{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

Er de hundebid DU kender til, blevet registreret? {{forumTopicSubject}}

Det er vist ingen hemmelighed, at der i den her periode i udpræget grad efterlystes bid-statistikker her på HG.
Statistikker, der ikke rigtigt findes, og i bedste fald er lavet på et spinkelt grundlag.

Jeg har personligt kendskab til omkring 10 tilfælde, hvor hunde har bidt hul på enten andre hunde, eller på mennesker.
Enkelte af dem er registreret (bla. da jeg selv blev bidt alvorligt) men der blev ikke spurgt til hundens race.
Størsteparten er ikke registreret - uanset hvem det, på det tidspunkt gik ud over, så det kommer bestemt ikke bag på mig, at vi ikke har nogle analyser og statistikker.

Hvad med jer andre? Hvor mange hundebids-episoder kender I til? Og ved I, hvor mange af dem, der rent faktisk blev registreret med (korrekt) race og det hele?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er de hundebid DU kender til, blevet registreret?
  • #1   28. nov 2016 Dem jeg selv kender til, er ikke blevet registreret.

• #3   28. nov 2016 Dem jeg kender til, er ikke registreret smiley

• #6   28. nov 2016 Bare på baggrund af de svar, der er kommet her, så er det vist fuldt forståeligt, at der ikke findes nogle brugbare statistikker....
    Uanset om man så er for eller imod hundeloven, så har det ihvertfald været ret umuligt for politikkerne at lave en lov baseret på et videnskabeligt og velunderstøttet grundlag.

• #7   28. nov 2016 Mit bid blev ikke registreret, tror jeg. Eller det blev til forsikringen.

Hvor skal det ellers registreres? smiley

• #9   28. nov 2016 Kender ikke til nogen registrerede tilfælde

• #13   28. nov 2016 Hmmmm....jeg tror kun jeg kender til et enkelt tilfælde af bid der var "alvorligt nok" til at kunne kalde det for et bid. Det blev ikke registeret nogle steder, men det er så også...hvad...35 år siden tror jeg. Det var min lille søster der fik en hjørnetand i overarmen af farmors gamle labrador da hun hev den i halen.

• #15   28. nov 2016 Supergodt spørgsmål Birgitta - for HVOR bliver bidskaderne i så fald registreret? Hos forsikringen, hos dyrlægen, på skadestuen, hos politiet?
    Og hvis man henter data alle fire steder fra.
    Hvordan sikrer man sig så, at man ikke får fat i den samme "sag" flere gange - fra forskellige kilder?

• #16   28. nov 2016 Saga var kun ½ år, da en løs hund brækket kæben på hende i ét bid.
    Det blev anmeldt både til forsikringsselskab og politi, men politiet mente blot at den havde "markeret" sig, så der blev ikke gjort noget ved det.

I løbet af en måned havde den dog bidt en hund mere samt to mennesker, og så blev den aflivet.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
    #19   28. nov 2016 jeg kender til 6 bid, som jeg vurdere burde være blevet registreret.
    Men det er ingen blevet.

• #20   28. nov 2016 Kender til 3 bid med hul (på hund) - 2 schæfere og en Cane Corso.
    2 røg til forsikringen, andet blev det ikke registreret.

• #21   28. nov 2016 Nej, det gravhunde bid jeg fik som 9 årige og stadig har ar efter er ikke registreret.

• #22   28. nov 2016 da en rottweiler bed mine 2 shetlandsponyer (hoppe og føl) tror jeg dyrlægen registrerede det, for ejeren skulle betale for at få mine ponyer lappet sammen.

• #23   28. nov 2016 Ingen af de episoder jeg personligt har været involveret i, er blevet anmeldt/registreret.
    Er selv blevet bidt i hovedet, med 12 sting til følge af en gravhund, i armen, dog uden syning fra en schæfer.
    Egne hunde der er blevet bidt, med dyrlæge behandling til følge - syning, dræn osv, det var hhv border collie, berner sennen og schæfer der har lagt tænder til.
    Åhh ja, og det gælder vel også at et par chi's lavede huller i næsen på den ene ulvehund smiley

• #24   28. nov 2016 jeg er faktisk i tvivl om gravhundebidet egentlig er registreret..

blev bidt en fredag, min far rensede det bare og da vi kom til søndag og jeg skulle hjem til min mor, mente hun vi skulle forbi skadestuen.. jeg husker ikke at jeg blev syet.

jeg har også ar efter jeg som barn havde en guldhamster siddende i fingeren (som i den fulgte med da jeg løftede hånden), der kom jeg på skadestuen og fik en stivkrampe (heller ingen syning)

er i tidernes løb blevet bidt mange gange af diverse gnavere hvor jeg hverken har ret til læge eller på skadestue med det.

• #25   28. nov 2016 Skal bid af mennesker ikke forbi Skadestuen før de registreres?
    Jeg aner det ikke...

• #27   28. nov 2016 Kender til en del bidskader, både på hunde og mennesker, hvor ingen blev anmeldt/registreret.
    Er selv blevet bidt flere gange. Den ene gang blev det vist registreret, da jeg måtte forbi skadestuen og have stivkrampevaccination og penicilinkur. Det var min egen, lille blandingshund, der havde bidt mig i et fingerled, da jeg skulle stoppe en hundeslåskamp.

• #28   28. nov 2016 Jeg oplever generelt, at der blandt hundefolk er en tendens til, at folk ikke mener, at bid-episoder skal registreres, for "sådan er hunde - de er jo dyr"..

Jeg har et ret ambivalent forhold til det, kan se begge sider af sagen og er på en måde for og imod på samme tid..

• #29   28. nov 2016 Problemet er jo så også, at registreringen af hundebid ikke bliver samlet et bestemt sted. Der burde være et bestemt kontor, som stod for registreringen, så det ville være nemmere at overskue.

• #30   28. nov 2016 jeg anmeldte ikke det med gravhunden (selv) fordi jeg kun var 9 år. og dengang var ser slet slet ikke så meget fokus på hundeloven.

ved rottweileren blev den aflivet nogle dage senere... den var slået helt klik.. en dejlig dreng gik pludselig efter ponyer, kvier og aflivede alle deres høns. Så de frygtede den ville gå efter børn også..

selvom den slog klik så syntes jeg stadig han var en dejlig dreng ..

• #35   28. nov 2016 Jeg kender mange der er blevet bidt/har fået bidt deres hunde, ingen der er registreret.

Jeg tror ikke registrering af bid, er noget, som mange herude på landet, har gjort så meget i, netop fordi "hunde er hunde".

Dog var der en del uro omkring det, især lige før listehundeforbuddet, da alle vidste, at ejerne af disse hunde, som regel var spejlblanke, men aggressive.
    Så når ens hund var endt i tænderne, på en af de racer, i de forkerte hænder, så blev det ikke registreret, heller ikke dødsfald på hunde, da ingen turde tage den kamp, med god grund. De få der turde anmelde, endte med at blive truet og chikaneret, blev udsat for hærværk etc.

Jeg oplever ikke, at vi i dag har lign. problemer ...

Jeg tror, at der fremadrettet vil være flere indberetninger af bid, fra de yngre generationer.

Jeg er blevet bidt af en Puddel, pga. ressourceforsvar (ikke anmeldt), og af en Rhodesian Ridgeback (løvehund)/pit-blanding (ikke anmeldt). Hunden troede den forsvarede sit hjem .. Det var en potensforlængerhund, der desværre blev voldsomt fysisk og psykisk mishandlet af ejeren. Ejeren og hans venner gjorde meget for at trigge agressivitet, fordi det var så cool. Hunden oplevede ekstremt mange omplaceringer, når ejeren var inde at sidde gang, på gang, på gang. Stakkels hund.
    Det var før listehundeloven (dog var pit jo stadig ulovlig). Jeg tror seriøst, at jeg ville have anmeldt hunden, havde det været i dag, for hundens skyld.
    Jeg er i dag SÅ bange for Rhodesian Ridgeback-lign. racer.

Kia er blevet bidt af en Golden Retriever. Det er ikke anmeldt, men ejeren blev opfordret til, at tage hensyn til sin hunds ressourceforsvar, og lade være med at udsætte den for situationer, hvor den trigges. Ellers ville det garanteret ende galt igen, og den næste hundeejer, ville måske ikke lade ham slippe så let. Før Kia havde den bidt en labrador pga. ressourceforsvar.

Så er hun blevet bidt af en schæfer. Den havde allerede bidt flere andre hunde og 4 mennesker. Alligevel blev det ikke anmeldt. Ofrene gik sammen om, at forlange, at hunden enten blev aflivet, eller omplaceret, til et sted hvor der ikke er andre dyr og ingen børn ... Vi kendte ejeren, og havde ondt af ham, da han virkelig vil hans hunde det bedste, men ikke er i stand til at erkende, at han ikke magter dem (3. schæfer han har ødelagt smiley , og han mener selv, at han er lidt af en hundehvisker). Den tillid vi vidste ham, ved ikke at forlange hunden aflivet, valgte han så at pisse på. Hunden endte et sted hvor der både er børn (børnebørn til de nye ejere), og andre hunde .. Derudover har de avlet på den ... Næste gang vil jeg nok være hurtigere til at anmelde, i stedet for det her ...

• #37   29. nov 2016 Tak for alle jeres gode input. Tankevækkende at så få episoder bliver registreret. smiley

• #38   29. nov 2016 Jeg er blevet bidt to gange - begge gange uden det blev registreret..

• #39   29. nov 2016 Jeg blev bidt af en Dobermann .. Det i sig selv er ikke sjovt.
    Men den bed mig i røven smiley

• #40   29. nov 2016 Synes også at det er tankevækkende, at så få bidepisoder bliver anmeldt. Det er faktisk lidt uhyggeligt. For det betyder jo at der er langt, langt flere bidepisoder, end man regner med smiley

• #41   29. nov 2016 Jeg ved ikke om de bid, jeg kender til er blevet registreret.
    I givet fald er det enten registreret på skadestuen eller ved forsikringen - i de tilfælde, hvor kontakt hertil har været nødvendigt.

De fleste bid, jeg har kender til har været uheld i forbindelse med træning, hvor en hundefører ikke lige får flyttet sig hurtigt nok smiley

Min søster blev bidt ganske alvorligt i ansigtet da hun var barn af en gravhund - hun kom på skadestuen og talte sikkert med i en eller anden statistik der.

Jeg har ikke oplevet nogen bidepisoder hvor politiet har været tilkaldt. Men min første schæfer blev faktisk meldt til politiet engang - for at have bidt.

• #42   29. nov 2016 Da hun var barn af en gravhund?
    Undskyld CH, men jeg kunne ikke lade være smiley

• #43   29. nov 2016 HAHAH!!

Den var goo'... Influenzaramt, så kommer den slags guldkorn *GG*

• #44   29. nov 2016 Det var SÅÅ sjovt at jeg ikke kunne lade være smiley :D smiley

• #45   29. nov 2016 Hvis spørgsmålet går på registrering, så bidet tæller i Danmarks Statistiks tal. Så afhænger det af, hvilken skadestue man er behandlet på, om den tæller med

Kommentér på:
Er de hundebid DU kender til, blevet registreret?

Annonce