Jeg er dybt forarget over min frysning {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige været frosset i 3 dage fra hg, og herre gud det er til at overleve, jeg har 2 hunde en datter, en kæreste og et hus at bruge min tid på så det er ikke fordi jeg ikke kan undvære at være herinde at jeg er forarget.
nej det er over grundlaget til frysningen.
jeg blev frosset fordi jeg helt relt spurgte for en kammerat på en amstaff han havde set til salg herinde, da han ikke selv har en bruger og ikke havde mulighed for at oprette en for de 59 kr det koster, så skrev jeg for ham, hvilken kennel hunden kom fra.
han vil ikke købe en hund fra et orivat sted da han en gang før har fået brandt fingrene på det. så da dem der havde annoncen havde skrevet at den ikke var fra en kennel skrev jeg igen for ham, at så havde hunden ingen intresse.. i samme omgang havde ejeren af annoncen valgt at skrive fordi hunden var øre kuperet måtte man ikke udstille i dk, da den kom fra polen af.
jeg skrev så til dem at hunde som kommer fra et eu land ikke må blive øre kuperet men at visse lande ikke overholdte de regler.
se jeg fik så en frysning i 3 dage fordi jeg havde provokerert dem som havde annoncen???
jeg forstår ikke hvorfor muligheden er der for at skrive i dem, når man tydeligt bliver frosset når man ikke køber hunden, min ven ville jo gerne vide mere om hunden derfor troede jeg at man gerne måtte skrive, men det mener ha'erne herinde ikke man må..
der er rigtig mange som ryger i fryseren på den konto, og der er mange som opretter en annonce som føler sig generert af andre brugere.. så hvorfor pokker fjerner hg's admin ikke kommentar boksen i markedet??
ja en underne aften brokker herfra!!
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
sep 2005
jeg forstår måske godt at man ikke må spørger til andres, det er jo "udhængning" men ens egen? så er det sku for videre kommende
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Men jeg spurgte nemlig også på vegne af en ven, men det er åbenbart ik at være oprigtig interesseret.
Men jeg ku nu også leve uden at være herinde et par dage, men hvis jeg spørge til en annonce er det sku fordi jeg er interesseret.
Så jeg syntes det er latterlig baggrund at fryse nogle pga af sådanne småtterier.
Havde forresten en den anden dag der bare skrev en kommentar i min annonce, så sku jeg også fryse hende. Hva er det for noget, jeg læste da bare kommentaren og så var det det.
sep 2005
det værste er, at i samme annonce var der en anden som skrev, hende har jeg ikke set de har frosset, hun spurgte også på vejne af en ven.
så det er åbenbart okay for nogen, men ikke hvis man ikke skam roser hunden bagefter og fortæller hvor ærgelig man er over at de ikke vil købe hunden alligevel?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Hvis ikke jeg tager helt fejl var det endda samme sælger, så måske burde HG tage et kig på lovgivningen omkring falsk markedsføring og hundehandleri fremfor de folk spørger ganske relevant ind til annoncerne. Man kan ikke påstå at en hund har en tavle hvis ejeren ikke ved hvad der står på den, og "privat" betyder ikke at der ingen navne er på papiret, så det dutter ikke som undskyldning.
sep 2005
hehe jo det er der vist noget om
Michael,
ser du, det her er min anden frysning, og ikke en eneste gang har jeg modtaget en advarsel over en privat besked, og hvis jeg havde, skulle jeg være den første til at erkende jeg var gået for langt, men det her, er jeg helt uforstående over for, men det er bare sidste gang jeg gider hjælpe en ven med at spørger på en hund herinde.
jeg har før prøvet at skrive til en der havde en hund til salg, det var bare over pb, og der fik jeg ikke noget svar, derfor skrev jeg i markedet, men det må man ikke.. næ nej fy fy så kan du komme på køl.
underligt
mar 2006
Det er jo noget fis. For jeg har da fået i hvert fald én advarsel via PB som jeg pænt har rettet mig efter uden frysning.
sep 2005
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=232008
dg, det har intet med at ville provokerer sælger eller få andre herinde til at hoppe med på vognen, min kammi syntes at faren til den omtalte hund var super lækker og ville gerne høre mere om hunden, efter som han ikke er bruger herinde men kan læse med selv om han ikke er oprettet valgte jeg at spørger i markedet, men hvis det ikke er lovligt at skrive der, hvorfor fanden har man så muligheden?
du skriver selv at du er tidligere ha'er så burde du kunne svare på hvad man GERNE må skrive til folk i markedet?
sep 2005
jeg syntes stadig, underordnet hvor meget du prøver at retfærdig gøre det at det er helt hen i vejret at man bliver frosset for spørger hvad kennel en hund kommer fra, det er ret rellevant for mig fx hvis jeg ville købe hunden, og det var det også for min ven som ville høre mere om den
mar 2006
sep 2005
og efter den her oplevelse, så er det heller ikke noget jeg vil gøre i fremtiden.
nå jeg vil lægge mig til at sove, for jeg skal tidligt op i morgen med en halv syg datter.
kan i sove godt og tak fordi i gad læse mit brok, glæder mig til at se om jeg er frosset endnu engang i morgen fordi jeg har oprettet den her debat
sep 2005
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 474
Når du nu allerede har sagt at hunden ikke har interresse, så er alle kommentarer du skriver herefter irrelevante for ejeren af annoncen og dermed mod reglerne.
nov 2006
Så dette indlæg er egentlig også imod reglerne
mar 2006
Hvis bare det var så nemt. Min sidste kommentar indeholdte netop "ikke længere int, jeg skriver ikke mere" men en frysning blev det til alligevel
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.911
sep 2005
jeg er heller ikke født igår og kan også læse det som der står over boksen i markedet ang at skrive i en annonce, jeg havde sådan set også gode hensigter da jeg spurgte for havde hunden levet op til min vens krav, ville han gerne have set den og købt den.
at jeg opretter et emne her i forum er fordi jeg gerne vil skabe en debar omkring det at kunne skrive i markedet, for igen jeg tager ikke så tungt at jeg blev frosset, jeg forstår bare ikke man har muligheden for at skrive i markedet når man så for en frysning for det, så burde det jo netop IKKE være muligt at skrive til sælger i deres annoncer?
Nå nu vil jeg virkelig smutte i seng så jeg svare ikke mere i den her debat før engang i morgen tidlig
sep 2005
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
det er jo ikke nemt at få nogle svar når de ikke skriver..........
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 1.834
Nej det ville nu engang være lettere hvis de kom ind og forklarede... Ved de forklare i en tråd ville der også være flere der læste det og fik klarhed, i stedet for der er en masse der kontakter dem...
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
mar 2006
Følger: 76 Følgere: 73 Hunde: 13 Emner: 304 Svar: 1.922
Jeg har for ikke så længe siden købt Coca (en lille dober hvalp), mens jeg stadig gik og ventede på at få hende hjem, blev hendes søster sat tilsalg her på HG.
Kennelen havde samtidig en voksen brun tæve til salg, da hun var udelukket fra avl pga HD.
Da jeg mange gange havde fået personlige beskeder fra personer der lige ville gøre mig opmærksom på at min nye hvalps mor var sat til salg med HD D på HG, ville jeg bare lige skrive som info i søsterens annonce, at den brunde dober tæve der var til salg i marked, ikke havde noget som helst med hvalpen at gøre.
Det var jo synd hvis den lille hvalp gik glip af netop den helt rigtige familie, fordi de også fejlagtig troede at tæven i marked var moderen til hvalpen.
Men NÆÆÆH en frysning fik man for at hjælpe folk.
nov 2006
nov 2006
Jeg er dybt forarget over min frysning