SÅ skuffet {{forumTopicSubject}}
Jeg er bare SÅ skuffet over min kæreste lige nu..
Hans bedste ven spurgte om han ville med til holstebro (2 timers kørsel herfra) og han spørger så mig om han må..
Jeg siger da til ham at jeg ikke kan tillade mig at blive sur hvis han gør det, for jeg bestemmer jo ikke over ham..
Sagde også tydeligt til ham at jeg ville blive skuffet hvis han tog afsted..
Og det gjorde han alligevel...
Til historien skal tilføjes at jeg er syg for tiden og virkelig trænger til at ha ham hjemme lidt, da han er væk hele ugen..
Ved bare ikke helt om jeg skal være mobset når han kommer hjem igen, eller om jeg bare skal være ligeglad??
Det er ikke første gang han laver det nummer, så det gør bare mega ondt indeni...
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
for 9 år siden ville jeg nok også være blevet mobset. men i dag ved jeg at det er den helt forkerte taktik at ligge -- vær glad og munter når han kommer hjem. spørg ind til turen -- det vil helt sikkert give ham dårlig samvittighed.. *gg*
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 863
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det du skriver er egentlig, at du helst ville have lov til at bestemme over ham ;o)
Du bliver nødt til at følge den til dørs - at være mobset på ham kan du ikke tillade dig, i det han jo er fri til at vælge hvad han vil... Men det er da ok, at du siger, at du ville ønske han havde valgt anderledes og at hvis du er lidt mut, så er det derfor...
Hvis du vitterligt ikke vil have han tager afsted, så sig det til ham - mænd kan ikke læse tanker, det må vi se i øjnene ;o)
mar 2008
Det tror jeg næppe han får.. Han tror bare at jeg har haft en hyggelig aften så, og at det var helt okay at han tog afsted... Det er det der gør det så trælst...
aug 2006
mar 2008
Sagde til ham at jeg ville blive meget skuffet hvis han tog med, for jeg havde håbet vi skulle hygge os lidt her til aften.. Jeg er gravid, og har flere gange sagt til ham at jeg har meget mere brug for ham når han er hjemme nu end før jeg blev gravid...
aug 2006
Du bliver nødt til at sige, hvad du mener.
Jeg ved godt at det ikke er særlig pænt at skulle sig "det må du ikke" til sin kæreste, men hvis du ikke kan håndtere, at han faktisk tager den frihed han har ret til, så bliver du nødt til det... Om det så er fair eller ej..
Man kan ikke få i både pose og sæk.....
Kald en spade for en spade...
aug 2006
Så gav jeg slip..
Men fortalte ham da, hvis jeg blev ked af de valg han traf... Klandrede ham ikke længere for det...
mar 2008
Her hjemme er der meget stor forskel på at være sur og være skuffet... For jeg er ikke sur over han er taget afsted... Han har jo sin frihed... Er bare skuffet, fordi han oss sagde til mig tidligere at vi skulle hygge os i aften..
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
aug 2006
Men du spørger om du skal være mobset når han kommer hjem - og det er i mine øjne et forsøg på manipulation... På den måde kommer han til at vælge det, du gerne vil have så du ikke føler, du bestemmer over ham...
Det er der ingen af jer, der vinder ved i det lange løb - tro mig!
mar 2008
Vil heller ikke være mobset... Jeg føler mig bare så trådt på.. Kan slet ikke lade være med at tude nu... For jeg føler mig bare så alene og efterladt...
aug 2006
Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at give ham en undskyldning, når han kommer hjem!
(nu forestiller jeg mig naturligvis at din kæreste er almindelig i bøtten og ikke en ignorant ;o) )
Du skal sige til ham at du har haft en elendig aften og at du har haft det fordi du ikke var god nok til at sige til ham, at du virkelig gerne ville have haft, at han blev hjemme...
Og så skal I finde nogle nye måder at kommunikere på. I skal "opfinde" nogle ord, der kan skelne, når du har et ønske i forhold til at have et behov - du skal lære ham at kende forskellen.
Og så skal du tage dig selv i nakken, så du ikke kommer til at misbruge behovs-ordet, når det egentlig er et ønske, du har ;o)
På den måde bliver det skåret ud i pap for ham - og så har han et meget bedre grundlag for at vælge.. Samtidig kan han slippe den dårlige samvittighed, som bliver overført helt automatisk - dårlig samvittighed kan ikke bruges til noget i et parforhold, det laver skævvridning....
Ærlighed i lange baner og så kommunikation....
mar 2008
Den snak har vi haft, og det har virket i 2 år.. så ved ikk lige hvor det er gået galt...
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Det gjorde min eks da jeg var gravid..
Han for rundt som en skoldet skid og skulle nå en hel masse sjov og ballade,inden Oliver kom..
Fair nok.. Han har siden været verdens bedste far..
Kan godt forstå at du er skuffet.. Sig det til ham og se om ikke han,tar den til sig på en fornuftig måde
Tag et langt bad og hyg om dig selv..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Du skal selvfølgelig sige til at ham hvor skuffet og ked af det, du blev da han alligevel tog af sted, når han selv havde sagt, at i skulle hygge jer. Og at du savner hans selskab, når han nu er væk i hverdagene. Og så især når man er gravid, så sidder følelserne jo tit ude på tøjet:-)
aug 2006
Og så kan det jo være, som Stine siger, at han udlever et behov, der er så fundamentalt som dit, men bare "vender den anden vej" ;o)
mar 2008
aug 2006
En mand kan sagtens have behov for at vende sit blik lidt udad uden at det handler om at drikke hjernen ud ;o)
Det er vel bare for at få lidt hygge og lidt mandehørm...
Jeg er ret sikker på, at han har hørt dig sige, at du ikke vil bestemme hvad han skal - og at det tager han som et "må godt".
At du så har ment det modsatte synes jeg ikke skal ligge ham til last.
Næste gang synes jeg, du skal sige "må ikke", hvis det er det, du mener ;o)
mar 2008
aug 2006
Det nytter ikke noget at sige til ham, at du ikke vil bestemme, når det rent faktisk er det, du vil... OG at han så skal klandres for at tage den selvbestemmelse, du tilbyder, bagefter ;o)
Tingene skal være temmelig sort/hvide....
Underforståethed, antydninger og hints er bare ikke noget mænd forstår ;o)
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
mar 2008
aug 2006
Det blive dialogen meget bedre af - specielt, når han har en kammerat siddende lige ved siden af ;o)
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
aug 2006
Hør lige den formulering, du skriver:
"Det kan da ikke være rigtigt, at man skal sætte foden ned for manden og fratage ham muligheden for selv at se, hvad der er rigtigt og forkert"
At lade ham selv vælge er jo netop at give ham muligheden for at lave den vurdering selv...
Har man ikke et valg, så skal det altså ikke fremstå, som om man har det.
Hvis man bliver skidesur over, at han kører, så må man sige, at man bliver skidesur over, at han kører.. Alt andet er unfair.
Sådan noget kvindelig manipulation, som ovenikøbet altid ender med kællingefornærmethed, hvis de ikke falder for det, kan man ikke bruge til en pind.
Sig dog tingene som de er i stedet for at forsøge at lukke kontrollen ind af bagdøren....
aug 2006
ALT....*GG*
aug 2006
Og når det sker, så kan du roligt regne med, at hun TYDELIGT har sendt dig et signal om et behov, som du ikke har reageret på.
At hun derfor er tosset over, at du ikke kan se, hvad hun har brug for....
Men klart klart.. Nogle er da værre end andre :o))))))
(Man kunne også se lidt efter fællesnævneren i samtlige forhold :o)))) )
aug 2006
Du skal jo VIDE, hvad der er galt, hun viser det jo HELT tydeligt....
MÆND altså :o))))))))))))))
SÅ skuffet