{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

opskrift på boller {{forumTopicSubject}}

Jeg søger den bedste opskrift i verden. Ikke nødvendigvis en nem og hurtig, men en GOD.

De må gerne være en smule søde og også meget gerne bløde.

Giv mig din bedste opskrift på boller og fortæl mig hvorfor lige netop DEN er så god.

Jeg kan selv google, så kom med afprøvede opskrifter, du kender godt - ikke bare et link ;o)

Tak tak :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opskrift på boller
  • #1   16. jul 2008 Ork min far laver verdens bedste boller, de er sådan lidt svampet og så er der lidt kardemomme i, men opskriften kender jeg desværre ikke smiley

• #4   16. jul 2008 ARrrj - sådan må I da ikke skrive uden at komme med opskriften..

SIKKE noget!

• #6   16. jul 2008 hahaha ;o)

• #7   16. jul 2008 150 g margarine smeltes og tages af varmen
    2 dl mælk hældes i for at køle lidt.

1 pk gær opløses i en smule vand med 1 tsk salt og sukker

( Du skal bruge omk. 500 g mel, jeg plejer at tage den lidt på slump og så blande grovmel i også =) )

Lidt af melen æltes i margarine-mælken - æg tilsættes - mere mel - gær-sjappet kommes i - mel æltes i til den er lækker og blød.

Hæver i 30 min - slåes ned, formes til 12-15 boller.

Pensel med æg/mælk/kaffe og bag dem i 20 min ved 200 grader =)

De er virkelig lækre, og utrolig nemme at bage =)

Det er min mormors opskrift ; )

• #10   16. jul 2008 Er det den berømte opskrift Densetsu?????????

UPS - der var EN ting jeg ikke havde overvejet.. Det er, at jeg jo i sidste ende skal VÆLGE en af de opskrifter der kommer...

Den slags er jeg slet slet ikke god til :o))))))))

• #11   16. jul 2008 Er jeg den eneste der synes det smager godt med kardemomme???? smiley

• #12   16. jul 2008 ch - boller er meget lette at bage =)

hvis du bare ved hvilke ingridienser du vil have i, så fylder du bare op så det passer med det andet =)

Du kan feks bruge danskvand og cremefraise i stedet for mælk, det gør bollerne mere svampede og luftige ; )

Chokoladestykker, rosiner, nødder, kerner og andet fikst kan jo også pifte op =)

• #13   16. jul 2008 Louisa - jeg kan kun tale for mig selv, men jeg kan ikke udstå kardemomme >_<

• #14   16. jul 2008 Sschhhhhh, Sabina ;o)

Nina, jeg synes bestemt ikke, at boller er nemme at bage... Jeg har først for nylig oplevet succes med gærdeje, så jeg er ren novice på området.

Og så har jeg svært ved at finde opskriftEN. Jeg har fundet en nem og hurtig, som kan bruges når man skal spise bollerne lune... Men jeg søger virkelig det optimale.

Jeg smagte dem engang - en dame, hvor jeg arbejdede lavede dem hver dag.... MUMS..

Men jeg fik aldrig opskriften.

• #15   16. jul 2008 Og jo - jeg kan også godt lide boller med kardemomme... ;o)

• #16   16. jul 2008 Sabina: UHA de er bare mega gode nam nam.

Nina: okay, så er det nok ikke lige nogle boller for dig smiley

Min venindes mor laver det hun kalder müsliboller. Hun laver boller som på almindelig vis, og så køber hun det chokolademüsli man kan købe i fakta og putter i, f...k de er gode smiley

• #18   16. jul 2008 Geser, er de søde? Ved hurtig gennemlæsning ser jeg ikke noget sødestof?

Er de også lækre, når de er kolde?

• #20   16. jul 2008 CH hvis du er en rigtig slikmund, så kan du blande lidt vaniliepulver (den til kagecreme) i, så får du en rigtig fin smag:-)

• #21   16. jul 2008 Muumms, Karin - sikke dog et lækkerbidsken råd der ;o)

• #22   16. jul 2008 Shh du skal ikke høre på hvad de andre forslår..

Du tager
    50 g sukker
    1 tsk salt
    50 gær
    2 dl mælk
    100 g smør
    1 æg
    Og så mel i til dejen bliver god..

Put salt og sukker i en skål og smulder gæren der i, rør rundt til gæren er opløst.
    Tilsæt mælk, smør og æg rør rundt og tilsæt mel.

Hæves i 35 min
    Formes og hæves i 35 min igen

Pensles med æg og bages i oven ved 220 grader i ca 10-15 min.

Det er VERDENS bedste boller.
    De er bare så lækre, de er dejlig bløde, og ja jeg vil da os sige søde..
    Har ikke smagt bedre boller.
    Ikke en gang te boller som jeg elsker :o)

Og et plus er at de er dejlig nemme at lave..

• #23   16. jul 2008 Hmmm... Det er godt nok svært at vælge - men jeg er noget lun på det vanillepulver der.

Man kan jo bare putte det i en af de andre gode opskrifter, jo ;o)

Men - hvor meget skal der bruges af det, mon?

• #24   16. jul 2008 ch, har lige holdt HG-pause (bliver mobbet af mine børn;-)) du kan roligt komme ca et halvt brev i til en opskrift med ca 500 g mel;-))

• #25   16. jul 2008 *SLURP*

Tak skal du have, Karin ;o)

Kommentér på:
opskrift på boller

Annonce