Kilde: Dyrenes Beskyttelse
Redder reveunge i net
Redder reveunge i net
Slå lyden til
00:00
/
02:11
LIVE

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• En lille panel skal males 205 kr.
  • Udluftning af gulvvarme 500 kr.
  • Rengøring af Lejlighed/Værelse 1.500 kr.
  • Utæt dør/dør binder 1.500 kr.
  • Ophæng af gardiner og fladskærm 500 kr.
  • Skift af tag 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at skifte navn
  • #1   17. aug 2008 ja jeg skiftede navn sidste år

• #2   17. aug 2008 jeg, jeg har fået slettet et efternavn, så mit mellemnavn blev til efternavn..

Mine venner sagde ikke noget, banken skriver stadig mit gamle efternavn som mellemrum istedet for XD

• #3   17. aug 2008 hvad sagde venner og familie til det? og havde de svært ved at kalde dig dit nye navn?

• #4   17. aug 2008 jeg snakker mest fornavne smiley da det er mit fornavn jeg vil skifte

• #5   17. aug 2008 Hvorfor i himlens navn skal du skifte navn Simone er da sødere end Solbjørk, Jeg kunne heller ikke lide mit navn da jeg gik i skole,med med alderen har jeg vænnet mig til det " ha ha "

• #6   17. aug 2008 hmm personligt kunne jeg aldrig finde på at skifte navn. Men er nu også rimeligt tilfreds med mit simple Gitte. Det er et navn mine forældre har brugt tid på at finde og det vil jeg ikke tage fra dem. Jeg er og bliver en Gitte, sådan er det bare...

• #7   17. aug 2008 Hvorfor skal man hedde sådan noget unikt og mystisk?? Det er da ikke navnet der giver en personlighed, men ens væremåde mener jeg..

• #8   17. aug 2008 Evi- da jeg har nogle meget dårlige minder med det, og hver gang jeg hører nogen sige det til mig, så får jeg kuldegysninger i hele kroppen og stivner lidt.. Minder bare om skældud og folk ikkke forstår mig. Det hænger fast i en fortid jeg ikke kan li

• #9   17. aug 2008 ja har skiftet i 2002, fra jeannette H t malou sinette vallie hein , d var lidt svært i starten men nu har alle vendt sig t det, og d r kun hvis jeg møder nogen som jeg ikk har set de sidste 10 år der sfølig ikk v d der kalder mig v d gamle.

Jeg var t Nummerolog smiley

• #10   17. aug 2008 min mor har også indrømmet at Solbjörk passer bedre til mig end Simone.. Så støtten er i hvert fald der

• #11   17. aug 2008 Jeg har gået i skole med en pige der skiftede navn fra camilla til denise, og det var ret svært at vende sig til hun hed noget andet.. Jeg har dog selv tænkt på at skifte mit eget navn men det er en længere forklaring.. Jeg har dog ikke gjort det, og tror heller ikke at jeg kommer til at gøre det.

• #12   17. aug 2008 malou- det har jeg også overvejet om jeg skulle prøve.. Men jeg har bare sådan en passion for dette navn. Som om det bare gør mig meget gladere ved tanken om at hedde det

• #13   17. aug 2008 Simone.. jamen jeg er døbt Kristina og ændrede navn til Stinna..

min mor stedfar og søster kalder mig stadig Kristina mens min biologiske far kalder mig Stinna

det gør mine venner og kollegaer oz

• #14   17. aug 2008 Solbjörk har jeg aldrig hørt nogen hedde, men ja en gang skal da være den første. jeg er jo også bare en kedelig konservativ jyde. smiley

• #15   17. aug 2008 jamen jeg kender heller ingen som hedder det, jeg hørte det en dag i et eller andet program, og ja.. blev helt skudt af det

• #16   17. aug 2008 Simone/Solbjörk.. hvis det er det du vil og hvis du føler dig bedre tilpas med det, så er det lige netop det du skal gøre smiley

• #17   17. aug 2008 rotterne- jeg er også ligeglad med hvad andre siger om det.. Men ville gerne høre hvordan det var for andre at skifte navn smiley
    Men det hjælper jo selvfølgelig når mor også mener det passer bedre til mig..

• #18   17. aug 2008 Jeg kan heller ikke lide mit navn (Tatiana) men jeg kunne aldrig finde på at skifte det da jeg tror jeg hurtigt vil blive træt af hvis jeg heletiden skulle minde folk om mit nye navn ...

• #19   17. aug 2008 Synes bare ikke at jeg skal gå rundt med et fornavn jeg hader folk kalder mig..

• #20   17. aug 2008 men jeg sys nu oz simone r et flot navn:) men sys du skal gøre d hvis du har lyst

• #21   17. aug 2008 min søster har skiftet navn og jeg kalder hende ved det gamle.. Må indrømme at jeg ik forstår hvorfor man ska skifte sit fornavn..

Ku dog så godt finde på at få tilføjet et mellemnavn.. Men det navn hedder min kat så det er vist ik så smart =D

• #22   17. aug 2008 Malou- ja det er vel nok smukt, men det er ikke smukt til mig.. Det er bare ikke mit navn..

Tumling- jeg synes på en eller anden måde det er respektløst over for din søster ikke at kalde hendes nye navn.

Jeg skifter navn fordi jeg simpelthen bare ikke kan med mit nuværende. Det navn og jeg har brugt vores tid op sammen.. Det navn er fortid og ikke fremtid

• #23   17. aug 2008 Simone D - kender en der altid prønentere sig som Minni, men hedder noget andet "på papiret" folk kalder somregl en det som man prøsentere sig for at hedde smiley

• #24   17. aug 2008 Simone: Hun har kun fået sit for at være på tværs =)

• #25   17. aug 2008 rotterne- ja mange har grint af at jeg vil hedde Solbjörk, jeg siger bare det er smukt.. smiley
    og ja de vænner sig til det..

Yllil- ja det rigtigt, men det er lidt svært for dem som kender mig i forevejen smiley

Tumling- det er der nok også mange som mener om mig,men er ikke derfor..

• #26   17. aug 2008 må indrømme at jeg syntes det er lidt respektløs overfor forældrene at skifte fornavn.. Somom man ikke kan lide det navn de har givet en..

Kan tilføje at mit nuværnede navn er det jeg rent faktisk er døbt til at hedde smiley

• #27   17. aug 2008 tumling.. det var da noget være bøvl for at være på tværs.. så er der da nemmere måder at være på tværs på..

mon ik det bare er noget I tror hun har gjort for at være på tværs?!

• #28   17. aug 2008 Det er da synd du har det sådan,så bare se at få det skiftet, din familie og vennekreds vænner sig da nok til det med tiden

• #29   17. aug 2008 Jeg blev dødt Annegrete Maria Kjærsgård Ahm, men ændrede mit navn til Grete Daniela Nattalie Ahm.
    Jeg havde en nummerlog der kunne fortælle at jeg kun havde oplevet meget negative ting i hele min barndom, men mit efternavn havde været med til at holde en nogenlunde balance. Og jeg kunne kun give hende ret i det. Jeg havde ikke fortalt hende noget om mig selv, kun skrevet mit navn ned på et stykke papir sammen med min fødselsdato.
    Jeg har altid hadet Annegrete, som min far syntes var et pænt navn,men jeg har altid syntes det var gammeldags (ved godt Grete også er gammeldags), men fra helt lille og indtil jeg ændrede mit navn er jeg blevet kaldt Grete af min mor, famile og venner/klassekammerater. Så det var helt naturligt for mig og ændre det til noget jeg kunne li'.
    Men der kom da også røre i familien, fordi jeg tillod mig at ændre mit navn til det jeg har i dag.
    Jeg har det mere naturligt når jeg præsentere mig som Grete og ikke som Annegrete. Jeg er i dag 27 år gammel og ændrede mit navn i 2001, da jeg var 21 år.

Så Solbjörk gør hvad du finder bedst i dit hjerte, som du føler du bedre kan håndtere..... smiley

Og hvis du har spørgsmål ja så er du velkommen til at skrive en PB.

• #30   17. aug 2008 det blev lavet inden hun var 18 for så sku hun vist ik betale.. eller lign.. OG det blev lavet med meget kort varsel

• #31   17. aug 2008 har ik en skid med alder at gøre..
    det er statens regler der gør sig gældende..

og mit blev oz ændret på kort tid..

• #32   17. aug 2008 det var før de nye regler blev indført..
    Og da hun sagde at hun overvejede det spurgte hun om råds til det og lagde kortene på bordet og sagde at jeg ik vil kalde hendes nye navn da jeg ik vil ku vende sig til det.. Og det var fair nok hun så bare helst at jeg gjorde det.. Så ka ik se hva problemet er når jeg har meldt ud fra starten at jeg ik ville og der er flere i min familie der ik ka vende sig til at kalde hende det..

• #33   17. aug 2008 det er et navn!!

hun er jo ik blevet lavet om til en mand... jeezz al'så..

• #34   17. aug 2008 Jeg fatter bare ik pointen i at man ska skifte navn og sådan er det..

• #35   17. aug 2008 fair nok

• #36   17. aug 2008 jeg fik ændret navn gratis som 20 årig (eller var det 21) gratis.. FOrdi det blev skiftet til noget familie noget (min far har samme efternavn)

• #37   17. aug 2008 der er da en skuespiller der hedder solbjörk højfeldt:-))

jeg troede man skulle være over 18 for at skifte navn, det har jeg da 'bildt' min datter ind:-))

• #38   17. aug 2008 mener man skal have forældre underskrift hvis man er under 18

• #39   17. aug 2008 jeg har over 2 omgange både ændret efter- og fornavn

Det var MIT valg, og jeg var og er ærligt talt ret ligeglad med hvad min omgangskreds mener/mente om det. Det er trods alt mig som skal slæbe rundt på navnet, og derfor må det osse være op til mig om jeg er gladere for at hedde noget andet.

Hvis du hellere vil hedde noget andet, ja så må din omgangskreds altså bare vænne sig til det. Men du kommer nok til at acceptere at ikke alle fra før-navneskiftet vil ende med at kalde dig det nye navn.

• #40   17. aug 2008 tak for svarene alle sammen smiley

Jegjeg har besluttet mig for at gøre det... og hvis det er så slemt, jamen så kan man jo bare ændre det tilbage igen hvis det er det jeg vil.. Men tror jeg næppe smiley

Kommentér på:
at skifte navn

Annonce