9. okt 2006 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Af med hunden grundet graviditet? {{forumTopicSubject}}
Hmm... Nu er vi så rimelig unge mennesker, der jo nok på et givent tidspunkt om et års tid eller to kunne ske at forsøge os udi kunsten at blive forældre. Nu ser vi sådan lidt frem i tiden, og kan da allerede nu se at vi da nok forhåbentlig også har Ymer på det tidspunkt, eftersom han ikke engang er flyttet ind hos os endnu!
Dvs. vi ender med en hanhund på et par år, og et spædbarn. Er det ikke meget normalt?
Jeg har lige set en annonce hvor man sælger en hund fordi parret venter et barn. Nååååeh, jamen dét var da et under at få børn! -Dét må jo komme bag på de fleste unge mennesker der lever i et velfungerende forhold, at der en skønne dag dukker børn op... Eller...
Bliver simpelthen så harm over hvor dårligt man egentlig kan planlægge! Hvordan kan man købe sig et lille skønt væsen, der sjovt nok lever i 10-15 år, og så bare sige: "Nå, det var så dét år, damen er gravid og videre med dig!"
Jeg fatter det ikke.... Ymer skal da indblandes i ALT hvad der har med vores kommende børn at gøre, han er ikke bare en prøveklud for liiige at se om vi kan leve op til at have noget at passe og pleje, for så at blive losset ud til fordel for et barn! Arrrg... Hvor dum har man lov at være?
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
Hvis vi fik et barn så tog vi det med.. altså børn har godt af at være opvokset med dyr især hunde.. så kan ikke se hvorfor man skulle skilde sig af med hunden??
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Hunden slipper for den stress faktor at være i hus med et barn og barnet udsættes ikke for fare.
Jeg ville ALDRIG tilgive mig selv hvis jeg tænkte "Det går nok" og hunden så bider mit barn.
Det jeg gerne vil sige her er:
Lad være med at dømme andre.. De ved hvad der er bedst for deres hund og for dem selv... Hvem er du der kan tillade dig at dømme ande.. Især når du næsten ikke ved noget om dem
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
feb 2008
okt 2006
Det er så lige præcis det tilfælde jeg også har printet ind i min hukommelse...
feb 2008
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 1.001
fatter ikke folk de skal heller gå i fætter br efter hund
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 298
børnene lærer at respektere grænser og blive elsket betingelses løst og hunden får en trofast godbids kilde
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
Og det skal lige siges, at jeg havde en 5-årig + jeg var alene med tøserne...
Så jo, i mine øjne er det en lam undskyldning....
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg har ingen børn men jeg ved alligevel godt at min tæve ikke bryder sig om børn der kan gå og min han er utryg ved spædbørn..
okt 2006
At man ikke har tiden, er da lidt svært at vide før man har prøvet! -Det er noget af en ekendelse, det er jeg med på. Men har man ikke engang haft hunden i 8 måneder før man bliver gravid, hvordan kan man så undgå at overveje at tiden er et problem inden man køber hunden?
okt 2006
Ja, ikke at jeg da på nogen måde håber det for dem, men det ville da ihvertfald være en "gyldig undskyldning"....
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
Det er nok noget det bedste der er sket mig at blvie født ind i et hundehjem, og jeg vil gerne give mit barn den oplevelse også..
Lilly er så fra et børnehjem, hun har været sammen med min venindes baby, hun er ligeglad med børn der skriger, og gennerelt ikke særlig intereseret for små børn, dem der selv kan gå er lidt sjovere syntes hun
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 21
Det er vist også det du mener er løsningen. Man skal virkelig tænke sig om før man anskaffer sig et levende væsen, som er helt afhæning af en selv.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
De havde gode intentioner om, at denne kat skulle følge dem i tykt og tyndt, ligemeget hvad der måtte hænde i deres lille familie.
Da tiden så kom, at min svigerinde blev gravid og senere fødte en skøn lille pige, måtte de konstatere, at den kærlighed de havde til katten blegnede i forhold til kærligheden til barnet.
Det kunne de ikke vide på forhånd.
De beholdt katten til den blev gammel og døde - men den fik en HELT anden og langt mindre fremtrædende rolle i familien.
Det kan de fleste katte klare - men få hunde.
Derfor synes jeg egentlig, at det er en fair begrundelse - det er ikke rimeligt for en hund at være i en familie, hvor den ikke kan opretholde den relation, som den havde før der kom små børn til.
Og ingen kan forudse de følelser, der medfølger at være gravid og få et lille barn...
okt 2006
Puha, det lyder godt nok også voldsomt! Selvfølgelig må alle deles om pladsen og tiden jo flere man bliver, men jeg kan slet ikke forestille mig at nogle af vores dyr ville blive værdsat mindre efter ankomsten af et barn... Jeg tror sågår jeg værdsætter dyrene på lige fod med Kim :o)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
For nogen bliver tingene som de var, for andre bliver alting forandret ;o)
Jeg tror det er en af den slags ting, som os uden børn ikke rigtig kan have begreb om ;o)
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Rasmus er ikke vild med fremmede børn, men dem han kender elsker han.
Hvorfor skulle hunden så ikke elske vores børn? Nu vi ingen, men jeg er sikker på, når vi får børn, så vil Rasmus kunne li dem da det er noget "af vores".... Det gælder jo om at intro. dem godt og rigtigt.....
synes ikke man skal gøre noget, før man har prøvet (og selvf. uden er det er kommet så vidt, at hunden har bidt nogen)
Af med hunden grundet graviditet?