{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Så skuffet:( {{forumTopicSubject}}

Vi har jo to dejlige labber, hvoraf den ene kommer fra et noget tvivlsomt hjem. Her til aften havde vi dem ude i haven, med hver deres kødben. Lige pludselig rejser den lille, der kommer fra et dårligt hjem, sig op og farer på vores 7-årige han, med blottede tænder og knurren. Han er heldigvis for god af sig, til at give igen.

Vi har haft den lille, molli, i 2 år nu, og hun har aldrig vist tegn på agresión før. Stemningen er meget trykket mellem dem nu. Det skal lige siges at de plejer at dele kurv, men nu nærmer de sig helst ikke hinanden.

Hvad skal vi dog gøre? Jeg er så skuffet:(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skuffet:(
  • #4   2. jul 2013 natasja.. hvordan træner man det..? Undskyld Ts. håber det okay jeg li går ind i din tråd-

• #5   2. jul 2013 Enig med de andre.

• #6   2. jul 2013 De får mad side om side hver morgen og aften. Og vi har aldrig oplevet sådan noget. Det er bare så sørgeligt at det gode bånd er brudt:(

• #9   2. jul 2013 Jeg er sikker på der ikke er sket uoprettelig skade mellem de to.
    Bare sørg for at give dem de lækre ting når de er adskilt.
    Mine bæiver ikke fodret eller får ben i samme rum, da de begge har resourceforsvar. Det kræver tilvænning men så er det meget nemt at have med at gøre smiley

• #10   2. jul 2013 Enig med de andre her i tråden - hold dem adskilte, når de får lækre ting. Giv dem lidt tid, det er helt normalt, at de ikke lige har lyst til at være tæt sammen efter et sammenstød. Når jeg har oplevet det her, så ignorerer og undgår de hinanden, men dagen efter har de altid været helt "normale" igen. Her er det så min opmærksomhed, der kan medføre ressourceforsvar. Ikke mad eller ben.

• #11   3. jul 2013 jeg tvivler også på, at der er sket nogen skade mellem dem.
    mine spiser sammen, også ben, og det sker da, at fx Citta får "ørerne i maskinen" fordi hun er så grådig og ikke altid respekterer de andres spisezone. Eller den ældste Cairn, der er sheriffen i flokken, der måske synes at naboen smasker vel rigeligt (eller noget) og lige flipper skråt et par sekunder. Men aldrig er der nogen der gør skade på hinanden, eller der er bad feelings mellem dem i længere tid.

jeg synes du skal give dem ben igen sammen, selvfølgelig ikke side om side, men med stor afstand, observer dem, men undlad at stå og glo åbenlyst.
    træd til hvis der skulle blive noget, og forsøg igen. Så længe ingen bliver bidt, at det blot er advarsel fra den ene hunds side, synes jeg det er for meget drama at skille dem ad, det kan blot være med til at øge spændingen.

håber det bedste!

• #12   3. jul 2013 Jeg vil lige understrege at ressourceforsvar ikke er agression.
    Ressourceforsvar er helt normalt, da især for hunde fra lidt svære kår.

• #13   3. jul 2013 Har ikke læst alle indlæg. Men lad dog være med at give hundene ben sammen...Her hjemme med 4 hunde får alle hundene ben haver for sig og aldrig samme sted sammen.

• #16   3. jul 2013 Der er intet mellem hundene de bære ikke nag som vi mennesker, det er også sket herhjemme og nu bliver maliq lukket i haven når han får mad eller noget andet lækkert! For en sikkerheds skyld fjernede vi også legetøj efter episoden og der har ikke været noget siden smiley

• #17   3. jul 2013 Det kunne jo også være, at de har sendt onde øjne til hinanden et stykke, unden i har bemærket noget. Jeg gør som mange af de andre her på tråden, alt mad bliver serveret til hver hund i hver deres rum. Jeg synes personlig, at hver hund skal ha den tid og ro til at spise. Så ligger der også det idet, at de spiser ikke lige hurtigt alle 3 Jeg tror jeg ville få de lille undersøgt, af en dyrlæge, har selv prøvet noget i samme retning, som din historie. Det skete også fra dag til dag, uden nogen grund overhovedet. Det viste sig så at hun havde en svulst på hjernen, måtte desværre aflives. Håber det bedste for jer alle smiley

Kommentér på:
Så skuffet:(

Annonce