget i stressede situationer så omvej farve på trøje og antiperspirant

Tandtråd !! God ånde er lækkert for den der sidder overfor

Sælger din talenter og ikke dit køn.

Jeg kender dig ikke men har siddet til mange samtaler så du må ikke tage noget personligt.

• #5   8. jan 2018 Hvilken type job er det?

• #6   8. jan 2018 Tusind tak for indspark og held og lykke smiley Det er 2 virkelig spændende stillinger som jeg skal til samtale ved samme dag - i forskellige virksomheder. smiley Jeg tror jeg er helt færdig torsdag aften smiley

Det er begge dele stillinger som kvalitetsmedarbejder

• #7   8. jan 2018 Jeg har altid mit uddannelsesbevis fra seminariet samt min kontoruddannelse med. De ældre fra gymnasiet er irrelevant (men jeg er også ældre end dig).
    Desuden er udtalelser altid gode at have, især hvis du ikke har nogen fra de sidste par år. Husk at tænk på før du møder op, at de har valgt dig iblandt mange, så det er de sidste ting, som skal passe nu.
    Kemi, din måde at håndtere en samtale på samt om du er åben for deres eventuelle krav.
    Lad være med at dress for meget op, men mød op i et pænt sæt tøj - der er dig. Så de ser hvem du er som person og ikke et glansbillede. Og ja, husk at overvej tyggegummi samt deo før du møder op. Nervøsitet giver dårlig ånde, hvorfor ved jeg ikke, men den passer på mig hver gang.

• #8   8. jan 2018 Hov, glemte helt. Pøj PØJ smiley

• #10   9. jan 2018 Jeg har udtalelse fra min sidste arbejdsplads (stoppede her 1/1), samt en fra tidligere ansættelse i 2016. Og så har jeg fra 2009 som tidligere beskrevet. Men jeg tager bare det hele med, så må jeg se hvor meget de vil have. Jeg har påtænkt at lave en liste med referencer at tage med også, som de kan få hvis de er interesserede.

Endnu engang tak for held og lykke'r og pøj pøj'er. smiley Jeg er enormt spændt og håber da bestemt også på et positivt udfald. Det er begge to virkelig virkelig fede muligheder.

Kommentér på:
Jobsamtale

Annonce