{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Erstatning... {{forumTopicSubject}}

For snart et år siden var jeg med i en busulykke og fik piskesmæld i forbindelse med ulykken.. Jeg meldte det til min forsikring og modpartens..

Modpartens har været de mest aktive, har bla sendt mig til en neurologisk undersøgelse osv osv, i dag fik jeg så brev fra mit eget forsikringsselskab.. Deres læge har vurderet min méngrad til at være 8% og jeg derved får en foreløbig erstatning..

De skriver samtidig at modparten har meddelt at de har sendt sagen til Arbejdsskadestyrelsen.

Så er det jeg tænker, hvordan ser det ud for folk som har prøvet det før? Jeg troede arbejdsskadestyrrelsen kun var til hvis jeg fx ikke var enig med modpartens méngrad eller erstatning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erstatning...
  • #1   3. apr 2008 Det er meget normalt at sagerne ender i arbejdsskadestyrelsen... Så er forsikringsselskabet fri for at betale for lidt eller for meget.... Arbejdsskadestyrelsens afgørelse er afgørende.. Hvis man er imod den skal sagen til domstolene

• #3   3. apr 2008 Jeg er bare så'n lidt forvirret og fortvivlet lige nu.. Jeg har daglige smerter, hovedpine, ondt i ryg, nakke og skulder og jeg kan knapt løfte min søn på 4 mere, gåture med hunden er et helvede osv osv... Jeg klager ikke, jeg lever livet efter mit piskesmæld.. En ting der dog gør mig gal eller bare skuffet, er at jeg indtil videre kun har udsigt til ca 60000 i samlet erstatning. Jeg forstår det bare ikke, eftersom jeg skal have det sådan her resten af mit liv, hvordan skal 60000 kunne gøre det bedre? det kan gøre det bedre her og nu ved at jeg kan få de behandlinger, seng osv jeg har brug for, men hvad så når pengene er opbrugte??

Jeg vil meget gerne lige kaste ind i den her at jeg har ondt af folk som fx dig, Pia.. 800.000 kr som du skal have det godt for resten af livet.. smiley Jeg håber da at du af nogle forstår hvad jeg mener med det jeg skriver.. Eller er det mig der har et forskruet blik på det hele??

• #4   3. apr 2008 Man får ikke en disse i erstatning i forhold til de udgifter der er.... Hvis man så blive uarbejdsdygtig og får pension , får man selvf en erstatning for tab af erhvervsevne.... Jeg har så fået en del på den konto, men har regnet ud at hvis jeg var blevet i mit job indtil jeg gik på pension som 63 årig, ville jeg have tjent mindst 11 millioner !

• #5   3. apr 2008 Dit eget forsikringssellskab vil ændre deres afgørelse , hvis arbejdsskadestyrelsen forhøjer mengraden.... Den er garanteret også sat lavt de 8 %, simpelthen for at forsikringsselskabet ikke har sat den for høj i forhold til den endelige afgørelse....

• #6   3. apr 2008 Jeg har aldrig haft min sag fra 1993/94 i arbejdsskadestyrelsen, selvom jeg ankede den første mengrad på 5%. Den var blevet afsagt af en skrivebordslæge. Jeg bad om en udvildig lægeundersøgelse. Efter hans undersøgelse og rapport til forsikringsselskabet blev mengraden ændret til 12%. Den accepterede de, og der kom ikke mere ud af det.

Nu skal jeg i gang igen efter mit trafikuheld for 17 mdr. siden. Mon jeg kommer lige så "let" igennem det som sidst.

• #7   3. apr 2008 Gitte.... I dag bruger de alle arbejdsskadestyrelsen...

• #8   3. apr 2008 Marianne: Tror du at min egen forsikring har sat den lavt eller er det et gæt? Ss

jeg er meget nysgerrig omkring det her, da jeg er spændt på hvad sagen ender med, samt hvad andre har fået af udfald, méngrad, erstatning og fremtiden...

• #9   3. apr 2008 Hvis man er arbejdsdygtig, så kommer mengraden sjældent over 10%. Jeg fik en mengrad på 12%, men jeg bider generne i mig, for jeg vil gerne arbejde. Men kan da godt mærke at jeg ikke er så rask som jeg gerne ville.

• #11   3. apr 2008 Frk~Sjørslev ¤.... Ja et meget sandsynligt gæt... tænk hvis de satte den for høj og arbejdsskadestyrelsen satte den mindre... Man kan ikke hente penge tilbage...

Gitte ... Ikke enig... Jeg har en mengrad på 29 % den blev sat medens jeg var visiteret til flexjob.... Her fik jeg så en tab af erhvervvsevne på 40 %, som dog blev ændret til mindst 65 %.....

3 år efter min ulykke, næsten på datoen fik jeg pension. 3½ år efter ulykken var erstatningssagen afsluttet... Den blev vurderet 2 gange i arbejdsskadestyrelsen pga jeg fik pension fra min pensionskasse og nye udtalelser i sagen... Derfor gav kommunen mig også pension... Kom aldrig i flexjob

• #12   3. apr 2008 Gitte min læge så helst at jeg søgte revalidering og derved fik noget som kun krævede mig få timer om dagen. Min sagsbehandler har snakket om jeg skal søge revalidering, men helt ærligt, jeg vil ikke endnu.. Jeg vil se om jeg ikke kan passe et 37 timers job, og især nu hvor jeg har fået et job som ikke er fysisk krævende, vi har hæve/Sænkeborde, gode stole osv osv..

Marianne: Ihhh jeg håber du har ret... smiley

• #13   3. apr 2008 Jeg har også fået piskesmæld og en kvæstningsskade på rygsøjlen, min sag ligger i arbejdesskadestyrelsen lige nu, men jeg har da indtil nu fået ca 350.000 takket være min advokat.
    Jeg blev i mandgs tilkendt flexjob på 12 timer og en virksomhedes-revilidereing, da jeg ikke kan komme på skolebænken igen.

• #14   3. apr 2008 stavefeljene koster ikke xtra ;o)

• #15   3. apr 2008
    ¤ Frk~Sjørslev ¤..... Du skal være meget " ærlig" overfor digselv, om du kan klare jobbet og ikke bare " spiller sej" *ss*

Jeg vil også gerne give min højre arm for at komme ud på arbejdsmarkedet, bare en gang imellem.... Man savner virkelig kollegaerne til " small talk" ...... Det kan godt være medens det står på, at man synes det virker uoverskueligt at arbejde, men når tingene falder på plads, savner man det virkeligt.... I mit tilfælde kan det så slet ikke lade sig gøre fysisk... Sådan er det bare.........

• #16   3. apr 2008 Erhvervsevnetab og méngrad kan ikke sammenlignes. Det er 2 forskellige ting. Der har aldrig været en vurdering af min erhvervsevne fordi jeg hele tiden har sagt at jeg ville passe mit arbejde. Méngraden sættes via fritids-/ulykkesforsikringen.

Jeg er pt. på en §56 ordning efter mit trafikuheld, som varer i 2 år. Det betyder at kommunen betaler alt det fravær jeg har i forbindelse med sygdom og behandlinger. Derved mister firmaet ikke penge på mig som medarbejder. Det er en lettelse at være godkendt til det, for der er jo altid nogen som synes at det man ikke kan se, er ikke en sygdom. Efter de 2 år tager de den op til vurdering.

• #17   3. apr 2008 Marianne joo, men blir jo nødt til at arbejde.. Der er ingen der forsøger mig mere.. smiley

• #18   3. apr 2008 Gitte.... Nej det er 2 forskellige ting... Man kan sagtens være fuldtid på arbejdet og få penge for tab af erhvervsevne... Har en veninde der fik det for 7 år siden.... Hun gik tilbage til sit gamle job...

• #19   3. apr 2008 Hvis det er trafikulykke betaler modpartens bilforsikring noget til mengraden

• #20   3. apr 2008 Der er vist kommet nye regler siden 1993. Dengang fik jeg erstatning fra modparten for svie og smerte. Hvor imod erstatningen efter fastsættelse kom vi min egen forsikring.

• #21   3. apr 2008 Marianne jeg var med en i ulykke med en bybus...

Jeg har hørt at jeg burde få mere fra det forsikringsselvskab end mit eget, men jeg aner det ikke, og ved heller ikke hvorfor..

Nu må jeg se hvad det hele ender med.

• #22   3. apr 2008 Har selv været ude for et uheld. en der bakkede direkte ud i mig. sagen er afslutter jeg fik erstatning men en men% 8 for piskesmel, og det er så 8 % a 2 mill. så det er småpenge der bliver udbetalt.

• #23   3. apr 2008 Gitte... Jeg var også under en gammel.... Jeg fik mengrad fra min egen forsikring og modpartens bil forsikring... Tab af erhvevsevne betalte modparten...Svie og smerte, medicin, fysioterapi og kiro indtil sagen blev afsluttet betalte modparten...

• #24   3. apr 2008 Jeg gik til fysioterapeut i rigtig mange år efter mit første uheld. Den gang kunne man søge om gratis behandlinger, også kaldet vederlagsfri fysioterapi. Det sørgede regeringen for at afskaffe for nogle år siden. Så fik jeg bare at vide at jeg havde jo fået erstatningen til at betale for udgifter til behandling. Jamen, de slipper jo op på et tidspunkt........

• #25   3. apr 2008 Gitte.... Ja det fik min veninde også.... Jeg får så et skattefrit beløb hver måned fra det offentlige til min medicin, fys og kiro udgifter..

Kommentér på:
Erstatning...

Annonce