{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

øv bøv der smuttede drømmejobbet {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Som mange nok ved, så var jeg så heldig, at jeg fik tilbudt drømmejobbet hos firmaet MC Emballage. Jeg skulle være elev i deres call center, hvor jobbet bestod i at tage imod kunderne både over tlf´en og in real life, samt andet administrativt arbejde og salg af deres vare.
Jeg skulle så ind og skrive under på kontrakten idag, men så skete der selvfølgelig det uheldige, at penge, som firmaet skulle have af det offentlige, for at have en voksenelev - bedre kendt som tilskud. desværre ikke kunne gives. Så nu ved de ikke om de har råd til at have mig:-(
Jeg er bare så ked af det, for det var bare lige JOBBET til mig, og var så vild med den stemning, som de har derinde....
Jeg har ikke råd til at gå der til en elevløn for dem under 25 (desuden må de heller gøre dette) og chancen for at de har råd til, at selv at skulle udbetale en voksen løn uden tilskuddet:-(

Øv jeg har simpelthen tudet hele eftermiddagen...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv bøv der smuttede drømmejobbet
  • #1   26. jun 2008 ov manglede lige at skrive at chancen for at de kan have mig gående til voksenelev lønnen, den er desværre ikke særlig stor:-(

• #2   26. jun 2008 Gitte, jeg hørte godt om det for et par uger siden. Voksenlærlinger der er i gang bliver fyret, fordi der ikke er penge til at færdiguddanne dem. Det er simpelthen en svinestreg fra regeringens side at det nu er væk.

Kan så sandelig godt forstå, at du er ulykkelig over at drømmejobbet bare lige er en saga blot. Jeg vil tro at virksomheden også er kede af det, men de bliver jo nødt til at tænke på deres økonomi - øv.

Håber du finder et andet job du kan blive glad for.

• #3   26. jun 2008 Aii hvor er det dog forbandet ærgerligt :o(

Er der ikke mulighed for selv, at tage kontakt til din socialrådgiver og måske få hende med på banen.... ?.... Tænker noget i stil af, at du må sige, at hvis ikke du får det job, med tilskud, så må du på bistand også hænger de på dig.....

Aner ikke om det er et skud i tågen og om det ville hjælpe, men alle midler skal vel sættes ind i sådan en situation *S*

• #4   26. jun 2008 Karina: den tanke har jeg også gået med, skal ringe og snakke med kommunen imorgen:-(
    Vil bare så gerne have det job, det var bare lige mig, og jeg havde sådan glædet mig til at skulle derud idag og underskrive kontrakten, fordi der bare var så skønt derude....
    Øv øv øv siger jeg bare.... Men er da glad for, at jeg ikke stod midt i uddannelsen og så blev fyret, som mange andre opevet

• #5   26. jun 2008 Det er da også så forbandet ærgerligt, håber virkelig, at de kan gøre noget for dig på kommunen :o)

Ja det havde nok om muligt været endnu mere forbandet, hvis du havde været midt i forløbet.... Stakkels de mennesker, som sidder i saksen af den årsag !!

• #6   26. jun 2008 men jeg synes bare det er så unfair. Hver gang jeg har haft brug for hjælp fra det offentlige ( hvilket har været 2 gange i hele mit snart 28 årige lange liv) så har jeg fået svaret NEJ, her kan du ikke få hjælp, dine forældre må betale eller lignende har svaret været... Er ved at være SÅ træt af dette...

• #7   26. jun 2008 Selvfølgelig har virksomhederne råd til at betale voksenlærlinge løn, hvis de virkelig er interreseret i en medarbejder, desuden synes jeg også det er en pligt at være med til at udanne folk

• #8   26. jun 2008 Gitte... Kender det, stod for første gang i mit 36 årige liv og havde brug for hjælp økonomisk i EN måned for nylig og fik INTET !!!... Kunne dokumentere med en underskrevet kontrakt, at jeg ville være i job igen, en måned efter at jeg søgte om bistand !!

ALDRIG om jeg ønsker for min værste fjende, at havne i sådan en situation !!

• #9   26. jun 2008 1) så må man ikke fyre en elev, da man er bundet af en uddannelses kontrakt - umulig at bryde ved mindre begge parter er enige

2) Så nægter jeg at tro at et firma ikke har råd til at have dig rendende for 3-4 tusind mere end de regnede med?

jeg er voksen elev i en lille privat virksomhed, og som de selv sagde da de ansatte mig - så skød de hul i elev støtten for jeg var stadig billigere at have rendende end en kontor assistent smiley

• #10   26. jun 2008 de første 3 måneder er prøvetid og der er ingen opsigelseperiode

kan se jeg har været heldig

ikke nok med at kommunen har betalt min voksenelevløn, de dummede sig osse, og satte den efter hvad deres fik, så jeg fik lige lidt højere løn end jeg skulle.

er ked af at det er gået i vasken, men på den igen, du skal nok finde noget

• #11   26. jun 2008 elise A: for firmaet ville det jo være billigere, hvis de ansatte en elev, som var under de 25, og derfor vil gå under de 15970 kr, som voksenelev lønnen er sat til...
    Synes bare det er så træls, når man bare havde glædet sig sådan, til at skulle underskrive kontrakten og så begynde på det arbejde. Og så er det slet ikke sikkert, at det bliver til noget:-(

Nåh jeg vil i seng, for jeg skal op og på arbejde imorgen ( er p.t afløser i hjemmeplejen)

• #12   26. jun 2008 15970 kr er minimum lønnen for en voksenelev:-)

• #13   26. jun 2008 jeg ved ikke helt endnu om de takker nej til mig, men det lød meget på dem, at der nok ikke var det store at gøre:-( desværre. Men håber lidt endnu, men igen er også bange for at blive skuffet

• #14   26. jun 2008 hov hvad er nu det for noget
    har de fjernet tilskudet til alle voksenlærlinge
    Jeg spørg fordi jeg er leder af en afdeling hvor jeg har en voksenlærling, og jeg har intet hørt om dette

Kommentér på:
øv bøv der smuttede drømmejobbet

Annonce