{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

er du blevet angrebet {{forumTopicSubject}}

jeg prøver at samle lidt information da mine veninder og jeg havde en lille diskution om hvilke hunde der har angrebet flest mennesker og andre hunde. selv er vi blevet enige om de tre racer der ligger på vores topscore.

Så nu vil jeg hører jer om i er blevet angrebet af en hund eller jeres hund er blevet angrebet af en hund. så jeg kan se om vores top tre overhovedet holder..

det skal så siges at denne tråd skal ikek fyldes op med klip fra youtube og wikenpindia. men kun fakta om jeres egn personlig oplevlse.

Hvad var det for en hund ?
kendte du den ?
hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket )
hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?)
var i på neutralt område eller dens eller dit ?

jeg ville blive meget glad hvis du kunne svare ærligt og bare holde dig til spørgeskemaet og trådens spørgsmål

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er du blevet angrebet
  • #1   27. jul 2008 Futte blev for et halvt års tid siden angrebet af en lille hidsig jack russel !
    -Jeg kendte den ikke, nej.
    -Futte gøede lidt af den på afstand, så tror at det var derfor.
    -Den bed ham én gang i ryggen, også fik jeg den skræmt væk.
    -Og vi gik og legede på en fodboldbane.

Håber det var svar nok : )

• #2   27. jul 2008 tusind tak... ja det var helt fint

• #3   28. jul 2008 Min hund Joey er blevet overfaldet. Jeg er kun næsten, men det er Joey jeg her skriver om.

Hvad var det for en hund ?: Muligvis amstaff. I hvert fald med noget amstaff i.

kendte du den ?: Jeg vidste på det tidspunkt ikke hvem det var.

hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ): Det var til et af Joeys første træf, og den var fri. Da vi kom derop løb hunden ned til os og ejeren løb efter den, og var klar til at gribe fat i den.

hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?): Den bed fast i Joeys ene forben, og rev ham med sig, da ejeren prøvede at fjerne den. Den slap selv.

var i på neutralt område eller dens eller dit ?: Neutralt.

Jeg selv er "kun" blevet bidt ud efter et par gange, men det var sådan hér:

Hvad var det for en hund ?: Ambull eller amstaff.

kendte du den ?: Nej.

hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ): Jeg var på vej hjem fra skole, og så sprang den op efter mig, da jeg gik forbi den og dens ejer.

hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?): Den nåede ikke, for ejeren trak den tilbage, men nåede han det ikke, ville den hænge i min arm.

var i på neutralt område eller dens eller dit ?: Neutralt.

• #4   28. jul 2008 Tuffe blev overfaldet for ca ½ år siden

Af en Malnoise (staves....), nej, kendte den ikke.
    Den overfaldt uden varsel, den var løs, Tuffe i snor.
    Den bed sig fast, slap først da ejeren fik sig nosset sig sammen til at komme og hjælpe mig. Tuffe lå hele vejen igennem nederst og skreg.
    Hun slap billigt fysisk, et par indgangshuller efter hjørnetænder, og andre småskrammer.

Jeg vil tro at den betragtede det som sit område (offentlig park lige bag ejerens baghave)

• #5   28. jul 2008 Gimli er blevet "overfaldet" nogen gange,. Altså ikke blevet bidt eller noget, men tæt på!
    Kan huske et par Ridgebacks som lige pludselig er blevet agressive pludseligt,. Og en lab som også pludselig blev agressiv efter at have hilst glad,. Og så en whestie som gør det samme som labben, først er glad, og så pludselig bliver arrig..
    Labben og whestien er nogen jeg møder ofte, (hilser self aldrig på den mere!) men ikke kender rigtig..
    De har ikke bidt sig fast, men bidt ud efter Gimli, dog ikke ramt, og ellers stillet sig MEGET truende op,.
    Alle gange på neutralt område,.

• #6   28. jul 2008 Buller blev for nogle måneder siden overfaldet af en Rottweiler blanding der gik sammen med en amstaff. Amstaffen gik løs på en lille fox terrier vi fulgtes med. Begge vores hunde var i snor - og de to andre gik løse og reagerede ikke på ejerens kald. Endvidere var han ufattelig langsom til at tage dem i snor.

• #7   28. jul 2008 min mand er en del gange blevet angrebet af en ko... kan det bruges.....

• #8   28. jul 2008 Dog blev ingen af hundene bidt - men den rottweiler blanding har bidt 2 andre hunde.

• #9   28. jul 2008 min kæreste er blevet overfaldet af en ruhåret hønsehund han kom cykelende på cykelstien da den hoppede over hegnet og bed ham
    han kente den ikke men det har jo så været på nutral grund

min fars hunde er blevet overfaldet af en rottweiler på dens grund og min far kente hunde og vi viste også at den havde overfaldt hunde før
    men det var min fars bror der havde en nakoman boende som havde en rotteiler og da min far gik med hans hunde 8forbi dem) kom min onkel ud og spurgte om min far ikke lige ville hjælpe med en pc så han bandt hundene udenfor i bedste tro mens de gik ind og lukkede døren godt pludeselig høre min far et hyl og løber ud rottweileren kaster den ene op i luften
    den ene havde 4 dybe huller i rykken og den anden fik han kun med hjem fordi dyrlægen ikke troede han ville overleve lige meget hvad og han så skulle dø et sikkert sted og han lever stadig heldigvis

håber det var lidt du kunne bruge selvom min ordblindhed gør det lidt rodet

• #10   28. jul 2008 Angrebet??? Går ud fra du mener bidt?
    Folks defination af angreb er vist meget forskelligt.

• #11   28. jul 2008 Jeg blev for nogle år siden bidt i armen af en hund.

Hvad var det for en hund ? en hønsehund.
    kendte du den ? jeg kendte den ikke, men havde set den ofte, da jeg ikke boede langt fra den.
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Damen som ejede den, gik ned af en alm. vej, hvor der kører rimelig mange biler, hun synes lige hun ville slippe den løs, selvom hun overhovedet ikke havde kontrol over hunden, selvom der boede mange hunde på den vej og selvom den inden den bed mig havde bidt 9 mennesker. (Og nej, skrev ikke forkert!) jeg kom cyklende fra den anden ende af hvor de gik, men stoppede op fordi min ene snøre i min sko var gået op, så ville binde dem igen, så kom hunden løbene ned mod mig, den gøede ikke eller noget, jeg troede bare den ville snakke, men den kom bare lige hen og bed mig i armen. ikke særlig dybt, men det blødte en del, og har fået et ar efter det. og der kom et hul i min jakke.
    hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?) ^^
    var i på neutralt område eller dens eller dit ? vi var på en offentlig vej..

• #12   28. jul 2008 Ehm, og så er jeg også selv blevet bidt ud efter af en bette arrig Buhund,men det kan man vidst ikke ligefrem kalde angrebet ;p

• #14   28. jul 2008 Angrebet og angrebet, men jeg er blevet bidt to gange da jeg var barn/ung teenager... Første gang var af en Dobermann hjemme hos en veninde, vi gyngede i have, hvilket man skulle mene at hunden burde være vand til, men ud af den blå luft sad den pludselig i benet på mig, jeg kendte den ikke godt, men havde da været sammen med den i huset...
    Anden gang kom jeg cyklene på vores egen vej, da en af naboernes hun, en shæfer/rotte mm. blanding pludselig komme strygen fra deres indkørsel og også bed mig i benet, jeg kendte ikke hunden, men havde tit gået forbi der, men aldrig været i nærheden af den eller gjort den noget...
    Jeg er vokset op med hunde, så jeg ved/vidste godt hvordan man skal geberde sig blandt hunde :o)

Min mor har tilgengæld fået flænset begge håndled (krævede syning mv.) af en Golden Retriver, hun kendte hunden meget godt, da vi gik til agility sammen med hunden og dens ejer...

• #15   28. jul 2008 Pernille... NEJ tak til udf !: det tror jeg ikke.. det er jo ikke en hunderace

Camilla K J: det må folk helt selv definere... jeg kan jo ikke dømme om det bare var markering leg eller rigtig angreb.. for jeg har ikke været til stedet

• #16   28. jul 2008 Ingen af mine hunde er nogensinde blevet 'angrebet'...

Stavefejl er ganske gratis og uden moms på denne tid af dagen... ;o)

• #17   28. jul 2008 Jeanette- Et angreb involverer i min verden, at der er bidt hul.
    Hold da op min liste vil være lang hvis jeg skal skrive alle markeringer ned:)

• #18   28. jul 2008 jeg blev angrebet af en ru-håret hønsehund
    -jeg var på job
    -den lå som altid på kontoret
    -jeg gik ind, klappede den, satte mig ved skrivebordet, ordende regnskab
    -da jeg forlod kontoret sagde jeg "bliv" til hunden
    -Dernæst sad den i min hånd, og lår og ben og bed igen og igen, til en kollega kom og sparkede den væk og fik lukket døren mellem os......

• #19   28. jul 2008 Ps - nå ja og min chef fik IKKE hunden aflivet, skønt den havde gjort det før og gjorde det 2 dage efter igen.... Hans undskyldning: Den blev brugt til jagt og gjorde bare hvad den kendte til.....................................................................................

• #20   28. jul 2008 min micki er blevet bidt alvorligt i hovedet da han var 4 mdr, gammel af min venindes shæfer/collie blanding på neutral grund , vi havde smidt små kyllingstykker på græsset og så blev den pludselig mega gal den har bidt flere hunde og mennesker desværre... 2 gang micki blev bidt var i skoven der kom en løs shæfer hund og umotiveret bed micki i siden så micki hader shæfer og er bange for dem ,

• #21   28. jul 2008 Hvilke tre racer ligger så på jeres topscore?

• #22   28. jul 2008 til jeanette ^^

• #23   28. jul 2008 En Boxer

Nej... Det var min vens...:)

Den overfaldte umotiveret- intet at være bange for...jeg stod ved siden af den og den var i snor- og ligepludselig løb den op ad mig og begyndte at bide hårdt i armen...

den bed sig lidt fast- men efter jeg sagde Nej meget konsekvent slap den taget.

neutralt- vi var ude og gå tur... meget fredeligt- og intete skete i baggrunden...eller nogle mennesker- eller noget tidligere...

Knus Sofie & Cæsar

• #24   28. jul 2008 Camilla K J: så kan vi lukke den hurtig og sige men det er min tråd... jamen hvis du betegner din liste som værende angreb så smider du den bare op. det gør intet at den er lang.

- Carina smiley Punish the deed not the breed !: jamen den så sådan ud

1: schæfer
    2: chi
    3: labrador

men jeg kan godt se at herinde er det helt andre racer og nogle som vi overhovedet ikke havde snakket om

• #26   28. jul 2008 jeg er blevet bidt af en sort schæfer. umotiveret i låret sad dens hjørnetand pludselig og den hapsede mig også i armen, gal jeg fik en chok!. Det var på neutral grund og jeg var ude og løbetræne/ jogge. Den kom bagfra.

Min søster er blevet bidt af vores familiehund da hun var lille. Vores Rottweiler han. Den bed hende i ansigtet..men fandt vidst ud af at det var hendes egen skyld..hun syns vidst han skulle være hendes pony. Han gjorde det alddrig siden og blev ikke aflivet.

Pågården hvor min gamle hest stod blev vores hund næsten dræbt af en ruhåret hønsehund. Den flænsede hele halsen op på ham, og det var med nød og næppe den overlevede. Det var det mest drabelige overfald jeg nogensinde har set, den holdt bare fast og ruskede vores lille cairnterrier og kastede den rundt i luften..ingen spark og slag stoppede den.

Min nuværende hund har fået en hjørnetand i nakken fra en Amstaff, endda i dyrlægens venteværelse, den sad uden snor og sprang lige på ham da vi kom ind ad døren. den har max været 6 måneder.
    Han er vidst blevet overfaldet 2-3 gange mere af amstaff`s dog kun med overfladiske skrammer, og også på neutral grund.
    Og en gang blevet overfaldet af en Jack russel tæve og en beagle hanhund , hvor jeg hev ham op i selen og op på armen, og de fortsætte med at knurre og gø mens de sprang op af mig. dette var på gaden, og de var uden snor og løb over vejen efter os.

• #27   28. jul 2008 her er det en beagle og en gravhund der har angrebet vores to små hunde.

• #28   28. jul 2008 Angrebet og bidt voldsomt, med meget blodig udgang og 5md`s indlæggelse den 1md, i koma+2gange dagligt i trykkammer + operationer dagligt, de næste 4mdr.med daglige operationer og transplationer, hvor de måtte skrælle huden af begge mine ben og lidt af den anden arm, for at dække de steder hvor der manglede kød, muskler og sener.
    Min hund på 12kg, som IKKE kan gø og som var i snor var 1½cm fra at få knust kraniet da de fuc..... hunde ikke gav slip da de endeligt fik "godt fat"
    Vi så slet ikke at der pludseligt kom 2 amstaffer uden snor eller halsbånd rendende ud gennem udgangen fra en åben sportsplads kl.4 om natten/morgnen, direkte og helt umotiveret og uprovokerede og "bare" angreb os, han min hund, blev bidt af flere omgange før den ene "angriber" fik fat om hans hovede, jeg fik mine skader mens jeg prøvede at få ham fri, da mine utallige "humane" forsøg på at brække dens hale "ved at bøje den og bide den sammen så den sku knække" og derefter prøve at falde på knæene ned over dens ryg med mine enorme 48kg, men den ænsede mig slet ikke, da det ikke lykkedes, øv hader det her, men da jeg havde prøvet alt for at få lortet til at slippe, stak jeg mine fingere ind i øjet på den der havde fat i min hund, puha , glemmer det ALDRIGT, den der sad i mig havde jeg faktisk ikke tjek på, jeg tænkte kun på min hund, der skreg som jeg aldrig har hørt et dyr gøre før.
    Omkostning : jeg mistede 2/3dele af min overarm og skulder, jeg har store grimme ar over alt på arme og ben, det største går fra lidt over håndledet vidre opaf min underarm op over skulderen hen til skulderbladet + begge mine lår blev skrællet til transplationer til trods for hullerne fra hjørnetænderne fra de 1ste bid.
    begge 2 var løse og vi var 1-200meter væk fra dem da de åbenbart har set os, eller har fået ordren: puds,æd, what ever.
    Sted : Neutralt, jeg bor kun selv 200m derfra og havde aldrig set hundene før eller efter.
    Hvis det lyder forvirrende, så er det fordi, det VAR forvirrende, hver gang jeg tænker på den "oplevelse" er det forskellige glimt der kommer frem, bortset fra det med øjet oh min egen hunds skrig.
    Mon jeg er vild med den race, nej men hader dem heller ikke.

• #29   28. jul 2008 Skal vel tilføjes at ejeren bare stod og gloede, først da jeg havde fået min hund fri fik han fat i sine hunde og forsvandt, ved ikke hvordan da jeg kun så alt blodet på min egen hunds hvide bryst og mig selv, politiet kom få minutter efter, men hverken hunde el. ejer er nogensinde fundet.

• #30   28. jul 2008 Hvad var det for en hund ? - Vores gamle hund blev engang angrebet af en labrador.. HVER gang den så simba, fór den lige i flæsket på ham. (Gentagne gange måtte han sys).
    kendte du den ? En smule.
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) - nu siges det jo at hunde altid giver tegn og lign inden de angriber. (Også tegn som et rynket bryn, som vi mennesker slet ikke når at observere da det kan dreje sig om sekunder). Men umiddelbart kom den bare farende og angreb.
    var i på neutralt område eller dens eller dit ? - Den bed sig fast ved hans hals. på et offenligt område tæt på dens hjem.

• #31   28. jul 2008 Vanni er ialt blevet overfaldet 3 gange:-( folk herude hvor vi bor er ikke så hensyns fulde:-(
    2 af gangene var det en border collie blanding, som bor længre henne af gaden, og ejeren har ikke helt styr på den. Sidst den overfaldte Vanni hoppede den over en hæk på 1, 50 m og fløj lige i flæsket på Vanni:¨-(
    Og den sidste som overfaldte ham var en labrador:-( det var en morgen, hvor jeg lige skulle lufte Vanni hurtigt, for vi var ved at gøre klar til at tage på skue, men det blev der jo så ikke meget af den dag:-(

• #32   28. jul 2008 Jeg selv er blevet bidt af en gravhund, da jeg var ca 5 år. Det var naboens hund der bare kom løbende.... bed, og løb igen...
    Fik hul i kinden, som måtte sys.

For nogen år siden havde jeg en omplaceringshund. Rottweiler, som lige skulle sættes lidt opdragelse på, inden et evt nyt hjem.
    En dag under træning synes den åbenbart ikke jeg skulle bestemme, og bed så. Meget voldsomt, men ikke værre end, at vi kunne blive enige om at fortsætte træningen og blive enige, og så en tur på skadestuen bagefter med en brækket hånd.
    Havde denne hund i ca en måned, og den udviklede sig meget positivt og fik et godt hjem

• #33   28. jul 2008 Min hanhund er blevet overfaldet 3 gange som lille, og 4 gange som stor..
    Hvad var det for en hund ? Schæfer og Labrador
    kendte du den ? En af dem, min søsters hund
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Vi kom gående med hvalpen i snor, og alle 3 gange kom en løs schæfer(muligvisblanding) flyvende rundt om hjørnet og synes det var et lækkert stykke kød vi gik rundt med. To af gangene som voksen, på præcis samme måde.. 1 gang inde i haven af min søsters hund som vi uheldigvis boede ved.. De havde gået fint sammen i 3 måneder, men så gik fanden i ham. Og sidst det skete var vi i en hundeindhegning hvor der kommer en labrador flyvende over hegnet, jagter mine hunde rundt ( uden snor - det var jo en indhegning ) og bider flere gange. Mine hunde er fyldt med ar i hovedet efter det, bla var den ene ved at miste et øje, i 2 af overfaldene..
    hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?) De bed flere gange.. Og en satte sig i halsen og sad fast
    var i på neutralt område eller dens eller dit ? Det var på neutralt.

• #34   28. jul 2008 ** YUKI HJEMME IGEN**

Du har helt ret i at der er STOR forskel....

Dengang med gravhunden ville jeg kalde et decideret angreb, da den kom ud af ingenting og havnede i kinden på mig....

Med den rottweiler, var det vel en markering af den grove karakter... Han var uenig med mig....

• #35   28. jul 2008 Harrison er blevet overfaldet et par gange, blandt andet af en Amstaff, som helt umotiveret kom farende hen over græsplænen og gik til angreb...det glemmer jeg aldrig. Mirakuløst fandt jeg ingen skrammer på Harrison, men jeg blev selv bidt i fingrene da jeg prøvede at skille dem af. Han er også blevet overfaldet af en D/S Gårdhund som vi ellers kendte, og så er han blevet bidt i ryggen af en AmBull engang.

Derudover har vi været ved at blive overfaldet af en Jack Russel et par gange her på det sidste, den går bare efter os men tør ikke overfalde Harrison, så nu går den efter Sally istedet, men vi går slet ikke den vej hvor den er mere

Hvad var det for en hund ?
    kendte du den ?
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket )
    var i på neutralt område eller dens eller dit ?

• #36   28. jul 2008 Altså hvis de er KUN er decideret overfald og ikke også bid/markering må jeg lave min om igen da den gravhund der bed mig kun markerede fordi jeg oversked dens grænser. Samme gælder Schæferhunden der bed min mand.
    Men Merlin blev så overfaldet af en blandning (schæfer/slædehund). Nej jeg kendte ikke hunden. Situationen var at vi gik, med hundene i snor, vores aftentur og hunden kom farende hen og bed ham (kan faktisk ikke huske hvor mange gange), vi slap heldigvis hurtigt væk fra hunden og løb i panik hjem for at komme til dyrlægen med Merlin, vi var på neutral grund, det samme skete da Baloo blev overfaldet af en Amstaff, det var også på en aftentur hvor hunden kom løbende bagfra og gik amok på Baloo, han tog fat i nakken og ruskede ham vildt og gav ikke slip før ejeren vristede kæberne fra hinanden på Amstaffen.

• #37   28. jul 2008 Vores ene hund, Nina-

Hvad var det for en hund ? Rottwailer

kendte du den ? NEJ- kun at den havde mange overfald bag sig.

hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Hun var på luftetur, en aften og rottwaileren kom løbende bag fra, og angreb (ja faktisk begge vores hunde OG min mand)

var i på neutralt område eller dens eller dit ? - Det var neutral grund, den kom løbende ud af sin have, som ikke var hegnet ind, trods flere overfald fra den af. Den jagtede begge hunde, bed ud efter dem, viste tænder, min mand nåede at rive den ene hund op, og så gik den efter den anden, min mand forsøgte at skubbe den væk, med det resultat, at den knurrede og viste udfald mod ham, og så kom ejeren, tog hunden og gik, sagde ik engang undskyld el. noget.

Mille-

Hvad var det for en hund ? Hun er både blevet overfaldet af rottwailer, dansk svensk gåårdhund, jack russel- uden at gøre modstand!

kendte du den ? Overhovedet ikke

hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) alle gangene kom de bare, og angreb med det samme da de så hende.

var i på neutralt område eller dens eller dit ? Rottwailer nappede ud efter hende, men nåede aldrig at få rigtig fat (heldighvis, for så var hun sikkert død)- dansk svensk gåårdhunden, angreb uden noget motiv, og samme med jack russel!

• #38   28. jul 2008 - Labrador
    - Min nabos hund - så ja, jeg kendte den
    - Den stod og spiste, men lille møgunge, som jeg var, skulle jeg da lige
    hen og snakke alligevel (så det var nok lidt selvforskyldt)
    - Jeg var ikke så gammel - vel 1-2 år, så husker ikke detaljerne omkring
    selve "biddet" - men har da stadig arrene i hovedet.
    - Det var på dens territorie - ved dens kurv og madskål

• #40   28. jul 2008 Er blevet bidt i min gummistøvle på jobbet,af en gravhund.. smiley

Ellers er jeg sluppet,trods en del år i branchen..

• #41   28. jul 2008 Min Kvik er blevet angrebet et par gange efterhånden, men de gange det er sket er Baloo gået ind og forsvaret Kvik.
    Hvad var det for en hund ? Schæfer
    kendte du den ? Nej
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Vores to hunde legede sammen på et sted hvor det var en indhegnet hundeskov. Pludselig kom den farene og gik direkte efter Kvik som væltede omkuld og gav et hyl fra sig, hvor Baloo gik ind og forsvarede Kvik. Alle hunde var løse.
    hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?) Tror den bed en gang eller 2. men det var heldigvis kun overfladiske sår
    var i på neutralt område eller dens eller dit ? Neutralt.

Kvik igen.... Og Baloo forsvarede Kvik igen....
    Hvad var det for en hund ? Rottweiler
    kendte du den ? Nej
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Vi var ude og gå tur, kom forbi dens grund. Hvor den løb ud og forbi Baloo direkte efter Kvik, og Baloo gik ind og forsvarede Kvik. Både Kvik og Baloo var i snor, Rottweileren var løs.
    hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?) Nåede kun at bide engang før Baloo gik imellem og den stoppede sit forehavende. Så også kun overfladisk sår
    var i på neutralt område eller dens eller dit ? Vi var på offentlig vej og forbi dens grund.

Baloo har også et par gange prøvet overfald.
    Hvad var det for en hund ? Italiensk Kamphunderace Dogo et eller andet
    kendte du den ? Nej
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Baloo ville forsvare mig og Kvik, for hunden kom direkte løbende imod os med snor efter sig. Den fandt sig ikke i at blive knurret af så den angreb Baloo, og Baloo stak hjemaf med den anden hund i hælene.
    hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?) Den havde bidt flere gange på Baloo's hals, og Baloo knækkede en fortand ved mødet.
    var i på neutralt område eller dens eller dit ? Neutral

Baloo til træning....
    Hvad var det for en hund ? Amstaff ved ikke om den var ren
    kendte du den ? Både ja og nej, for det var en der var på samme træningshold.
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Vi skulle til at gå ud til en opgave som vi skulle op i til prøve. Baloo var i snor, den var bundet med jordspyd, men rev sig løs og gik direkte efter Baloo.
    hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?) Den bed en del gange, Baloo fik hul i øret og nogle andre skræmmer.
    var i på neutralt område eller dens eller dit ? Neutralt

Mig selv...
    Hvad var det for en hund ? Rottweiler
    kendte du den ? Ja, det var min svigerindes hund, havde kendt den i 2 år uden nogle former for udfald imod mig
    hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Den havde selv kommet hen for at blive kælet for, og lige pludselig vender den rundt og bider sig fast i min brystvorte helt umotiveret. Jeg bad den om at give slip uden at vise det gjorde ondt, for kunne se i dens øjne den ventede på jeg gjorde et form for udfald imod den, så den kunne angribe igen. Den gav heldigvis slip og jeg kunne besigtige mine skader, incl. en tur på skadestuen.
    hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?) Den bed sig fast med udtryk som hvis du vevæger dig tager jeg og bider igen.
    var i på neutralt område eller dens eller dit ? Neutralt i min svigermors kolonihavehus.

Min svigerinde siger den dag i dag det var min egen skyld for jeg kunne bare have ladet være med at kæle med den, men den kom jo selv og ville nusses. Og jeg havde ikke haft sådan et udbrud før af den karakter med hunden som jeg havde kendt i 2 år inden det skete.

• #43   28. jul 2008 Takker Sanne, Ja mon ikke et chok.*Ss*
    Jeg har da i årenes løb været vidne til mange af mine hunde er blevet angrebet, men der har NÆSTEN altid været en logisk foklaring, hunde der mødes når man runder et hjørne osv. og det er alle racer der bruger gebisset, det er vel derfor de har det, Ggg.. Altså de er sgu rovdyr uanset om det er min lille hidsige Chi el. en Skt.Bernhard.

• #44   28. jul 2008 Freja da hun var 9mdr ca.
    - Hvad var det for en hund ? 2 Chihuahua
    - kendte du den ? Nej
    - hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Kom gående på et offentligt fortov, hvor de var løse. Freja var i snor.
    - hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?) Huggede hende i ben og ører og siden
    - var i på neutralt område eller dens eller dit ? Neutralt område

- Hvad var det for en hund ? Gravhundhvalp 5mdr
    - kendte du den ? Ja lidt
    - hvilken situation var i i ? (overfaldte den umotiveret eller blev den forskrææket ) Hvalpemotivation, de legede, begyndte at knurre og vise tænder, og hugge ud efter Freja,Freja knurrede tilbage, men bed ikke. Vi fik freja op, den fortsatte med at ville have fat i Freja efter vi havde fjernet hende og løftet hende op, ejeren gjorde intet først, men kom luntende da den blev ved med at hoppe op og ville have fat i Freja.
    - hvordan angreb den ? (bed den en gang eller flere eller bed sig fast?)Flænge i snuden, sår på den ene side af undermunden. Havde forsøgt sig på hende en gang før, 10min forinden. Den knurrede af Freja hver gang hun forssøgte at dæmpe den, med signaler om at hun var venlig og intet gjorde, så Freja undgik den tilsidst, men den ville tæt på Freja.
    - var i på neutralt område eller dens eller dit ? Til hvalpetræning, så neutralt område

Kommentér på:
er du blevet angrebet

Annonce