589 visninger
|
Oprettet:
Stakkels piger og forældre. {{forumTopicSubject}}
Ser en reportage om spiseforstyrrede piger på tv. Tema om modelmål og spiseforstyrrelser.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
feb 2007
Jeg vil sgu hellere veje lidt for meget, fremfor anoreksi eller bulimi....
Synes ærligt talt du skulle prøve at læse lidt om de to sygdomme, der iøvrigt er psykiske - dvs det er sindet der er noget galt med - og kroppen...
feb 2007
Tror du at din krop er sund - tror du at du kan passe et job når sygdommen kommer til sit yderste ??
Næppe - synes ikke man skal udetale sig om noget man ikke ved noget om...
feb 2007
feb 2007
feb 2007
feb 2007
Nu vejer jeg så 10 kilo for meget efter mine 2 drenge er kommet til verden...
Jeg vil hellere veje for meget end for lidt...
Desuden er det mindst ligeså udsundt at være for tynd... Og folk med anoreksi f.eks er MERE syge end mig f.eks der vejer 10 kilo for meget...
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
feb 2007
Det er sgu nemmere at tabe et par kilo end at være 180 cm høj og veje 47 kilo - og så have en psykisk sygdom og skulle tage 20 kilo på ...
Føj for en siger jeg bare.....
feb 2007
......og skulle tage 20 kilo på når man ikke kan spise pga ens spiserør er ætset pga opkastninger pga bulimi, som så har udviklet sig til anoreksi....
Slut...
feb 2007
Der er en STOR forskel!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
"Den største taber", "Du er hvad du spiser" er der jo tit, og så har der for nyligt været en om et behandlingshjem for de morbidt overvægtige.
nov 2005
hvis man er fed kan mavesækken laves mindre man kan få nyt hjerte osv.
så på den måde er man bedre sikret hvis man er fed end det andet..
syntes begge dele er synd
nov 2005
barnløshed høre til på begge sider og er ikke ligefrem noget man bliver syg af, det er ik et must at få børn for at overleve så den tæller ikke med efter min mening.
diabetes kan du få medicin for.
ved godt begge dele er en sidssygdom men følgesygdommene af de to ting der er man bedre udrustet til at kunne give medicin osv ved fedme.
mange får også opereret mavesækken mindre for at hjælpe på det, du kan jo ikke lave mavesækken større på en der har bulimi, det er mere den slags jeg mener
og som jeg skrev begge dele er skide synd for begge parter lider af spiseforstyrelse bare i hver sin grøft
nov 2005
men det er jo bare svært da man ikke fysisk kan hjælpe en der er tynd, man kan ikke operere dem større jo.
syntes slet ikke det er iorden at være fed eller tynd da det jo tit og ofte er en sygdom. man har bare været heldig at de følge sygdomme de fede kan få de kan hjælpes lidt bedre end den anden vej. og tror seriøst ik det er pga forskerne står og tænker lad os forske i det fede da det er mere okey, nu må i lige
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 784
ja ja ved godt man kan regne lidt med en BMI men ja ja fint nok men nu er vi mennesker jo ikke bygget ens.....og vi forbrænder heller ikke ens....
det er sgu da ikke okay at være 150cm og veje 100kg det ved vi alle da men som en skriver at være 170cm og veje 44kg det er sgu da heller ikke okay.....
men ligemeget om man er undervægtig eller overvægtig så kan det jo skyldes så meget mere end vi lige kan se...så derfor skal man sgu passe på med at dømme andre......
nov 2005
seriøst tror de fleste mennesker ville ønske at ingen var syge og så lige meget om det er det ene eller andet.
personligt så dømmer jeg ikke andre om de er tykke eller tynde, hvis de gerne vil være sådan så fint med mig (selvfølgelig ik hvis det er en sygdom som spiseforstyrelse) men ellers og så syntes jeg det er lige iorden at være det ene som det andet hvis det er det man vil.
mange tykke har ondt af sig selv mange tynde har det, og det er der så mange andre i helt andre situationer der også har. så det kan man vidst ik måle på nogen som helst måde.
nov 2005
mig selv, jeg har været sendt på sygehus, til den ene læge efter den anden, speciel psykolog indenfor spiseforstyrelse pga de troed jeg havde det, jeg var 170 veet 50kg lyder ikke slemt men føj det så klamt ud. og jeg er da stdaig træt af at folk de hentyder til jeg er syg og siger når du er nok en af dem der er bange for at blive for tyk osv.
nej jeg har et helt helt andet prblem som jeg gerne ville bytte for med fedme.. hvor langt ude det så end lyder.
kan se det fra begges sider, men ingen har mere ret til det ene eller andet uanset hvad og forstår ik hvordan i kan sige sådan
aug 2005
du skriver jo sådan set at det er helt okay at veje alt for lidt og alle de fede som du kalder dem bare skulle lette røver og så blive mega tynd
(sådan læser jeg det du skriver )
og at veje 44kg og så være 170cm ja så er man altså meget tynd og det er ligemeget din bygning......og man er oz for tynd....
nov 2005
nov 2005
nov 2005
nov 2005
elsker mad men da jeg har en anden "sygdom" gør det at jeg er lidt bange for at blive mæt så jeg har vænnet mig til at spise mindre og mindre.
aug 2005
jeg ved skam godt det er svært at være meget tynd og man gerne vil tage på.. og omvendt at være tyk og gerne vil tabe sig.....
efter 4 børn hvor de sidste var tvillinger så er mit mave skind ødelagt og mine mave muskler ikke brugbar -gg- så jeg se ganske ¨fed¨ud men det er nok mest min mave der bare buler ud hehe...
min mand er lige modsat ..han er tynd og han kan spise hvad han lyster og det ses bare ikke (snyd) og han er bare selv så træt af det....
nov 2005
jeg har også haft prblemer med det røg ud den ene eller anden vej så derfor blev jeg bange for at blive mæt da det er skide ubehageligt når det bliver ved.
så blev det til jeg ikke spiste ude fordi det er ik rart man både skal det ene og andet når man er ude jo, så blev det til jeg kun turde spise flyende ting, er dog begyndt at spise almindeligt mad, men spiser stadig ikke ude (er under træning til det) og spiser hellere 2 mundfulde for lidt end 1 for meget for tænk nu hvis jeg blev mæt så bliver man bare syg og får det dårligt osv osv.
og så spiser man lidt mindre, men så efter noget tid skal der det mindre til at gøre en mæt, nå men så spiser man bare lidt mindre igen og igen og igen..
skide irriterende for elsker mad, men bare det jeg kigger på den tænker jeg åh nej gider jeg virkelig til det?? hmm nej tæt spiser jeg ku en gang om dagen og tit drikker jeg mig bare mæt.
nov 2005
det er et helved, nogen gange ønsker jeg at jeg bare kunne æde somde der rigtig tykke mennesker uden der skete en dyt.. men ja hvis jeg nu så sådan ud ville jeg nok ønske noget andet..
så på en måde har jeg et underligt forhold til mad men da jeg ikke er bange for at blive tyk lider jeg ik af spiseforstyrelse.
min mave har også taget skade af jeg så spiser på underlige tidspunkter, alt efter hvornår jeg er hjemme, og at jeg i perioder kun spiser flyende ting da den så ik behøver arbejde så meget.
det er noget værre møg
aug 2005
jeg skal jo oz passe mine dyr og min familie....
så min dag starter gerne omkring kl.06 og slutter gerne omkring kl. 01-02
aug 2005
spørg måske lidt dumt men er det noget du "bare" skal leve med eller er det noget som man kommer over ?????
nov 2005
jo man kan træne det væk sammen med en psykolog og evt medicin, hvilket jeg helst vil undgå :o) men ja selvom det er lort så er det nærmest blevet en del af min personlighed, og jeg ønsker hver dag det skal forsvinde men alligevel er det så stor en del af en at man alligevel er lidt bange for at slippe det.. hehe lyder mærkeligt men ja.
nov 2005
aug 2005
ja jeg ved da næsten ikke hvad jeg skal skrive ???
men når jeg læser det du skriver om dig selv ..ja så er mit døde maveskind sgu da bare et luxus problem .....
nov 2005
pga jeg ik kan arbejde sidder jeg bare der hjemme så har tid til at gå ud og lave små øvelser i at spise ude osv.. så det er jo fint nok :o) man skal altid finde gode ting ved de negative sider hehe
aug 2005
men det er da rart at du er så positiv... der er mange der bare falder tilbage og lader alt det negative ¨æde¨dem op....
nov 2005
så uanset om ma syntes man er lidt for tyk eller hvad man nu ellers går og er små trist over så skal man bare lige lave en liste over HVOR SLEMT man egentlig ku ha det, så bliver man pludselig glad for at veje for meget eller ha en skæv næse eller hvad vi alle nu går og mugger over hehe
aug 2005
har selv en far som har været meget syg og han kommer sig aldrig helt over det....og han kan virkelig være negativ nogen gange.. det er bare træls at høre på og synd for ham da han faktisk har det meget godt efter han faktisk burde ha været død idag...
nov 2005
hvis man ikke selv kan gøre noget ved det, f.eks ved sygdom jamen så find de gode sider ved det, der er altid en :o) og find på ting der kunne ha gjort det hele var meget værre :o)
Stakkels piger og forældre.