{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tyrkiet alanya
  • #1   10. jun 2008 Var der for en del år tilbage, men var en af de skønneste ferier jeg har været på.

    Der er noget borg-noget i nærheden, rigtig flot. Kan ikke huske navnet, da jeg kun var 10 da jeg var dernede *G*

    Ellers er der en masse lækre bazarer hvor man kan prutte sig til dejlige priser *S*


  • #2   10. jun 2008 er det ikke i alanya at der lige har været 2 stk voldtægter af skandinaviske turister?

  • #3   10. jun 2008 det ved jeg ikke om det er, men de kan bare komme an hvis de tør, jeg kan klare mig selv griner.


  • #4   10. jun 2008 orh det var godt at høre smiley

    bare du passer på dig selv *ss*


  • #5   10. jun 2008 Har været der 2 gange og det er kanon! Som nævnt ovenfor er der den gamle borg som er meget spændende at besøge og der er en fantastisk udsigt, og så vil jeg anbefale at tage en heldagsbådtur hvor man svømmer i huler og springer fra klipper (selvfølgelig ikke hvis man ikke har lyst) Og ellers bare hygger! Og ikke tage til alanya uden at tage i hamambad - det er som at blive genfødt smiley God tur

  • #7   10. jun 2008 Min kæreste har været der .. Og hvis man er til drukture og vilde diskoteker så er det STEDET !!

  • #8   10. jun 2008 Hvor mange skal i afsted sammen?


  • #9   10. jun 2008 Spørger fordi jeg for år tilbage var afsted med 5 andre, hvor vi 'lejede' en taxa-chauffør for en dag til 500 kr. Og han kørte os rundt og legede guide.

  • #10   10. jun 2008 vi er kun to der skal afsted, og vi glæder os rigtig meget, men har aldrig været der derfor spørger jeg her om stedet

  • #11   10. jun 2008 Tyrkisk bad kan anbefales, - men en af de første dage hvor i er afsted. De skrubber alle døde hudceller af, så den brune farve du får derefter holder meget længere....
    Der ligger en guldsmedefabrik i nærheden, - også et besøg værd.
    Og en stor gocartbane lidt uden for byen. Et stort udendørs discotek lidt oppe i bjegene.


  • #12   10. jun 2008 Jeg var der tilbage i starten af 90´erne... mit første besøg i Tyrkiet og alt var bare anderledes og spændende... det var et fedt sted, der var et kæmpemarked og aldrig har jeg set så meget jeg aldrig havde set før...
    Meeeen, så vendte vi tilbage i slutningen af 90´erne og sikke en forvandling... hvis man kan li´ tivoli (larm, druk, fest, fulde teenagers o.s.v.) er det sikkert sk... fedt, men ellers ka det være ligemeget...


  • #13   10. jun 2008 det med det tyrkiske bad skal prøves, tak for tipset....
    ved du hvor den guldsmedfabrik ligger?
    og er der nogen gode forretninger der...
    både med tøj og med smykker


  • #14   10. jun 2008 jeg kan ikke huske hvor guldsmedefabrikken ligger, men det var også taxachaufføren der viste os den.. Men spørg jer frem, - tyrkerne er super gæstfrie (men de lever jo også af turisterne)
    Der ligger et kæmpe stort marked, med masser af boder, - men så vidt jeg husker er det noget der bliver skiltet meget med, - så det skulle ikke være svært at finde...
    Rigtig god tur ;o)


  • #15   10. jun 2008 jeg skal en af dagene på en fed shopping tur og vil ha det beste af det beste

  • #16   10. jun 2008 Jeg har været dernede to år i træk, og tager afsted igen i år, og vil klart anbefale at tage afsted omkring September måned, der er slet ikke alle de unge turister og ballade... Men varmen er der stadig smiley
    Der er meget mere ro på i den periode, dog ramte vi Ramadanen sidste år og de kunne godt være lidt mere "vilde" for at få fat i kunder.

    Men kan anbefale den gamle Bazar, som ligger 25 minutters gang fra Cleopatra Beach, der er rigtig hyggeligt og mange spændende ting.

    44 Malatya Pazari som ligger på 25 Metrelik Yol er også et besøg værd, en hyggelig overdækket bazar hvor du kan finde ALLE slags krydderier, nødder, te, frugter, grøntsager og alverdens andre ting.

    H&M Foto Profesional Sunset Pictures kan VARMT anbefales, de er sindssygt dygtige og faktisk også billige, og de er villige til at prutte om prisen.

    Og guldsmed Görgülü Jewellery Collection (ejer Kamal Hörüs) er en rar gammel herre, som også er villig til at prutte om prisen, og han har mange kunder her i DK, forretningen ligger på Atatürk Cad. NO 38/a lige skråt overfor PTT Post.

    Restauratn Tropical, ligger i en lille sidegade, er SUPER god, og virkelig kanon serivce, og de har mange dansker venner så nogle af dem kan lidt dansk, og de er simpelthen så venlige og rare dem der arbejder der smiley

    Og Damlatas, en lille kalk-hule eller noed i den stil er også et besøg vejr.

    Det meget nemt du siger navnet til taxa manden og han finder det smiley

    Håber du kunne bruge lidt.


  • #17   10. jun 2008 Faldt lige over denne side. Måske der noget du kan bruge:
    http://www.quita.dk/doc/turforslag%20rev1.pdf


  • #18   10. jun 2008 meyer

    mange tak for de gode tips, dem vil jeg tage til mig.
    jeg skal afsted næste fredag, og være der i 3 uger.


  • #19   10. jun 2008 Og husk for gud skyld at hver gang du sætter dig ind i en taxi så bed ham om at tænde for taxameteret for ellers gør han det ikke og så tager han dobbel pris.

    Og kan også anbefale Dimcay, kørte turen på sådan en lille mini 4*4, aner ikke hvad de hedder, men vi kørte i bjergene, og så endte vi med at spise ved floden smiley

    Og ja tyrkisk bad er et MUST smiley


  • Marianne !
    Marianne ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 15
    #20   10. jun 2008 Nadia:

    Hehe, så er det DERFOR mine forældre valgte at købe lejlighed dernede, jeg vidste det bare! :o) *ss*


  • #21   10. jun 2008 Og glemte lige... det sjoveste i Tyrkiet er at køre med Dolmus... de der små busser der kører fra by til by... koster ikke en sk... og prøv at tælle hvor mange der bliver proppet ind... jeg mener vores rekord var 27 :o)

  • #22   11. jun 2008 griner ja mange mennesker presset godt sammen.

    skal en tur til mamarris der skulle være vildt flot


  • #23   11. jun 2008 Der har jeg osse været... der er en fed basar, men det er vist osse det...
    De bedste steder i Tyrkiet, som jeg har været, er helt sikkert Antalya og Izmir... og så har jeg et par gange været i Cesme... det er osse OK - der er ikke langt til Izmir og der er nogle kønne områder i nærheden...


Kommentér på:
tyrkiet alanya

Annonce