{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

SÅ skuffet {{forumTopicSubject}}

Jeg er bare SÅ skuffet over min kæreste lige nu..
Hans bedste ven spurgte om han ville med til holstebro (2 timers kørsel herfra) og han spørger så mig om han må..
Jeg siger da til ham at jeg ikke kan tillade mig at blive sur hvis han gør det, for jeg bestemmer jo ikke over ham..
Sagde også tydeligt til ham at jeg ville blive skuffet hvis han tog afsted..
Og det gjorde han alligevel...
Til historien skal tilføjes at jeg er syg for tiden og virkelig trænger til at ha ham hjemme lidt, da han er væk hele ugen..
Ved bare ikke helt om jeg skal være mobset når han kommer hjem igen, eller om jeg bare skal være ligeglad??
Det er ikke første gang han laver det nummer, så det gør bare mega ondt indeni...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ skuffet
  • #2   16. maj 2008 lad dog være med at være mobset.. det opnår du intet med... nu er han smuttet, så hjælper det jo ikke noget at te sig når han kommer hjem. det eneste du får ud af det er at han også bliver sur og at i bliver uvenner...

for 9 år siden ville jeg nok også være blevet mobset. men i dag ved jeg at det er den helt forkerte taktik at ligge -- vær glad og munter når han kommer hjem. spørg ind til turen -- det vil helt sikkert give ham dårlig samvittighed.. *gg*

• #3   16. maj 2008 Tak Heidi... Men han ved udemærket godt hvordan jeg har det med det... Jeg gjorde ham det klart inden han kørte og vi havde et skænderi for 2år siden pga noget lignene...

• #4   16. maj 2008 Du skal ihvertfald være ærlig..

Det du skriver er egentlig, at du helst ville have lov til at bestemme over ham ;o)

Du bliver nødt til at følge den til dørs - at være mobset på ham kan du ikke tillade dig, i det han jo er fri til at vælge hvad han vil... Men det er da ok, at du siger, at du ville ønske han havde valgt anderledes og at hvis du er lidt mut, så er det derfor...

Hvis du vitterligt ikke vil have han tager afsted, så sig det til ham - mænd kan ikke læse tanker, det må vi se i øjnene ;o)

• #5   16. maj 2008 Sidsel E:
    Det tror jeg næppe han får.. Han tror bare at jeg har haft en hyggelig aften så, og at det var helt okay at han tog afsted... Det er det der gør det så trælst...

• #6   16. maj 2008 Hvorfor skal han have dårlig samvittighed?

• #7   16. maj 2008 CH, kvinde, 33 år .
    Sagde til ham at jeg ville blive meget skuffet hvis han tog med, for jeg havde håbet vi skulle hygge os lidt her til aften.. Jeg er gravid, og har flere gange sagt til ham at jeg har meget mere brug for ham når han er hjemme nu end før jeg blev gravid...

• #8   16. maj 2008 Ja - og samtidig sagde du, at du ikke kunne tillade dig at blive sur, hvis han gjorde det alligevel..

Du bliver nødt til at sige, hvad du mener.

Jeg ved godt at det ikke er særlig pænt at skulle sig "det må du ikke" til sin kæreste, men hvis du ikke kan håndtere, at han faktisk tager den frihed han har ret til, så bliver du nødt til det... Om det så er fair eller ej..

Man kan ikke få i både pose og sæk.....

Kald en spade for en spade...

• #9   16. maj 2008 Jeg vil skyde ind, at min mand og jeg i mange år havde den samme problematik indtil det gik op for mig, at jeg var fuldstændig så kontrollerende, som han beskyldte mig for at være ;o)

Så gav jeg slip..

Men fortalte ham da, hvis jeg blev ked af de valg han traf... Klandrede ham ikke længere for det...

• #10   16. maj 2008 CH, kvinde, 33 år .
    Her hjemme er der meget stor forskel på at være sur og være skuffet... For jeg er ikke sur over han er taget afsted... Han har jo sin frihed... Er bare skuffet, fordi han oss sagde til mig tidligere at vi skulle hygge os i aften..

• #11   16. maj 2008 Marlena - hvis du ikke ønsker han tager afsted, hjælper det da ikke at sige at du ikke bestemmer over ham , for det er jo nettop det du gør , når du tvinger ham , ved at gi ham dårlig samvitighed , måske har han brug for at få , lidt mande snak , se det fra den lyse side, i skal jo være sammen i mange år, så nyd at i kan gøre ting, hver for sig :o)

• #12   16. maj 2008 Du er da i din fulde ret til at være skuffet - og til at sige til ham, at du er det...

Men du spørger om du skal være mobset når han kommer hjem - og det er i mine øjne et forsøg på manipulation... På den måde kommer han til at vælge det, du gerne vil have så du ikke føler, du bestemmer over ham...

Det er der ingen af jer, der vinder ved i det lange løb - tro mig!

• #13   16. maj 2008 CH, kvinde, 33 år .
    Vil heller ikke være mobset... Jeg føler mig bare så trådt på.. Kan slet ikke lade være med at tude nu... For jeg føler mig bare så alene og efterladt...

• #14   16. maj 2008 Det kan jeg godt forstå, du gør - det er ikke fedt, når man har brug for at blive holdt om, at være alene...

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at give ham en undskyldning, når han kommer hjem!
    (nu forestiller jeg mig naturligvis at din kæreste er almindelig i bøtten og ikke en ignorant ;o) )
    Du skal sige til ham at du har haft en elendig aften og at du har haft det fordi du ikke var god nok til at sige til ham, at du virkelig gerne ville have haft, at han blev hjemme...

Og så skal I finde nogle nye måder at kommunikere på. I skal "opfinde" nogle ord, der kan skelne, når du har et ønske i forhold til at have et behov - du skal lære ham at kende forskellen.
    Og så skal du tage dig selv i nakken, så du ikke kommer til at misbruge behovs-ordet, når det egentlig er et ønske, du har ;o)

På den måde bliver det skåret ud i pap for ham - og så har han et meget bedre grundlag for at vælge.. Samtidig kan han slippe den dårlige samvittighed, som bliver overført helt automatisk - dårlig samvittighed kan ikke bruges til noget i et parforhold, det laver skævvridning....

Ærlighed i lange baner og så kommunikation....

• #15   16. maj 2008 CH, kvinde, 33 år .
    Den snak har vi haft, og det har virket i 2 år.. så ved ikk lige hvor det er gået galt...

• #16   16. maj 2008 Har i andre børn ? Ellers kan jeg forstille mig,at han panikker en smule over at skulle være far..

Det gjorde min eks da jeg var gravid..

Han for rundt som en skoldet skid og skulle nå en hel masse sjov og ballade,inden Oliver kom..

Fair nok.. Han har siden været verdens bedste far..

Kan godt forstå at du er skuffet.. Sig det til ham og se om ikke han,tar den til sig på en fornuftig måde smiley

Tag et langt bad og hyg om dig selv..

• #17   16. maj 2008 Jeg ville da helt klart også være skuffet, hvis det var mig, men når du siger at du ikke kan bestemme hvad han skal, giver du jo ham et reelt valg, selvom han egentlig ikke har det, hvis det stod til dig.

Du skal selvfølgelig sige til at ham hvor skuffet og ked af det, du blev da han alligevel tog af sted, når han selv havde sagt, at i skulle hygge jer. Og at du savner hans selskab, når han nu er væk i hverdagene. Og så især når man er gravid, så sidder følelserne jo tit ude på tøjet:-)

• #18   16. maj 2008 Hvis den har virket, så kan den snildt komme til at virke igen - det er bare om at tage den en gang til... ;o)

Og så kan det jo være, som Stine siger, at han udlever et behov, der er så fundamentalt som dit, men bare "vender den anden vej" ;o)

• #19   16. maj 2008 Han er jo ikke engang taget på druk.. de er kørt op for at hente fælge.. Havde det været fordi han var taget på druk pga det at han skal være far, så ku jeg måske godt ha fulgt ham i det... Men et sæt FU***** fælge?? Ku det ikk ha ventet et par dage??

• #20   16. maj 2008 Malene, det forstår jeg ikke?
    En mand kan sagtens have behov for at vende sit blik lidt udad uden at det handler om at drikke hjernen ud ;o)

Det er vel bare for at få lidt hygge og lidt mandehørm...

Jeg er ret sikker på, at han har hørt dig sige, at du ikke vil bestemme hvad han skal - og at det tager han som et "må godt".
    At du så har ment det modsatte synes jeg ikke skal ligge ham til last.

Næste gang synes jeg, du skal sige "må ikke", hvis det er det, du mener ;o)

• #21   16. maj 2008 Han må jo som sådan gerne.. Er bare ikke vild med det når det er med så kort varsel... Og det er da ikk fordi han ikk har rigelig mulighed for at være sammen med sine venner...

• #22   16. maj 2008 Så sig det til ham..

Det nytter ikke noget at sige til ham, at du ikke vil bestemme, når det rent faktisk er det, du vil... OG at han så skal klandres for at tage den selvbestemmelse, du tilbyder, bagefter ;o)

Tingene skal være temmelig sort/hvide....
    Underforståethed, antydninger og hints er bare ikke noget mænd forstår ;o)

• #23   16. maj 2008 Marlena.. mente nu ikke kun druk,med sjov og ballade.. men hænge ud med gutterne osv..

• #24   16. maj 2008 Det har jeg fundet ud af... Men det er ikke så nemt at sige til ham at man er ked at han er taget afsted når manden ikk svarer... Og jeg ved han har sin mobil med...

• #25   16. maj 2008 Jeg synes ikke, der er nogen grund til at hans tur også bliver ødelagt - tage den med ham, når han kommer hjem i stedet.

Det blive dialogen meget bedre af - specielt, når han har en kammerat siddende lige ved siden af ;o)

• #26   17. maj 2008 jeg synes så ikke at det er fair at du skal sige til ham at han skal blive hjemme - at du siger til ham at du bliver skuffet hvis han tager afsted, må da være mere end rigelig til at lukke, selv en mands øjne så meget op, at han selv kan tage den rigtige beslutning, at det ikek er ok at køre fra dig. Det er da almindelig medmenneskelighed og omsorg - det kan da ikke være rigtig at man skal sætte foden ned for manden og fratage ham muligheden for selv at se hvad der er rigtig og forkert

• #27   17. maj 2008 Arrh, Platugler...

Hør lige den formulering, du skriver:

"Det kan da ikke være rigtigt, at man skal sætte foden ned for manden og fratage ham muligheden for selv at se, hvad der er rigtigt og forkert"

At lade ham selv vælge er jo netop at give ham muligheden for at lave den vurdering selv...
    Har man ikke et valg, så skal det altså ikke fremstå, som om man har det.

Hvis man bliver skidesur over, at han kører, så må man sige, at man bliver skidesur over, at han kører.. Alt andet er unfair.
    Sådan noget kvindelig manipulation, som ovenikøbet altid ender med kællingefornærmethed, hvis de ikke falder for det, kan man ikke bruge til en pind.
    Sig dog tingene som de er i stedet for at forsøge at lukke kontrollen ind af bagdøren....

• #28   17. maj 2008 Brian og Pablo - det er ikke svært at svare på:

ALT....*GG*

• #29   17. maj 2008 Jeg må indrømme, at jeg tror det er halvsvært at finde en kvinde, der ikke til tider er sur og mobset :o)))

Og når det sker, så kan du roligt regne med, at hun TYDELIGT har sendt dig et signal om et behov, som du ikke har reageret på.
    At hun derfor er tosset over, at du ikke kan se, hvad hun har brug for....

Men klart klart.. Nogle er da værre end andre :o))))))

(Man kunne også se lidt efter fællesnævneren i samtlige forhold :o)))) )

• #30   17. maj 2008 Pointen er jo, at alene det, at du spørger afslører, at du ikke har fattet en pind, Brian, og så har vi ret til at være kællingefornærmede :o)))))))))))

Du skal jo VIDE, hvad der er galt, hun viser det jo HELT tydeligt....

MÆND altså :o))))))))))))))

Kommentér på:
SÅ skuffet

Annonce