{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

hundebid.. {{forumTopicSubject}}

Bidsk hund kostede bøde
Sakset fra www.ugenyt.dk

ØLSTYKKE: En hundeejer fra Ølstykke skal betale en bøde på 600 kroner, efter at hans hund bed en nabo.
Det afgjorde retten i Frederikssund forleden.
3. maj sidste år satte hunden tænderne i højre læg på en bekendt af naboen, der i forvejen kendte schæferhunden. Det skete, efter at hunden ved et uheld var sluppet ud af huset, da ejeren gik ud med skrald. Samtidig kom en bekendt af naboen gående med naboens hund, og de to hunde kom op at toppes. Naboens bekendte lagde sig imellem, og fik biddet i læggen. Han slap dog nådigt fra bidet - men måtte efterfølgende have en stivkrampevaccination .
Hundens ejer nægtede, at hans hund er bidsk, og mente, at der i stedet var tale om, at hunden havde revet med en klo eller lignende, eller at det var naboens hund, der havde bidt.
Hundeejerens benægtelse var årsag til, at sagen havnede i retten - og det blev dyrt for ejeren. Udover bøden skal han nemlig betale sagens omkostninger.

600 kr. i bøde, billigt sluppet.. men selve retssagen er nok blevet en dyr fornøjelse, så kan han lære det..

mvh

RP.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundebid..
  • #1   22. maj 2007 Jeg fik ingen erstatning da jeg blev bidt som 9 årige, og ejern ingen bøde, og ja, jeg har stadig aret næsten 12 år efter..

• #2   22. maj 2007 Når man går ind imellem hunde, der slås, ved man vel også, at det er med en risiko fr at blive bidt..
    Men jeg havde nok bare betalt de 600 kr uden at brokke mig.. At man virkelig laver en retssag ud af det, kan jeg ikke helt følge.. Det er altså at gøre et stort nummer ud af ingenting.. Og så må han da betale..

• #4   22. maj 2007 Ja.. Men man ved jo, hvad sådan en retssag kan koste, så selvom jeg ikke var enig, ville jeg sikkert betalle.. Og så selv tænke: "Sikke en nar":. Men vi er jo ikke alle ens.
    Nej, det er utroligt, hvad der kan være en god historie for en journalist:-)

• #5   22. maj 2007 min bror og fetter og en anden blev bidt af samme hund og de fik heller ikke noget men hunden blev dog skudt af politiet for ejeren ville ikke holde den inde

• #6   22. maj 2007 jeg må nok sige, at har man hund og den kommer op at slås og man blander sig, kan man komme til skade, så er det vel på egen risiko...

Kommentér på:
hundebid..

Annonce