{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Spørgsmål i forbindelse med reglerne {{forumTopicSubject}}

Der står følgende i reglerne

"5.4 Oprettelse af hunde

HundeGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til hunden, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af HundeGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en hund her på siden.

1. Du skal have tilknytning til hunden.
2. Alle billeder skal være tydelige og af selve hunden!
3. Hunden må ikke oprettes som salgsannonce!
4. Hunden må ikke være solgt ved oprettelsen!
5. Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
6. Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne

Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.

Det er ikke tilladt at oprette flere hunde i samme galleri; opret venligst kun et galleri per hund.

Vi kontrollerer jævnligt de oprettede hunde og sletter uden varsel alle hunde, som ikke opfylder alle betingelserne.

5.5 Hunde der er oprettet mere end en gang
Det er ikke tilladt at en bruger opretter den samme hund flere gange, f.eks. for at kunne vise flere forskellige billeder af hunden. HundeGalleri.dk henviser til at man i stedet benytter Fotoalbums på siden. Hvis dette ikke overholdes vil brugeren blive bedt om at slette de overflødige hunde. Hvis brugeren ikke reagerer på henvendelsen, vil alle de pågældende hunde der er ens blive slettet. "
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På hestegalleriet er der i følge samme regler (bare hvor der står hest i stedet for hund) tilladt at have part, passer og rideskoleheste (man min. rider 1 gang om ugen og selvfølgelig med tilladelse fra ejer) oprettet..

Så tænkte på om man herinde også måtte oprette hunde man enten passer eller går tur med min. 1 gang om ugen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål i forbindelse med reglerne
  • #1   14. aug 2008 Når man stemmer ind/afviser står der yderligere at hunden skal være ens egen.

Men det er jo et spørgsmål om hvad der vurderes at tilknytning er...

Jeg mener jo i hvert fald ikke at en hund man lufter osv må oprettes her. Jeg synes det er træls nok på hestegalleri at folk har 20 heste i profilen hvoraf halvdelen er oprettet 5 gange under forskellige brugere osv...

• #2   14. aug 2008 ih, kan se der ingen HA'er er på, så må hellere vente pænt på en af dem kommer på smiley

• #3   14. aug 2008 Det med de regler er noget rod, for de er forskellige fra hvert galleri. På kattegalleriet er det tilladt at beholde sine killinger oprettet efter salg, hvis de var oprettet inden salg. Det må man ikke herinde. Så fordi de må noget på hestegalleriet er det ikke sikkert du må det her.

• #4   14. aug 2008 Det er også derfor jeg spørger hvad reglen er smiley

Herinde må man ikke have solgte/bortgivne hunde oprettet, jeg fik hvertfald slettet Joy, da hun blev oprettet hos ny ejer..

• #5   14. aug 2008 Som HAer på HesteGalleriet kan jeg kun sige at har du ejers tilladelse til at oprette en hund du har et forhold til såsom at du passer/går tur med den når ejer ikke selv har tid så vil jeg mene at du opfylder kravene om tilhørsforhold du skal blot gøre opmærksom på at det ikke er din egen men en du passer ligesom ved hestene.

Hilsen Jeanne

• #6   14. aug 2008 Jeanne M - ja men som skrevet før er reglerne anderledes.. fx på hestegalleri må man gerne have solgte heste opretter, her må man ikke have solgte hunde oprettet

• #7   15. aug 2008 okay, mange tak smiley

• #8   15. aug 2008 Lige en detalje, du må faktisk heller ikke beholde hestens profil i HesteGalleriet hvis den nye ejer ikke acceptere dette, så her er reglerne ens.

Hilsen Jeanne

• #9   15. aug 2008 Jeanne M - okay smiley

• #10   15. aug 2008 Jeanne -det er vel næppe i reglerne det står (jeg kan i hvert fald ikke finde det) at den kun må beholdes hvis ny ejer accepterer det. Det er vidst en hjemmestrikket HA-regel;o)

Men her på hundegalleri står ved accepter/afis at hunden skal være brugerens egen... Hvordan kan man som HA'er så sige at man gerne må oprette en passer-hund, hund man lufter osv?

• #11   15. aug 2008
    Michelle *strid kælling * - det samme står der på heste galleriet, det er forstået på den måde at det ikke må være fake profiler (som der desværre er mange der laver på hestegalleriet)

• #12   15. aug 2008 Tanja -det er ikke det der står, og heller ikke det jeg forstår ved reglen. Eftersom der findes en regel om tilknytning, og at der osse ved opretteelse står at hunden skal være ens egen, så kan jeg ikke se hvordan det kan tolkes som at den ikke behøver at være ens egen.

Med heste kan jeg bedre forstå det, da det er meget almindeligt at gå til ridning uden at have egen hest (sådan er det jo for de fleste unge piger. Det er kun de få rå der er så heldige at få egen hest)

Men med hunde -alts endten har man hund, eller osse har man ikke...

• #13   15. aug 2008 Michelle - Det kan det så åbenbart godt.. i og med tilknytning ikke nødvendigvis er = ejes

Det er også helt normalt at være hundelufter for en bestemt hund..

• #14   15. aug 2008 Men det er heldigvis ikke dig der laver reglerne, og hvis en HA'er siger man må, så går jeg efter det, eftersom det er DEM og ikke DIG der bestemmer hvordan reglerne skal tolkes

• #15   15. aug 2008 Tanja -jeg skælder jo ikke ud eller noget så rolig nu. Jeg synes bare det ville være møg-ærgerligt hvis hundegalleri skal til at være ligesom hestegalleri hvor hunde er oprettet 10 gange hver (det gør det en hel del sværere at spotte en faker osse), ofte hor ½-delen af billederne er de samme, og hunden har i øvrigt ikke været i ens varetægt de sidste 3 år...

Og Tanja -det er da en MEGET fri fortolkning. Når der ligefrem står sort på hidt at man skal eje hunden -hvordan dælen kan det så blive til "men går man tur med den er det osse ok"

• #16   15. aug 2008 synes også det er latterligt... burde være en regel om at man bor man i samme hustand som hunden er det ok.
    Men alt det der med; "Det er naboens hund, men jeg går med den engang imellem! eller "det er min farmors hund, men jeg klapper den når vi besøger hende". Ahhh...
    men jaja...

• #17   15. aug 2008 Michelle det er egentlig underligt at du ikke kan forstå reglerne du skriver jo selv at enten har man hund eller også har man ikke, når hunden ikke længere er din så har den ikke længere noget tilhørsforhold til dig og det er suverænt den nye ejer der bestemmer om den skal være feks. herinde altså må den over i et erindringsalbum istedet.

Som du selv siger det står sort på hvidt at man skal eje hunden, er det ikke svar nok ?

Nu er jeg helt ny i HundeGalleriet og aner faktisk ikke hvordan HAerne tolker og skal forholde sig til brugerbetinglserme, men det kan ikke være langt fra HesteGalleriets regler vil jeg tro.

• #18   15. aug 2008 Jeanne -jamen jeg synes jo netop det er klart nok. Man skal eje hunden.

Nu skriver en HA'er her i tråden så at det er helt ok at oprette en hund man går tur med engang imellem osv...

• #19   15. aug 2008 Hov -og jo der er tiltider endda meget langt fra hestegalleri's regler. F.eks. hpndhæves reglen om ikke at kommentere markedsannoncer herinde. Tiltider endda lige voldsomt nok, men det er jo så en anden sag.

Normalt (indtil nu åbenbart) må man osse kun oprette sin egen hund -altså ikke fætters, kusines, mosters som jeg går tur med nogengange osv.

herinde må der ikke reklameres for fotografering det må der på hestegalleri osv...

• #20   15. aug 2008 Hold da op et rod der nu kan blive. For så skal alle i familien jo også have lov til at oprette samme hund, så er det en familie med far, mor og to børn så kan hunden være herinde 4 gange, dertil kommer så opdrætter der jo oprettede hvalpen da den blev født, naboens datter der lufter Fido hver onsdag eftermiddag fordi forældrene begge arbejder længe den dag og så er vi oppe på samme hund 6 gange. Det er også meget moderne at man sender Fido videre når man ikke længere har tid til den, så Fido kommer til en ny familie med 3 børn der alle opretter hunden og selvfølgelig synes de det er synd at den gamlie familie skal slette deres profil da den jo stadig betyder noget for dem. Tjaaaaa tæl selv sammen hvor menge profiler Fido nu har herinde.

For mig er der ikke så meget at rafle om, enten ejer man hunden eller også gør man ikke, en hund = en profil. Eller også giver man alle lov til at oprette hvad de vil, hvor hvor skal man ellers trække grænsen?

• #21   15. aug 2008 Stellas -nemlig

• #22   15. aug 2008 Michelle *strid kælling * - personligt kan jeg ikke se problemet i det.. Det er et galleri for at vide sin hund frem, hvad gør det at den samme hund er oprettet flere gange?

Personligt har jeg ikke set heste 2 gange medmindre det har været en part jeg har og så er gået ind på ejerens brugere...

Men jeg syntes så også mange heste ligner hinanden uden at det er den samme hest smiley

The Dogfather, Pablo Escobar og Queen of Saba ! - Hvis du passer den min. 1 gang om ugen, så ja..

~Stellas Wedding Audition~ - efter som man ikke må oprette med henblik på salg og ikke må have solgte hunde herinde, kan opdrætteren ikke have det smiley

• #23   15. aug 2008 stellas: delvis enig. Synes nu stadig at alle der bor i hustanden skal have lov til at oprette hunden...
    ja, det betyder så at både mor, far og de 2 børn har hunden på deres profil (nok meget sjældent både far, mor og begge børn er på HG) men så snart børnene flytter hjemmefra, så bor de ikke med hunden længere. Eller skulle de sælge hunden, bor de heller ikke længere med hunden (= ejer ikke hunden længere).
    F.eks. må et lærestepar jo ikke oprette én bruger profil men bruge den bege to... dvs at kun én af parret må have hunden oprettet og den anden står til ikke at have hund... det er jo også lidt trælst!

Så jeg synes egentlig reglen burde være sole klar: Dem der bor i samme hustand som hunden kan have profilen oprettet... alle andre; nej.
    Dette udelukker lufte-personer, opdrætter, tidligere ejere, kusiner osv osv.

• #24   15. aug 2008 Men du må gerne have solgte katte på kattegalleriet, så vil jeg da også have lov til at have mine solgte hvalpe herinde. Desuden har jeg da stadig god kontakt til de fleste af mine hvalpekøbere og hvalpe.

• #25   15. aug 2008 The Dogfather, Pablo Escobar og Queen of Saba ! - hvis reglen er som på heste galleriet er det min. 1 gang i ugen smiley Ellers mener de ikke man har tilknytning til den, om de er lidt mere løse herinde skal jeg ikek kunne sige..

Det er bare ikke alle der har muligheden for at have deres egen hund, men er så hundepasser og kalder så den for "sin" hund.. selvfølgelig ved de godt de ikek ejer den, men på samme måde som børnene i familien siger det er deres hund, uden de ejer den smiley

• #26   15. aug 2008 Jeg er i og for sig ligeglad med hvad reglen er. Det der genere mig er at reglerne ikke er ens for alle få de forskellige gallerier. Det er jo ikke til at finde ud af hvad man må og ikke må.

• #27   15. aug 2008 Hvordan er reglerne egentlig på babygalleriet? Skal ungen slettes når den ikke længere bor hjemme?

• #28   15. aug 2008 Der må IKKE reklameres for fotografering imod betaling nogen steder på Gallerierne det er kommercielt salg, så det er ikke sandt.

Jeg er personlig ligeglad med om den samme hund/hest mv. er oprettet flere gange bare den nuværende ejer er indforstået med det og man anvender sine egne billeder, sådan tror jeg faktisk også man ser på det fra BIGADMINS side.

• #29   15. aug 2008 Jeanne -beklager men såda bliver det så ikke overholdt på hestegalleri (tag et kig i markedet derinde).
    Og derudover har en HA'er ligefrem siddet og hjulpet en bruger med at forfatte en fotograf-annonce. Brugere var dybt fornærmet over at den var slettet herinde, eftersom den var tilladt derinde (eller var blevet tilladt af en bestemt HA'er -det skal jeg ikke kunne sige)

• #30   15. aug 2008 Det skulle jeg da mene, jeg er inde næsten dagligt og slette alt kommercielt foto, udlejning af trailer, bedækninger, undervisning, som der tages penge for men ja der er nogen der er kreative og skriver det imellem linierne men de bliver som regel opdaget da mange brugere hjælper når de finder dem.

• #31   15. aug 2008 Jeanne -ja så tror jeg i HA'er skulle have en lille snak så i er enige. For vedkommende havde jo fået hjælp af en HA'er til at forfatte annoncen så den var "lovlig" samt at vide at så længe hun ikke tjente på det var det tilladt.

• #32   21. okt 2008 Man burde KUN have lov til at have en profil med en hund, hvis man ejer den !!
    Længere er den ikk.
    Jeg ville da ikke bryde mig om at en pige som lufter min hund, har billeder og tekst af den på en hjemmeside.
    Personen kender jo ikke min hund som jeg gør.
    Den person der har papire på hunden må have profil herinde.
    Og hvis en husstand er på mere end 2 børn, og de begge vil have hunden oprettet, jamen så må de jo deles om profilen, og dele koden til profilen.
    Istedet for at man skal se den samme hund 1000 gange.

• #33   21. okt 2008 Jeg har nu aldrig set en hund 1000 gange herinde :S

Og alle billederne er nogle jeg har taget, og hun har spurgt hver eneste gang..

• #34   22. okt 2008 Men det er stadig ikke din hund.
    Synes alle burde følge de oprindelige regler, med at hunden SKAL VÆRE ENS EGEN

• #35   22. okt 2008 Øh, hvems hund er det så?

Det er da mig der har hentet hende, betalt for hende, betalt dyrlæge regninger, det er mig der går tur med hende i det daglige, fodre hende, træner hende, samt går til træning med hende, og ja det er sjovt nok også mig der står som ejer på papiret i dansk hunderegister :S

• #36   22. okt 2008 tja -kigger man på hestegalleri hvor det jo er tilladt at have sin part-hest, solgte hest osv så er den samme hest ganske ofte oprette langt mere end blot 2 gange... Og det synes jeg er belastende...

Kommentér på:
Spørgsmål i forbindelse med reglerne

Annonce