Min tæver er gravid?????? {{forumTopicSubject}}
Nej DET er de ikke... Men efter en friaften fra HG ,hvad ser jeg så ? Jo da igen igen en der skriver min tæve er gravid , jeg ved ikke noget om det . Jeg ved ikke hvornår den er parret eller noget som helst andet , men nu tror jeg altså det er tæt på at hvalpene kommer . Jeg har ingen penge så det i kan foreslå mig skal være gratis.
Lærer folk ikke noget som helst ?
Personligt tror jeg efterhånden at de mange mange upskuld ikke er så meget ups alligevel. Jeg tror det mest er fordi , der er penge i det. Selvf. ER der rigtige upser ind imellem , det vil der nok også altid være , men når man lader sin kønsmodne hanhund gå sammen med sin løbske tæve , ja så bør enhver da vide at de meget nemt kan finde på at lave hvalpe.
Der avles løs på alt hvad der har 4 ben , ingenting bliver tjekket , og meget ofte er tæven alt alt for ung. men er der ingen der tænker på at en dag er markedet stoppet ... en dag er der nok ? Hvad sker der SÅ med de hvalpe der er i overskud ? Jo da de ender med at blive aflivet , og i visse tilfælde er jeg ikke sikker på at det er på den mest humane måde det bliver gjort. Når ejeren end ikke har råd til en bog , tror jeg faktisk heller ikke der er råd til en ordenlig aflivning. Og jeg tror heeller ikke at der i disse tilfælde bliver sørget for ormekure osv.
Ja undskyld mit lange sure opstød ---- men jeg SKULLE altså bare ud med det nu.
maj 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 1.334
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
pas på hvad du siger, du risikere at blive frosset.
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 1.834
Jeg er desværre også en der sidder med et ups kuld med en for ung tæve, men men men det er så en hel anden historie...
Jeg synes det er dybt ærgeligt at der kommer sådan en tråd frem med en uheldig fremlægning af det hele... For det gør også at jeg har fået mine høvl fordi jeg nok er en af dem...
maj 2007
du ved vel med dig selv at det er et ups kuld!..
at det aldrig er noget du ville ha gjort overlagt..
og hjeg tror det er heraf TS´´harme kommer,,
jul 2007
Nej jeg bliver heller ikke ramt af den her tråd... Det var slet ikke det jeg mente, undskylder lige hvis det lød sådan...
Men det er netop sådanne tråde som den omtalte, der gør at når jeg kommer med banen, at jeg af flere får mine høvl... I bund og grund hvis man ikke kender historien bag, forstår jeg også folk hvorfor de reagere sådan...
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.841
I dette tilfælde drejer det sig om en ung pige, der har fået alverdens råd og vejledning og INGENTING gjort.. Der er en væsentlig stor forskel.
Liselotte - jeg kan sagtens følge dig hele vejen. Det er dybt frustrerende at læse, og endnu mere frustrerende er det, at pigebarnet har svært ved at modtage de råd hun får, men slår dem hen med "jamen det er nok forsent - er det ikke?" Jamen sket er sket og det er der ikke noget at gøre ved"... - efterfulgt af et lille he he
Jeg er nu mest bekymret for hunden og de hvalpe den får, for hvilken opvækst får de - når pigebarnet har så lidt viden og ingen erfaring overhovedet..
jul 2007
Du har forstået det helt korrekt Men det er jo pga af tråde som den omtalte at mange reagere som de gør... Altså når de ser en ung pige med en drægtig hvalp, tænker man bare, ja hun tænker ikke på sin hund...
Synes det er ærgeligt sådan noget som det der sker og jeg mener også det er forkert grebet an... Både med om hun var drægtig eller ej... Og hvis hun endelig er er det dybt ærgeligt man ikke gør noget for at være forberedt...
jul 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.260
Så må jeg tage det med...
Anja
Som jeg skriver sker der upsere engang imellem , og det var bestemt ikke møntet på dig , Og der vil ALTID være upskuld . Og som Anette skriver , så gjorde du hvad du kunne...
Anette
Og det var netop de små hehe der fik mig op i det røde felt. Og så det at man slet ikke sætter sig ind i tingene før det faktisk er næsten for sent. Og vi ser det bare SÅ mange gange...
okt 2007
Ja de der føelser har det med at løbe af med os....
maj 2007
jeg synes nu også bare at man ser mange flere ubs kuld nu, specielt på helt små hunde og muskelhunde, end man gjorde for nogle år tilbage..
om ikke andet bliver de gjort mere opmærksomme på af dem som "avler"
og priserne er sky høje på trods af ingen viden overhovedet om hundenes sundhedstilstand og hvalpene får intet emd
nov 2006
Du bør bare ikke have denne følelse, for du har jo gjort det der stod i din magt, at gøre noget ved tingene.
Jeg må indrømme, at jeg har talt ret harsk i den anden tråd - og jeg tager såmænd gerne min straf hvis det kommer dertil, men jeg pines af at læse, at et menneske kan være så ligegyldig omkring sin drgtige hund, som den unge pige i den anden tråd udiser.
Tøsefornærmet hjælper ikke i sådan en situation. Så er man dælme NØDT TIL at tage mod den hjælp man kan få - og det endda med kyshånd.
okt 2007
Og jeg er glad for mine to tøser .. der ikke humper noget eller lader sig humpe , for det finder de sig bestemt ikke i....
nov 2006
Liselote - lige de der he he *smiler* fik også mig helt op at ringe - det erkender jeg skam. Derfor var mine svar nok heller ikke helt stuerene.
jul 2007
okt 2007
Sally
Det ved jeg godt ... Og det var mit nu også ... Angel har nu fået fjernet hele underlivet ( af en udulig dyrlæge) så hun kommer ikke engang i løb....
okt 2007
Sikkert fordi de kan .... hehe
okt 2007
Det er jeg skam også med min ... den nye altså...
nov 2006
okt 2007
Så er det da en underlig dyrlæge --- Eller der er måske dyrlæger der er imod abort ? Så er det trist at det ALTID er omtalte ejere der render ind i dem...
nov 2006
okt 2007
Jeg tror ikke at dyrlægen har været inde i billedet ... Og kommer det nok heller ikke...
nov 2006
Neeeeeej slet ikke. Jeg har bare hørt, at hunde kan lære at tænde for fjernsynet, og hvem ved.... Måske har de fundet Animal Planet???
ROFL
jul 2007
Mange tak for det, det er dejligt... Og nej tror heller ikke den her er møntet på mig
okt 2007
Du skal da ikke undskylde ... Jeg syntes nu ikke det gør så meget hvis en tråd ikke hele tiden drejer sig om netop emnet...Hygge og sjov må bestemt gerne være med.
jul 2007
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
Jeg kan godt se , det er noget møg, det der skete i tråden fra i går...... .... men er det virkelig nødvendigt at starte forfra med at hagle ned på det igen i dag......
Selvfølgelig skulle vedkommende ha' hørt efter de gode råd hun fik for over 1 måned siden..... det gjorde hun ikke......... og nu er tingene nu en gang , som de er.....så må man komme videre derfra.
Mange gange tror jeg , der er nogen der skriver herinde , for at få skulderklap selv..... ...... men bare de husker, også at fortælle når de selv Dummer sig...... for der er ingen der er fejlfri........og jeg tror heller ikke der er nogen der er SÅ perfekte , som de mange gange giver udtryk for...
Men... det er jo bare MIN mening.......... og jeg pudser gladelig glorier for en 10'er... :O)
Min tæver er gravid??????