{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Af med hunden grundet graviditet? {{forumTopicSubject}}

Hmm... Nu er vi så rimelig unge mennesker, der jo nok på et givent tidspunkt om et års tid eller to kunne ske at forsøge os udi kunsten at blive forældre. Nu ser vi sådan lidt frem i tiden, og kan da allerede nu se at vi da nok forhåbentlig også har Ymer på det tidspunkt, eftersom han ikke engang er flyttet ind hos os endnu!

Dvs. vi ender med en hanhund på et par år, og et spædbarn. Er det ikke meget normalt?

Jeg har lige set en annonce hvor man sælger en hund fordi parret venter et barn. Nååååeh, jamen dét var da et under at få børn! -Dét må jo komme bag på de fleste unge mennesker der lever i et velfungerende forhold, at der en skønne dag dukker børn op... Eller...

Bliver simpelthen så harm over hvor dårligt man egentlig kan planlægge! Hvordan kan man købe sig et lille skønt væsen, der sjovt nok lever i 10-15 år, og så bare sige: "Nå, det var så dét år, damen er gravid og videre med dig!"

Jeg fatter det ikke.... Ymer skal da indblandes i ALT hvad der har med vores kommende børn at gøre, han er ikke bare en prøveklud for liiige at se om vi kan leve op til at have noget at passe og pleje, for så at blive losset ud til fordel for et barn! Arrrg... Hvor dum har man lov at være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Af med hunden grundet graviditet?
  • #1   1. jul 2008 jeg er 100% enig med dig.. vi har to hunde her.. og hvis vi skulle af med dem ville grunden være at vi blev alergisk lige pludselig ellers skal de ingen vegne...

Hvis vi fik et barn så tog vi det med.. altså børn har godt af at være opvokset med dyr især hunde.. så kan ikke se hvorfor man skulle skilde sig af med hunden??

• #2   1. jul 2008 Hvis nu hunden har vist at den bestemt ikke bryder sig om børn så synes jeg det er meget fornuftigt.
    Hunden slipper for den stress faktor at være i hus med et barn og barnet udsættes ikke for fare.
    Jeg ville ALDRIG tilgive mig selv hvis jeg tænkte "Det går nok" og hunden så bider mit barn.

Det jeg gerne vil sige her er:
    Lad være med at dømme andre.. De ved hvad der er bedst for deres hund og for dem selv... Hvem er du der kan tillade dig at dømme ande.. Især når du næsten ikke ved noget om dem

• #4   1. jul 2008 Der står så udtrykkelig i den annonce jeg læste at hunden skal væk fordi kæresten er gravid og der ikke er tid til hunden pga. et barn!

• #5   1. jul 2008 alex selvfølgelig hvis hunden ikke kan lide børn og man er gravid.. så burde man nok skaffe sig af med hunden.. men så ville jeg hellere aflive hunden fordi så har den det nok heller ikke godt ved at blive flyttet rundt osv..

• #6   1. jul 2008 A;h .

Det er så lige præcis det tilfælde jeg også har printet ind i min hukommelse...

• #7   1. jul 2008 der var også i ungemødre hende er stella på 14-15 år i jylland som fik en ny kæreste efter hun havde født.. og hun havde været sammen med fyren i 1 måned eller sådan så køber de en lille hund.. også går der 2 uger så gik de fra hinanden så hun blev nødt til at skille sig af med den..

• #8   1. jul 2008 så meget tid tager en hund heller ikke, man ser da mange nymødre / forældre som både har barnevogn og hunden med på tur, og en hund skal kunne lære at indordne uaset hvor mange børn der er i familien, opdarger man både på hund og børn er der plads til alle, Hunden gavner mennesket på mange måder men også omvendt

• #10   1. jul 2008 Ejer af Whisky og Cola ! man afliver ikke en rask hund , en hund er et levende væsent tæt på som et menneske, hvis hund og barn ikke kan sammen- det er mangegange fordi forældre ikke gider at opdrage begge steder- ren og skær fordi de opgiver eller mangel på tolmodighed

• #11   1. jul 2008 ja her i huset har vi både barn hund og kat kommende kanin (datteren får en i føsdags gave fra sin moster) og så udviger vi familien til oktober men dyrene får lov at blive vi ønsker hund nr 2 på et eller andet tidspunkt.
    fatter ikke folk de skal heller gå i fætter br efter hund

• #12   1. jul 2008 vi har altid både haft hun, kat og børn i en pærevælling. begge parter har godt af hinandens selskab.
    børnene lærer at respektere grænser og blive elsket betingelses løst og hunden får en trofast godbids kilde

• #13   1. jul 2008 Hmmmm... det er vel et spørgsmål om at priotere sin tid, så der er plads til det hele... da jeg var gravid med min datter nr. 2, fik jeg hvalp 2 mdr. inden jeg fødte, og han blev hos os indtil han blev aflivet pga kræft som 10-årig...
    Og det skal lige siges, at jeg havde en 5-årig + jeg var alene med tøserne...
    Så jo, i mine øjne er det en lam undskyldning....

• #14   1. jul 2008 hvordan kan man vide, under graviditeten, at hunden ikke kan lide barnet??

• #15   1. jul 2008 Pia...Hvis man nu kender nogen med børn som har været på besøg så har man nok en rimelig god opfattelse af om det er noget hundn synes er ok eller ikke.

Jeg har ingen børn men jeg ved alligevel godt at min tæve ikke bryder sig om børn der kan gå og min han er utryg ved spædbørn..

• #16   1. jul 2008 Der er så milevid forskel på om man ved hunden er dårlig til børn, bliver stresset osv, og så er det helt klart det bedste for alle parter at man finder et nyt hjem til hunden.

At man ikke har tiden, er da lidt svært at vide før man har prøvet! -Det er noget af en ekendelse, det er jeg med på. Men har man ikke engang haft hunden i 8 måneder før man bliver gravid, hvordan kan man så undgå at overveje at tiden er et problem inden man køber hunden?

• #18   1. jul 2008 andrea P

Ja, ikke at jeg da på nogen måde håber det for dem, men det ville da ihvertfald være en "gyldig undskyldning"....

• #19   1. jul 2008 Jeg ville ikek gå af med hunden grundet graviditet (Det har min venidne heller ikke, hun fødste i december, og har stadig Chico)..

Det er nok noget det bedste der er sket mig at blvie født ind i et hundehjem, og jeg vil gerne give mit barn den oplevelse også..

Lilly er så fra et børnehjem, hun har været sammen med min venindes baby, hun er ligeglad med børn der skriger, og gennerelt ikke særlig intereseret for små børn, dem der selv kan gå er lidt sjovere syntes hun smiley

• #21   1. jul 2008 Da jeg for mange år siden var gravid, købte vi en labrador. Det vi så gjorde for at hunden ikke skulle være jaloux, var at den var med i ALT hvad der drejede sim om barnet, den lå ved siden af når jeg ammede, badede osv. Det var en virkelig god løsning. Barnet kunne enda tage mad ud af munden på hunden, da barnet begyndte at kravle rundt.
    Det er vist også det du mener er løsningen. Man skal virkelig tænke sig om før man anskaffer sig et levende væsen, som er helt afhæning af en selv.

• #22   1. jul 2008 Min bror og svigerinde havde en skøn kat - han var næsten deres baby

De havde gode intentioner om, at denne kat skulle følge dem i tykt og tyndt, ligemeget hvad der måtte hænde i deres lille familie.

Da tiden så kom, at min svigerinde blev gravid og senere fødte en skøn lille pige, måtte de konstatere, at den kærlighed de havde til katten blegnede i forhold til kærligheden til barnet.
    Det kunne de ikke vide på forhånd.

De beholdt katten til den blev gammel og døde - men den fik en HELT anden og langt mindre fremtrædende rolle i familien.
    Det kan de fleste katte klare - men få hunde.

Derfor synes jeg egentlig, at det er en fair begrundelse - det er ikke rimeligt for en hund at være i en familie, hvor den ikke kan opretholde den relation, som den havde før der kom små børn til.
    Og ingen kan forudse de følelser, der medfølger at være gravid og få et lille barn...

• #23   1. jul 2008 CH, kvinde, 33 år

Puha, det lyder godt nok også voldsomt! Selvfølgelig må alle deles om pladsen og tiden jo flere man bliver, men jeg kan slet ikke forestille mig at nogle af vores dyr ville blive værdsat mindre efter ankomsten af et barn... Jeg tror sågår jeg værdsætter dyrene på lige fod med Kim :o)

• #24   1. jul 2008 Marianne, det er ikke til at sige det før man står der ;o)

For nogen bliver tingene som de var, for andre bliver alting forandret ;o)

Jeg tror det er en af den slags ting, som os uden børn ikke rigtig kan have begreb om ;o)

• #25   1. jul 2008 Jeg vil sige der er stor forskel på andres børn og vores egne.
    Rasmus er ikke vild med fremmede børn, men dem han kender elsker han.
    Hvorfor skulle hunden så ikke elske vores børn? Nu vi ingen, men jeg er sikker på, når vi får børn, så vil Rasmus kunne li dem da det er noget "af vores".... Det gælder jo om at intro. dem godt og rigtigt.....

synes ikke man skal gøre noget, før man har prøvet (og selvf. uden er det er kommet så vidt, at hunden har bidt nogen)

Kommentér på:
Af med hunden grundet graviditet?

Annonce