{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Jeg er dybt rystet {{forumTopicSubject}}

Min ven gennem mange år var til tandlæge i torsdags. Han skulle have fjernet en visdomstand der var infektion i.
Alt gik glat, tanden blev fjernet og så skulle man tro alt var vel. Men fredag aften begyndte kæben at hæve, og lørdag var det så slemt at en opringning til lægevagten var nødvendig. Min ven fik indtelefoneret noget antibiotika, lægen skulle ikke se ham. Søndag er det blevet meget slemt, og søndag aften tager vi på skadestuen. På det tidspunkt er hans tunge og læber begyndt at blive følelsesløse. Han bliver omgående ovrført til Rigshospitalets traumecenter. Her finder de ud af at han har blodforgiftning i hele kroppen og indleder en skrap behandling imod dette.
Men tænk hvis vi ikke var taget på skadestuen, så kunne han faktisk være død i løbet af natten. Jeg er så rystet at det næsten ikke er til at bære.
Han er i langsom bedring, men det ender måske med at han skal opereres for at få fjernet infektionen i kæben.
Og hvornår han bliver udskrevet, ja det står hen i det uvisse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er dybt rystet
  • #1   14. jul 2009 Hold da k*ft.. Puha en omgang. Og bare pga. en tur til tandlægen?

  • #2   14. jul 2009 Sikken en slem omgang smiley
    - håber din ven snart er på benene igen uden smerter.


  • #3   14. jul 2009 Føj da...
    det lyder sørme ikke for godt.
    God bedring til din ven


  • #4   14. jul 2009 åhh nej min kæreste skal til at igennem det der med at have fjernet en visdomstand smiley nu bliver jeg helt bange.

  • #5   14. jul 2009 Rigtig god bedring til din ven *S*

    Det var godt nok en grim en smiley


  • #7   14. jul 2009 Tak skal i have.
    Ja det er noget af en oplevelse, som vi godt kunne have været foruden.
    Og skulle det ske for nogen af jer, at der er infektion i tanden, så forlang antibiotika behandling.
    Havde han fået det var det aldrig gået så galt


  • #8   14. jul 2009 Jeg har ellers altid hørt, at de ikke vil fjerne den, hvis der er infektion i. Så giver de anti-biotika og fjerner den, når betændelsen er væk... Skod-tandlæge....

    God bedring til din ven!!!


  • #9   14. jul 2009 Det var da en forfærdelig oplevelse, og det er ikke noget der bør ske. Godt at skadestuen fandt ud af hvad der var galt.

    Har en kollega der ved en simpel tandrensning fik bakterier som gik direkte i hjerteklappen så han nær var død. Det tog næsten et år før han var på benene igen, og flere operationer hvor han bl.a fik en kunstig hjerteklap indopereret. Heldigvis er lægerne rigtig dygtige til at klare ærterne når det brænder på.

    God bedring.


  • #10   14. jul 2009 Nemli´ Trine L....... Man må IKKE fjerne den før betændelsen er væk! Ellers åbner man jo op for betændelsen direkte til blodbanerne.

    Min søn får lige nu antibiotika fordi der er betændelse omkring en visdomstand der er ved at bryde igennem........


  • #12   14. jul 2009 Jeg har talt med tandlægen og det havde han aldrig været ude for før.
    Og det var meget notmalt man trak sådan en tand ud, det skulle kroppen selv ordne


  • #13   14. jul 2009 Min mand skulle have fjernet en tand for et par mdr. siden og fik antibiotika, INDEN den blev rørt, da de fandt ud af, at der var betændelse i den.

    Det burde alle tandlæger gøre....og dette var endda på en billig Polak-klinik i Kbh., da de var de eneste han ringede til, der havde tid.

    - nu har han besluttet, at han holder sig til den klinik, da han er tandlægeskræk, som forsvandt på hans 3. konsultation.


  • #14   14. jul 2009 Fy for pokker da en oplevelse. Godt I reagerede hurtigt og kom på skadestuen. Rigtig god bedring med ham.

    Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der har været mangelfuld hygiejne hos den tandlæge.... Puu ha.
    Jeg er dybt angst for tandlæger men har selv fået opereret alle mine visdomstænder ud, uden implikationer - heldigvis.


  • #15   14. jul 2009 Nu er jeg kun ansat på et sygehus, men her ville man aldrig operere ved betændelse af nogen art, så jeg kan slet ikke forstå, at tandlægen bare fralægger sig ethvert kendskab til det.

    Jeg synes faktisk, at I skal se at få klaget over forløbet hos den tandlæge.

    Jeg håber, at han kommer sig helt sikkert noget.

    ***************************************************************************************

    Kan ikke huske, hvem der skrev det

    I øvrigt er det helt normalt, at man skal have helt betændelsesfrie tænder ved hjerteoperationer, netop fordi at det er et af de letteste veje fra tænderne og til hjertet, selvom folk kigger underligt på en, når man siger det.


Kommentér på:
Jeg er dybt rystet

Annonce